Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verenpaine koholla edell. raskaudessa - miten seuraavassa?

Vierailija
24.08.2010 |

Onko täällä ketään, jolla olisi verenpaine kohonnut raskauden aikana ja saanut siihen lääkityksen? Oletteko saaneet raskautumislupaa sen jälkeen ja miten uusi raskaus sujui?

Minulla nyt synnytyksestä aikaa 4kk. Rv 36 aloitin Albetolin 2x100mg/pvässä, sama lääke mennyt siitä lähtien, nyt annostuksena 1x100mg/pvässä ja verenpaineet luokkaa 128/85-90. Uusi raskaus on mielessä, koska tuota edellistä "tehtiin" puoli vuotta, niin ollaan varauduttu ettei välttämättä heti tärppää nytkään.

Onko mahdollista alkaa yrittää raskautta, vai onko ihan tuhoontuomittu ajatus? Varmaan pitänee käydä vielä pesuneuvolassa th:n kanssa juttelemassa asiasta, mutta ajattelin nyt kysellä onko kellään täällä vastaavasta kokemuksia. Pelottaa vaan jos ei lupaa raskautumiseen enää tulekaan...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin sillä erotuksella etten edes harkinnut etten uudelleen raskautuisi jossakin vaiheessa.

Mulla siis todettu krooninen rr-tauti jo teiniä (äidin puolelta vahva sukurasite) jolloin mm e-pillereiden syöminen loppui 1v jälk juuri sen vuoksi.

Raskaaksi tulin ongelmitta heti 1 kierrosta pari kk häidemme jälk ja 1v hääpäivälahjaksi ja 26v lahjakseni syntyi esikoisemme rv38+1.

Kys raskaus sujui rvlle 35 ongelmitta jolloin nlassa havaittiin hieman proteiinia virtsassa ja kohonnut rr-arvo, alkoi Albetol-lääkitys ja synnytys käynnistettiin rv38+1, synnytys kesti 9h7min josta 7min ponnistusvaihe.

Seur raskaus alkoi heti kun luvan sai eli esikoisen ollessa 8½kk ja se sujui loppuun asti ongelmitta, lapsi läksi itsestään syntymään rv39+1.

Albetol-lääkitys minulla toki oli koko ajan päällä ja ravasin äitiyspolilla 1kk välein.

Ystäväni toinen raskaus päätyi pahaan raskausmyrkytykseen ja lapsi syntyi hätäsektiolla rv24+2 painaen 520g, ystävälläni ei tosin ollut lääkitystä koko aikana..

Vierailija
2/3 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siis 7v sitten raskaana alapaineeni nousi yli 100 ja aloitin lääkkeet n. rv 25. Verenpaine kyllä laski normaaliksi heti synnytyksen jälkeen ja sain lopettaa lääkkeet. Tämän jälkeen olen saanut vielä 2 lasta ja molemmilla kerroilla paineet nousseet, mutta eivät aivaa yli sataan, eli lääkkeitä en ole joutunut muissa raskauksissa syömään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että on mitään syytä pelätä että joku kieltäisi raskaaksi tulon (ja miten sitä voisi edes keneltäkään kieltää).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän