Huuto.netin kautta ostettu laukku. Kusetettiinko minua??
Eli kyse oli huutamani Louis Vuittonin laukun.
Kohteen tiedoissa sanotiin sijainnin olevan Helsinki. Lisäksi meklarin viestissä oli myyjällä suomalainen osoite ja -pankkitili. Muutenkaan kyseinen myyjä ei missään vaiheessa maininnut lähettävänsä pakettia JENKEISTÄ, vaan kaikki viittasi Suomen sisällä tapahtuvaan kauppaan.
Näin kuitenkin tapahtui ja nyt olen joutunut tekemään tullille asiasta selvitystä, joten minua odottaa tuontiverojen lisäksi huolinnan selvityksestä aiheutuneet kulut, mitkä laskujeni mukaan menee lähemmäs 100 euroa!
Voinko tehdä mitään asialle? Onko myyjällä mitään vastuuta asiassa vai joudunko itse vaan kiltisti maksumieheksi?
Selviö on, että negatiivinen palaute lähtee kyseiselle myyjälle.
Kommentit (29)
Omaa tyhmyyyttä, sanon minä. Tuleepahan oppirahat maksettua.
Ilmoittelen asiasta tännekin lisää, kunhan saan mm. ylläpidon virallisen vastauksen.
Ehkä olen sitten ollut naiivi tämän asian suhteen. kiukuttaa. Myös oma hölmöys.
ap.
Täytyy vain todeta, että tyhmyydestä sakotetaan.
Jos tää muuten oli PROVO niin kyllä ihan mainio ja opettavainen aika monelle! ;D
lukuisia aitoja lv-laukkuja? Siis miksi olisi valinnut aidoille arvokkaille laukuille jonkin omistajien entisten roskien myyntipisteen? Eiköhän arvokkaampia laukkuja myydä vähän arvokkaammissa olosuhteissa esim. jos olet nähnyt Helsingin lv-myymälän, niin voisit hieman miettiä eroa. Yhden laukun myynnin voi ymmärtää ja silloin siinä on oltava myös ihan minimiaalisia käytön jälkiä. Tuskin uutta myydään ja vielä montaa kappaletta oikeasti aitoina.
En itse kehtaisi istua esim. ruuhkabussissa piraattilaukku sylissä! Piraattien ostajat kun suosivat samalla kovan rikollisuuden toimintaa. Tuo rikollisuus on huume-, nais- ja lapsikauppaa! Että ei ainakaan minulta saa kovin ihalevia katseita "aidolle" laukulle.
Ap:nä ottaisin kokemuksen oppirahoina ja tietenkin hävittäisin laukun asianmukaisesti. Muista sitten, että et voi laittaa vahinkoa kiertämään esim. myydä koskaan laukkua eteenpäin, ellei se ole 100% varmasti aito. Lain edessä ei sitten riitä vastaus "en tiennyt tai en ollut ihan varma". Tämä yhteiskunta kun olettaa, että lait tunnetaan!
Täytyy vain todeta, että tyhmyydestä sakotetaan.
Jos tää muuten oli PROVO niin kyllä ihan mainio ja opettavainen aika monelle! ;D
lukuisia aitoja lv-laukkuja? Siis miksi olisi valinnut aidoille arvokkaille laukuille jonkin omistajien entisten roskien myyntipisteen? Eiköhän arvokkaampia laukkuja myydä vähän arvokkaammissa olosuhteissa esim. jos olet nähnyt Helsingin lv-myymälän, niin voisit hieman miettiä eroa. Yhden laukun myynnin voi ymmärtää ja silloin siinä on oltava myös ihan minimiaalisia käytön jälkiä. Tuskin uutta myydään ja vielä montaa kappaletta oikeasti aitoina.
En itse kehtaisi istua esim. ruuhkabussissa piraattilaukku sylissä! Piraattien ostajat kun suosivat samalla kovan rikollisuuden toimintaa. Tuo rikollisuus on huume-, nais- ja lapsikauppaa! Että ei ainakaan minulta saa kovin ihalevia katseita "aidolle" laukulle.
Ap:nä ottaisin kokemuksen oppirahoina ja tietenkin hävittäisin laukun asianmukaisesti. Muista sitten, että et voi laittaa vahinkoa kiertämään esim. myydä koskaan laukkua eteenpäin, ellei se ole 100% varmasti aito. Lain edessä ei sitten riitä vastaus "en tiennyt tai en ollut ihan varma". Tämä yhteiskunta kun olettaa, että lait tunnetaan!
niin aion toki sen tarkistuttaa.
Kaupan purkua yritän nyt ensimmäiseksi.
ap
USA:ssa Vuittonit ovat suhteessa lähes saman hintaisia kuin Euroopassa. Guessit ovat myös hänellä aika arvokkaita. Guessit ovat sellaisissa Juicy Couturen laukkujen hinnoissa tällä myyjällä.
Guessin laukkuja löytyy aika helposti alehintaan USA:sta. Vuittonia myyvät vain parhaat tavaratalot ja niitä ei alehinnoin ja massamarkkinoiden kaupata.
Huutiksen ylläpidon mukaan minulla ei ole velvollisuuksia maksaa tulleja ja niistä aiheutuneita kustannuksia.
Myyyjä lupasi selvittää asian tullin kanssa, mutta olen edelleen sitä mieltä että haluan perua kaupan.
Ap haluaa myös vielä hillitä noita täällä heiteltyjä ehdotuksia myyjästä, en halua vielä häntä paljastaa, joten en kommentoi epäilyksiänne tässä vaiheessa.
Olen huutisostajana ihan uusi vielä ja kyseinen kauppa oli ensimmäinen ikinä Huuto.netin kautta tekemäni joten tosi hyvä opetus, minulle ja toivottavasti muillekin! Varovaisuutta.
Kiitoksia kaikille keskusteluun osallistuneille.
Ap
Myynti-ilmoituksia lukiessa tulee kyllä fiilis, että tässä ei ap:n kannalta hyvin käy.. Jos ei sitten sitkeästi penää oikeuksiaan virkavallan avulla. Vaikuttavat feikeiltä, koska myy noin halvalla. Guessiä myy suhteessä paljon kalliimmalla (Guessin hintaluokan laukkuja ei plagioida, koska ei ole kannattavaa - jos ei nyt ihan säälittävimpiä rantabulevardi-yrityksiä lasketa).