Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä kuulostaa remontin hinta?

Vierailija
24.08.2010 |

n. 10 neliön keitto, ei kodinkoneita. 5 sisäovea, yksi pariovi, 8 karmit. Peiliovia. Pienen eteisen laatoitus. Ovet mittatilausovia ja karmien vaihtaminen tavallista työläämpää. Avaimet käteen eli mitään ei tarvi tehdä. 12300 euroa

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko käyny kattoon ovien hintoja, ne on yllättävän kalliita (varsinkin puiset ovet)

Vierailija
2/24 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin, jos on umpipuuta.

Onhan ne hurjia nuo hinnat. Toivottavasti ette sitten oleta, että saatte tuon summan korkojen kera takaisin, kun myytte asunnon...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keittiön, saunan/pesuhuoneen neliöt ovat talon arvokkaimmat neliöt..

meil meni 60m2 täys remonttiin 25000 (ja tehtiin suurinosa työstä itse). Tosin vaihettiin kaikki materiaalit katosta lattiaan ja laatoitimme koko alan lattiat (sisälsi khh, ph, s, wc:n ja kuraeteisen)

Vierailija
4/24 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjalliseen sopimukseen pykälän, että remppafirma maksaa meille hyvitystä jos aikataulu ei pidä.

Vierailija
5/24 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, teitte itse. Me ei tehdä itse yhtään mitään.

Emmekä ole asuntoa myymässä.

Vierailija
6/24 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 10 neliön keitto, ei kodinkoneita.3 tonnia 5 sisäovea,á 100eur yksi pariovi,400eur 8 karmit. Peiliovia. Pienen eteisen laatoitus.200eur Ovet mittatilausovia ja karmien vaihtaminen tavallista työläämpää. Avaimet käteen eli mitään ei tarvi tehdä. 12300 euroa

itse tehtynä sais varmaan 4500 eurolla tehtyä

Vierailija
7/24 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, teitte itse. Me ei tehdä itse yhtään mitään.

Emmekä ole asuntoa myymässä.

joten tuo teidän summa ei minusta kuulosta yhtään hurjalta. Varsinkaan kun siihen sisältyy työ (ja karmien vaihto ei ole mikään pieni operaatio, samoten laatoitus vaatii aikaa ja taitoa + vaatii monenlaisia työkoneita). Kyl mä tuol hinnalla teettäisin työn, johon sisältyy työ ja materiaalit.

Vierailija
8/24 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, teitte itse. Me ei tehdä itse yhtään mitään. Emmekä ole asuntoa myymässä.

aattele 12000-4500 =thaimaan matka! esimerkiksi :P

Vierailija
9/24 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...no, hyvä, että remppaatte itseänne varten. :)

Ollaan vaan tässä juostu katsomassa asuntoja. Tosi monessa hiljan tehty remonttia: laatoitettu kylpyhuoneita, laitettu uudet keittiönkaapit, tmv.

Usein ratkaisut ei miellytä omaa silmää ja sitä tietää, että monessa kämpässä keittiön kaappien ovet menisi vaihtoon jo ennen muuttoa, jos asunnon ostaisi.

Kun sitten aletaan hinnasta neuvotella, niin seuraa virsi: "Kun tämä keittiöremppakin oli niin kallis ja laatoitus maksoi ja... Kyllä me nyt ajateltiin, että se nostaa tämän asunnon arvoa niin ja niin paljon ja saadaan omamme pois..."

No, niinhän sitä moni ajattelee. Totuus on toisenlainen.

Onnea remontille!

