Pärjäisitkö/pärjäisittekö jos sinun tilillesi jäisi kuussa 1380€?
Siis asumismenot ja muut laskut olisi jo maksettu? Mihin sulla menee rahaa laskujen lisäksi kuukausittain? Esim. työmatkat, lounaat jne.
Kommentit (31)
Minulla ei mene rahaa kuukausittain oikeastaan yhtään mihinkään. Mieheni maksaa laskut, ruuat, bensat, asuntolainan yms. Minä ostelen vaatteita ja muita kivoja juttuja. Ja säästän suurimman osan palkastani.
Meillä on yhteiset rahat.
Mulle tulee tuon verran nettopalkkaa. Elämiseen (ruoka, vaatteet) jää laskujen jälkeen ehkä 500-600e.
Tuostahan jäisi jo säästöönkin vaikka kuinka! Opiskelija siis olen tällä hetkellä.
voi vittu...Minun tille jää kuussa about se tonni ja hyvin pärjään. Mikä ihmeen eläintarha sulla on elätettävänä jos ei tuolla pärjää? Vai onko kenties kallis maku kaupassa?
Jäisikin..!
Siis pärjäisin. Maksan meillä asuntolainan, omat laskut, lasten laskut (lehtitilauksia, harrastemaksuja, viikkorahat tileille). Sen lisäksi tankkaan auton, saatan käydä pari-kolme kertaa kaupassa (mies hoitaa yleensä). Loput (jos jotain on) menee vaatteisiin yms. isompiin hankintoihin, lemmikkitarvikkeisiin, omiin hygienia- yms. hankintoihin.
Meillä koko perheen yhteenlasketut tulot tällä hetkellä 2200e, asumiskulut noin 800e, ruokaan noin 450e, laskuihin vaihteleva määrä. Kyllä hyvin tuollakin eletään. Jos mun tulot olisi tuommoiset, elettäisiin vielä paremmin.
vana miten muut tällaisen summan kokevat ja millaisia menoja muilla kuukauden aikana on pakollisten menojen lisäksi. Joo, palasin juuri työelämään työttömyyden jälkeen, niin onhan tämän nyt helpotusta arkeen.
Olen kotona lasten kanssa.
tuota. Mies myös lomautettuna, joten saamme suunnilleen tuon verran kuukaudessa rahaa yhteensä, mistä tietenkin pois asumiskulut sun muut laskut. Perheessä kaksi lasta.
verrattuna nykyiseen.
Minimiäitiyspäiväraha 440 nettona.
Sitä ennen olen ollut 2,5v kotihoidontuella.
Joten en voi oikeastaan edes ymmärtää mikä ongelma tuossa summassa olisi, jos jo asumiskulutkin on jo maksettu.
mulla on kaikki tulot ton verran yhteensä josta maksan vuokran ja kaikki muut laskut...
koska tällä hetkellä jää tonni vähemmän, eli 380 elämiseen sen jälkeen, kun on laskut ja vuokra maksettu, ja tuolla summalla elää siis kolme lasta ja äiti.
jos tosissaan tuollanen summa ois joka kuukausi käytettävissä.
tuon verran niin pärjäisin loistavasti.
on tähän mennessä riittänyt itselleni. Miehellä paremmat tulot, on maksanut asumisen, minulle on jäänyt auton, vakuutukisen ja laspsista aiheutuvien menojen maksaminen. Todellisuudessa siis kuvittelisin miehellä jäävän omien laskujensa jälkeen tuo 1380€, itselleni jää ehkä 400€...
No eläisin tuolla summalla kuin kroisos, tällä hetkellä jää asumiskulujen ja muiden laskujen jälkeen ehkä 200e/kk tilille.
Bruttopalkkakin mulla suunnilleen sama, ei tosin asuta Suomessa ja minä olen osa-aikatöissä :)
koska mieheni tilille jää yli 4000 euroa. Yksin en tuolla summalla pärjäisi.