Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Balleriinojen äitejä paikalla - kuinka "vakava" harrastus baletti on on n. 6-vuotiaalle?

Vierailija
25.08.2010 |

Tyttäreni haluaisi harrastaa balettia (ilmeisesti lastenohjelmasta keksinyt asian), vaikka on muuten hyvin poikamainen. Ketterä on kyllä ja motoriikka on hyvä, mutta minusta tyttö jotenkin huomattavan jäykkä (esim. pikkusiskoltaan onnistuu spagaatti ihan heittämällä, mutta tämä esikoinen ei spagaattiin pysty). Pitäisikö kuitenkin antaa kokeilla balettia? Lähellä olisi kyllä alkamassa sopiva alkeisryhmä. Mutta minusta siis äitinä tuntuu, ettei välttämättä ole ihan tytön laji...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheskään kaikki ryhmästä ei pääse, vaikka harkat on 3 kertaa viikossa, joten en kyllä siitä murehtisi.

Ja eikä sitä ammattia nyt tarvi valita, anna kokeilla harrastusta kuitenkin

Vierailija
2/5 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen kömpelö ja kävin baletissa 4v, siitä oli paljon iloa. Halusin kuitenkin lopettaa kun olin 9-10v, sillä huomasin olevani huono, enkä halunnut jatkaa. Siihen asti baletti oli kuitenkin kivaa, on siellä paljon muutakin kuin spagaattia. Oopperan balettikouluun ei kuitenkaan ole menemistä ;) mutta sehän ei olekaan pääasia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmä on 4-6 -vuotiaiden alkeisbaletti. Aika paljon siellä on perusjumppajuttuja, venytellään ja leikitään. Ryhmän opettaja on aivan mahtava. Se on mielestäni avainasemassa harrastuksissa.

Kohokohtia ovat tietenkin kevät- ja joulujuhlaesitykset, joita tyttö odottaa aina aivan innolla.

Tuossa iässä ei pidä vielä ajatellakaan muuna kuin leikkinä.

Vierailija
4/5 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kömpelömpi lapsi,sitä enemmän hän tarvii kaikkea motoriikkaa kehittävää!Eli vie vaan jos lapsi tykkää käydä.Ja itseäni ei laitettu kuulemma balettitunnille kun olin niin kömpelö,muka.Oikeasti olen hyvin tanssillinen ihminen ja menin itse balettiin 16-vuotiaana ja opin tosi nopeasti!Nyt aikuisen vois mennä vaikka aikuisbalettiin.On todella hyvä harrastus.Ei noin pientä lasta kannata luokitella vielä minkäänlaiseksi-antaa vaan mahdollisuuksia erilaiseen liikuntaan.Oma laji löytyy sitten aikanaan kokeilujen kautta.Yhtä lajia kannattaa kuitenkin harjoittaa ainakin se vuosi,että saa kunnon tuntuman ennen mahdollista vaihtamista.

Vierailija
5/5 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 6 v käynyt vuoden satubaletissa, kyllä siellä perusteita (asennot ym) myös opetellaan mutta leikinomaisesti. Lapsi saa jatkaa niin kauan kuin itse tykkää, toistaiseksi on ollut vielä varsin innostunut.