Vierailija
10/24 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, teitte itse. Me ei tehdä itse yhtään mitään. Emmekä ole asuntoa myymässä.

aattele 12000-4500 =thaimaan matka! esimerkiksi :P

Miks jossain asiassa ei sais päästä helpolla? jos on vara ostaa joku tekemään työ.. ennemmin mä teetän sil rahalla työn, mitä et kuukaus tolkulla sitä ite väännän ja asun siinä sotkunkeskellä + matkustan thaimaahaan

Vierailija
11/24 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän 4500 eurolla saa kuin keittiön kalusteet. Emme osaa tehdä itse, itse hoidamme maalaukset sun muut pienet työt eikä meillä edes aikaa olisi. Ja lisäksi kun noita karmeja ei pysty edes osa firmoista vaihtamaan niin tuskinpa palstalaisistakaan kovin moni saatikka me itse :D

Vierailija
12/24 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon kuuluu kaikki työ, niin purkutyöt kuin loppusiivouskin. Ja karmien vaihto tavallista haastavampi, kaikki eivät edes pysty vaihtamaan.

Vierailija
13/24 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsean kallista, mutta jospa ne ovet ovat sitten hintansa arvoiset? Työn osuus luonnollisesti tuosta on huikea ja siitähän saa verovähennyksen, mikäli firma merkitsee kokonaishinnan koostumuksen laskuun selkeästi.

Itse teimme koko keittiön itse, vaihdoimme rungot, ovet, tasot, altaan ja välitilan materiaalit, kaikki sähkötyöt (valot/pistorasiat), kaikki kodinkoneet ja katon + lattian. Kokonaishinnaksi tuli noin 10000 E kaikkineen, myös lvi- & sähkötyöt mukaanlukien.

Pyrimme valitsemaan mahdollisimman laadukkaita ja tyylikkäitä, mutta silti järkevän hintaisia materiaaleja, ihan kalleinta marmoria ei luonnollisesti edes mietitty. Myös kestävät ja laadukkaat kodinkoneet olivat perusedellytyksenä. Täytyy myös myöntää, että meillä oli todella onni matkassa hinnoittelun suhteen.

Ammattilaisen työ on kallista ja nykyisin tuosta "ammattilaisuudestakin" voi olla montaa mieltä: monet työttömät ja hädin tuskin amiksen läpäisseet pistävät remppafirmoja äkkirikastumisen toivossa pystyyn ja sitten aikataulut venyvät ja virheitä tapahtuu, kun tekijä on epämotivoitunut.

Kannattaa ottaa järki käteen ja miettiä mitä oikeasti tahtoo: keittiö on kuitenkin yksi kodin eniten käytetyistä tiloista.

Vierailija
14/24 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. ite sanon näin jälkiviisaana, et jos ei ole välineitä ja taitoa vaihtaa, ni todellakin teettäisin työn jollain muulla. Sisältyykö tuohon summaan keittiön kalusteet ja ne ovet, vai onko pelkän työn hinta?

Vierailija
15/24 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellet huomannut niin tässä on myös sisäovien vaihto mukana ja se on työläs homma,työläämpi kuin keittiö kun karmien vaihto iso urakka ja ovat tulee vielä mittatilauksena erikoisen koon vuoksi. En mä ikinä pelkkään keittiöön 10000 euroa laittaisi.

Vierailija
16/24 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsean kallista, mutta jospa ne ovet ovat sitten hintansa arvoiset? Työn osuus luonnollisesti tuosta on huikea ja siitähän saa verovähennyksen, mikäli firma merkitsee kokonaishinnan koostumuksen laskuun selkeästi.

Itse teimme koko keittiön itse, vaihdoimme rungot, ovet, tasot, altaan ja välitilan materiaalit, kaikki sähkötyöt (valot/pistorasiat), kaikki kodinkoneet ja katon + lattian. Kokonaishinnaksi tuli noin 10000 E kaikkineen, myös lvi- & sähkötyöt mukaanlukien.

Pyrimme valitsemaan mahdollisimman laadukkaita ja tyylikkäitä, mutta silti järkevän hintaisia materiaaleja, ihan kalleinta marmoria ei luonnollisesti edes mietitty. Myös kestävät ja laadukkaat kodinkoneet olivat perusedellytyksenä. Täytyy myös myöntää, että meillä oli todella onni matkassa hinnoittelun suhteen.

