Onko lastesi luokalla paljon suomalaisia? Miksi?
Kommentit (20)
minun lapseni... samassa koulussa on tosin myos "toinen puolikas".. eli toinen lapseni.
terkut myos ulkomailta
Ja se on lapseni itse. :) Terveisiä ulkomailta.
koska asumme paikassa jossa on paljon maahanmuuttajia.
Kaikki lapseni luokalla on suomalaisia nykyään. Viime vuonna oli vielä puolet luokasta maahanmuuttajia. Päiväkodissa oli joskus ryhmän ainut suomalainen poika. Syy tilanteen muutokselle on se, että vaihtoi kielivalinnan takia koulua.
Lisäksi 3 ulkomaalais-syntyistä (1 Kiinasta adoptoitu, sekä ghanalaisperheen kaksoset).
Voi kauheaa, lapseni jää lähes paitsi monikulttuurisuuden ihanuudesta. :(
mitään ihanaa, ellei tykkää siivellä eläjistä...
rinnakkaisluokalla on yksi puolikas.
Syy: Tässä tuppukylässä ei juurikaan ole ulkomaalaisia, ensimmäiset pakolaiset saapuvat tänä syksynä... (Jännityksellä odotamme, kuinka tuppukylä toipuu tämmöisestä kulttuurishokista ;D)
"ala-asteella" ei ole lapseni lisäksi muita suomalaisia.
Keskimmäinen "yläasteella" ja hänen lisäkseen siellä 3 muuta suomalaista.
Esikoinen "lukiossa" ja siellä 2 suomalaista hänen lisäkseen.
Lapsellani on pieni luokka. Ihana asia, että nykyään voi olla pieniä viidesluokkia:)
Toisen luokalla kaikki ja toisen luokalla yhtä lukuunottamatta, poikkeus on Jenkkilästä saapunut muutama vuosi sitten. Valkoisia jokaikinen.
rinnakkaisluokalla on yksi puolikas. Syy: Tässä tuppukylässä ei juurikaan ole ulkomaalaisia, ensimmäiset pakolaiset saapuvat tänä syksynä... (Jännityksellä odotamme, kuinka tuppukylä toipuu tämmöisestä kulttuurishokista ;D)
menisivat kasi ojossa esittaytymaan ja toivottamaan tervetulleeksi? Siina sivussa voisi luvata auttaa tulijoita jos jotain pulmaa tulee eteen.
Vaihtoehtona tietysti on selan kaantaminen tai sanaton tuijottelu. Miten haluaisit itsesi otettavan vastaan jos joutuisit samanlaiseen tilanteeseen?
kummankin lapsen luokalla. Koko koulussakaan ei ole montaa maahanmuuttajaa/ulkomaalaista tms. Syytä en tiedä, asuinpaikka Järvenpää.
rinnakkaisluokalla on yksi puolikas. Syy: Tässä tuppukylässä ei juurikaan ole ulkomaalaisia, ensimmäiset pakolaiset saapuvat tänä syksynä... (Jännityksellä odotamme, kuinka tuppukylä toipuu tämmöisestä kulttuurishokista ;D)
menisivat kasi ojossa esittaytymaan ja toivottamaan tervetulleeksi? Siina sivussa voisi luvata auttaa tulijoita jos jotain pulmaa tulee eteen.
Vaihtoehtona tietysti on selan kaantaminen tai sanaton tuijottelu. Miten haluaisit itsesi otettavan vastaan jos joutuisit samanlaiseen tilanteeseen?
asukkaat nopsaan kouluttamaan olemaan ihmisiksi...
Mun lapsen paras kaveri päiväkodissa on kurdityttö. Tämän isä ei suostu katsomaan minuun saati puhumaan. Miestäni kyllä tervehtii. Mulla on ilmeisesti väärä sukupuoli. Ei tervehdi myöskään muita äitejä.
ovat ihan suomalaisia. Taitaa koko koulussa olla kaikki suomalaisia. On ala- ja ylä-aste samassa koulussa.
Terveisiä maalta :)
Ja se on lapseni itse. :)
Terveisiä ulkomailta.