Onko oikeasti outoa tai harvinaista, jos osaa nukkua vain kotona kunnolla?
Tuli tämä toisesta ketjusta mieleen, jossa jotkut ihmettelivät miksi sen ketjun ap ei osaa nukkua kun kotona.
Minulla on myös niin, että jos olen jossain kylässä ja on siellä sitten miten hyvä sänky ym. tahansa niin ei se uni ole siellä samanlaista kuin se on kotona omassa sängyssä ja minulle aina kyläillessä kertyykin tämän takia univelkaa.
Olis kyllä tosi kiva, jos osais nukkua joka paikassa samalla tavalla, mutta miten sitä sitten voi esim. opetella, kuten eräs tuossa toisessa ketjussa käski ap:n tekemään.
Kommentit (16)
...kunhan vain on pimeää.
Mutta toisaalta, en pysty nukahtamaan päiväunille, vaikka olisin kuinka väsynyt.
Päivisin pystyn ottamaan nokoset lähes missä tahansa, mutta yöuni tulee parhaiten omassa sängyssä. Mutta vasta, kun kaikki muutkin nukkuvat. Millään muilla tavoin en mielestäni ole neuroottinen :)
ja asenne se, että nyt nukutaan, niin kyllä sitä nukkuu vaikka sairaalassa. Tietty jossain kyläpaikan olohuoneessa kulkureittien keskellä uni onkin ohutta, mutta jos on oma huone ja oma wc kuten hotellissa, niin uni tulee varmasti. Paitsi jos on päättänyt, että olen herkkäuninen ja voin nukkua tässä maailmassa vain yhdessä ainoassa huoneessa.
ja asenne se, että nyt nukutaan, niin kyllä sitä nukkuu vaikka sairaalassa. Tietty jossain kyläpaikan olohuoneessa kulkureittien keskellä uni onkin ohutta, mutta jos on oma huone ja oma wc kuten hotellissa, niin uni tulee varmasti. Paitsi jos on päättänyt, että olen herkkäuninen ja voin nukkua tässä maailmassa vain yhdessä ainoassa huoneessa.
onpa sitten valoisaa tai pimeää. Enkä tarvitse edes sänkyä, nukun yhtä hyvin sohvalla tai tarpeen vaatiessa vaikka istuallani.
Olen lapsesta asti ollut "hyvä nukkumaan".
Samoin kuin keskittyminenkin.
Jos on kotona totutettu huopatossutehtaaseen, niin sitten käy noin.
Minä pystyn nukkumaan ihan missä vaan ja keskittymään ihan missä vaan. Se vain pitää opetella.
Jos on tarpeeksi väsynyt, nukkuu kyllä. Jos ei ole, sitten ei varmaan kärsikään univelasta.
pienenä melussa ja näin aikuisenakaan en meluun herää.
Enkä kyllä aloituksessani sanonut, etten nukkuisi, mutta se uni ei ole vieraassa paikassa ja vieraassa sängyssä yhtä syvää kun kotona. Ja tämän takia todellakin kertyy univelkaa, yksi yö ei vaikuta, mutta yleensä olen viikon tai kaksi poissa ja toinen viikko alkaa olla aika vaikeaa, koska univelkaa on tuossa vaiheessa jo kertynyt kiitettävästi.
Mutta tätä taitaa olla turha täällä kysellä, ei täällä muutenkaan tunnuta ymmärtävän, että ihmiset on erilaisia.
ap
Samoin kuin keskittyminenkin.
Jos on kotona totutettu huopatossutehtaaseen, niin sitten käy noin.
Minä pystyn nukkumaan ihan missä vaan ja keskittymään ihan missä vaan. Se vain pitää opetella.
Jos on tarpeeksi väsynyt, nukkuu kyllä. Jos ei ole, sitten ei varmaan kärsikään univelasta.
ja nukun hyvin ainoastaan kotona. Välillä olenkin sitten "hieman" väsynyt... Eli en ole koskaan oppinut nukkumaan hyvin esim.hotelleissa ja mielestäni asia ei ole opeteltavissa vaan on ihmisissä on eroja!
Nykyään harvassa paikassa nukun hyvin. Omassa sängyssäkin raskauden takia tulee nyt huonosti nukuttua.
Kesä oli kamalaa, kun oltiin 2kk poissa kotoa. Ainoastaan miehen veljen tykönä (mieheni vanha kotitalo, maatalo) nukuin kunnolla koko kesän aikana.
muuaalla kuin kotona. Kotona omassa sängyssä uni on hyvänlaatuista. Muualla nukun kyllä mutta unen laatu ei ole samanlaista. Heräilen useasti, kieriskelen sängyssä, herään outoihin ääniin ym. Lapsena olen tottunut nukkumaan myös metelissä, joten siitä ei ole kiinni.
Me ihmiset olemme vaan niin erilaisia...
Ei asiasta voi mitään tietää. Muutamista kommenteista päätellen, taitaa olla joku muu häiriintynyt tai ei omaa kykyä asettua toisen asemaan.. Melkein mielummin pidän univaikeuteni, kuin olisin noin vajaavainen..
Voi jessus sentään..
"Jos minä osaan nukkua vieraassa paikassa, niin tokihan kaikki muutkin siihen pystyy".
"Minua ei synnytys sattunut, ei se siis voi sattua muitakaan".
"Masennusta ei ole olemassa, koska minäkään en ole masentunut"
Mistä näitä yksinkertasia naisia sikiää?
ainakin minulla. Nuorena nukuin missä vaan, mutta nyt vanhemmiten (43v) se on se kotisänky, joka tarjoaa ainoat kunnon unet.
Itse kyllä nukun missä vaan mutta kokemukseni mukaan monet muut ei.