Ammattilaisen työ on kallista ja nykyisin tuosta "ammattilaisuudestakin" voi olla montaa mieltä: monet työttömät ja hädin tuskin amiksen läpäisseet pistävät remppafirmoja äkkirikastumisen toivossa pystyyn ja sitten aikataulut venyvät ja virheitä tapahtuu, kun tekijä on epämotivoitunut.

Kannattaa ottaa järki käteen ja miettiä mitä oikeasti tahtoo: keittiö on kuitenkin yksi kodin eniten käytetyistä tiloista.

Siis ole karsean kallista, jos tuo sisältää kaiken. Ootko ihen mielenkiinnonvuoksi katsonu minkä hintaisia on mittatilaustyönä tehdyt ovet + kaarmit? Niitä et yhdellä satasella saa kappaletta! (tietty jos otat jotain tusinatavataa joka on tehty lastulevystä ja hattu kierrätyskeskuksesta voit saada 10€).

Mut tuo on totta, et kannattaa tosiaan tarkistuttaa ne firman taustat, ja mieluusti kysyä mielipidettä entisiltä asiakkailta. Mut ei todellakaan kaikki ammattilaiset ole paskoja!!

Vierailija
17/24 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Summaan kuuluu kaikki tarvikkeet. Niin keittiö kuin sisäovet, karmit ja pariovi. Ja eteisen laatat.

Vierailija
18/24 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä muuta väittää on ihan persaukisia paskiaisia!

Vierailija
19/24 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...no, hyvä, että remppaatte itseänne varten. :) Ollaan vaan tässä juostu katsomassa asuntoja. Tosi monessa hiljan tehty remonttia: laatoitettu kylpyhuoneita, laitettu uudet keittiönkaapit, tmv. Usein ratkaisut ei miellytä omaa silmää ja sitä tietää, että monessa kämpässä keittiön kaappien ovet menisi vaihtoon jo ennen muuttoa, jos asunnon ostaisi. Kun sitten aletaan hinnasta neuvotella, niin seuraa virsi: "Kun tämä keittiöremppakin oli niin kallis ja laatoitus maksoi ja... Kyllä me nyt ajateltiin, että se nostaa tämän asunnon arvoa niin ja niin paljon ja saadaan omamme pois..." No, niinhän sitä moni ajattelee. Totuus on toisenlainen. Onnea remontille!

Niinpä. Ihmisillä on niin monenlaisia makuja. Kävin esim. muutama kuukausi sitten asuntoesittelyssä, jossa joku peukalo keskellä kämmentä oleva sinkku-lady oli teettänyt keittiöönsä ilmeisen kalliin remontin ja laittanut välitilaan vaaleanpuna-persikkaiset marmorilaatat! Aivan kauheat! Nehän menisi välittömästi vaihtoon. Ja silti asunnon myyntihinta oli hinattu tappiin juuri erityisesti noiden maailman kaikkeuden mauttomampien laattojen vuoksi! Ihan hukkaan heitettyä rahaa mikäli ei itse aio asua asunnossa loppuelämäänsä tai vähintään remontin diskonttausaikaa. Itseään varten sijoitettuna ok jos todella tuollaisesta pitää, mutta jos muutaman vuoden päästä aikoo vaihtaa asuntoa, kannattaisi, miettiä jotakin neutraalimpaa. Mauttomia remontteja ja materiaalivalintoja ei voi maksattaa ostajalla vaikka ne kuinka kalliita olisivat tekovaiheessa olleetkin.

Vierailija
20/24 |
24.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä et joku tulee ja tekee kaiken, eikä itellä mene kaikki illat ja v.loput työtä tehdessä ja sit odotetaan puolvuotta et jotain saadaan aikaseksi ja vuodenpäästäki vielä uupuu viimeiset listat katosta!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan