Onko toimistosihteerit fiksumpia kuin kampaajat?
tuntuu olevan vallalla käsitys että mikä vain toimistotyö on parempaa ja i8hmiset fiksumpia/koulutetumpia kuin kampaamotyöntekijät. Onko teistä näin? miksi?
Kommentit (22)
olevani kampaajaa fiksumpi. Mä olen sellainen "yleispätevä" paperinpyörittäjä, mutta ei mulla mitään erityistä osaamista ole. Kun sitten taas kampaajalla on omasta työstään. Kampaaja voisi varmaan aika helposti omaksua mun työni, mutta en näe että toisinpäin käivisi ihan yhtä nopsaan! :D
Ainoa asia, jossa olen taatusti pätevämpi kuin kampaajani, on kirjoitustaiton. En usko, että hän pystyy tuottamaan yhtä hyvää tekstiä kuin minä. Muut hommani hän pystyisi todennäköisesti oppimaan aika nopeasti. Itse joutuisin harjoittelemaan vuosia ollakseni hänen tasoisensa ammattilainen.
Mä tunnen akateemisia "tolloja" ja vastaavasti todella fiksuja duunareita. Aika paljon riippuu ihmisestä itsestään ja esimerkiksi kiinnostuksen kohteista.
Tietenkin fiksuus riippuu myös siitä, mitä sillä haetaan tai tarkoitetaan.
Mä tunnen akateemisia "tolloja" ja vastaavasti todella fiksuja duunareita. Aika paljon riippuu ihmisestä itsestään ja esimerkiksi kiinnostuksen kohteista.
Tietenkin fiksuus riippuu myös siitä, mitä sillä haetaan tai tarkoitetaan.
Voihan sitä olla tosi fiksu, mutta ei vaan ole kiinnostunut toimistotöistä, vaan haluaa tehdä töitä ihmisten parissa. Ja tiedänpä ihmisiä, jotka on niin hölmöjä, etteivät pärjää käytönnön töissä.
kädessä niin yhden kouln kautta ja toimistohommiin (esim. tradenomi) vasta lukio+3v ammattikorkeaa niin tottakai on fiksumpia! kampaajan kai selviää peruskoulu+2-3v jotain ammattikoulua?
Tuon käsitteen kun voi ymmärtää aika monella tapaa. Tiedän esim. siivoojan joka kuuluu mensaan. Onko hän fiksumpi kuin kampaaja tai toimistotyöntekijä? Ei tuollaiseen kysymykseen voi vastata. Riipuu ihmisestä ei ammatista!
kädessä niin yhden kouln kautta ja toimistohommiin (esim. tradenomi) vasta lukio+3v ammattikorkeaa niin tottakai on fiksumpia! kampaajan kai selviää peruskoulu+2-3v jotain ammattikoulua?
harvemmin sentään lukio + amk-koulutuksella ollaan toimistosihteereitä (ellei muuta työtä löydy?).
Koulutuksella ja fiksuudella ei ole paljon tekemistä keskenään
sinne niin vain pääse "kunhan sakset pysyy kädessä"! Sukulaistyttö haki ammattikoulun kampaamolinjalle, ei päässyt. Lukioon pääsi kyllä heittämällä.
Kampaajat voivat ola miljonäärejä ja todella arvotettuja henkilöitä oikeissa piireissä. Suurimmasta osasta meistä olisi toimistohommiin, mutta hyväksi ja arvostetuksi kampaajaksi tarvitaan visuallista silmää, taitoa ja näkemystä!!!
Frank Provost -kampaamoja on jopa 600 ympäri maailmaa, muun muassa Marokossa, Venäjällä ja Intiassa. Koska maailmanvalloitus jatkuu, jäämme odottamaan kotimaan hiuskeidasta. Petrataan sillä välin ranskan kielen taitoamme.
Sihteeri on sihteeri, vaikka olisi presidentillä sihteerinä.
Olen itse entinen kampaaja ja työvuosien aikana tapasin kaikenkirjavaa porukkaa kampaamoalalla. Ihan kuten joka alalla, on silläkin alalla ihmisiä joka lähtöön ja erilaisin eväin; on ihan tyhjäpäitä joita kiinnostaa vain muoti ja pinnalliset asiat ja on niitä jotka ovat hyvinkin älykkäitä ja kiinnostuneita mm kulttuurista, politiikasta, ym maailman asioista. Itse pidän varsin kummallisena (ja typerän ihmisen) ajatusmallina sitä että kaikki kampaajat ovat tyhmiä. Tottakai se on ala joka vaatii erilaisia ominaisuuksia kuin vaikkapa lääkäriltä, mutta se miten älykäs ja sivistynyt ihminen on, riippuu ihan muista tekijöistä kuin pelkästä ammatista ja koulutuksesta.
Ja muuten, olen itse kirjoittanut ylioppilaaksi ennen kuin opiskelin kampaajaksi. Ihan hyvin paperein vieläpä, siitä äidinkielestäkin sain L:n joten kirjoituspuolikin luistaa. :)
Olen itse entinen kampaaja ja työvuosien aikana tapasin kaikenkirjavaa porukkaa kampaamoalalla. Ihan kuten joka alalla, on silläkin alalla ihmisiä joka lähtöön ja erilaisin eväin; on ihan tyhjäpäitä joita kiinnostaa vain muoti ja pinnalliset asiat ja on niitä jotka ovat hyvinkin älykkäitä ja kiinnostuneita mm kulttuurista, politiikasta, ym maailman asioista. Itse pidän varsin kummallisena (ja typerän ihmisen) ajatusmallina sitä että kaikki kampaajat ovat tyhmiä. Tottakai se on ala joka vaatii erilaisia ominaisuuksia kuin vaikkapa lääkäriltä, mutta se miten älykäs ja sivistynyt ihminen on, riippuu ihan muista tekijöistä kuin pelkästä ammatista ja koulutuksesta. Ja muuten, olen itse kirjoittanut ylioppilaaksi ennen kuin opiskelin kampaajaksi. Ihan hyvin paperein vieläpä, siitä äidinkielestäkin sain L:n joten kirjoituspuolikin luistaa. :)
Olen jo vuosia kirjoittanut työkseni, joten en usko kampaajani ihan äkkiä päihittävän minua siinä hommassa - kuten en minäkään oppisi hänen töitään kovin äkkiä. Sen sijaan muista tekemistäni töistä uskoisin kampaajani selviävän hyvin vähäisellä opastuksella.
t. se, joka kehuskeli kirjoitustaidollaan
Olen itse entinen kampaaja ja työvuosien aikana tapasin kaikenkirjavaa porukkaa kampaamoalalla. Ihan kuten joka alalla, on silläkin alalla ihmisiä joka lähtöön ja erilaisin eväin; on ihan tyhjäpäitä joita kiinnostaa vain muoti ja pinnalliset asiat ja on niitä jotka ovat hyvinkin älykkäitä ja kiinnostuneita mm kulttuurista, politiikasta, ym maailman asioista. Itse pidän varsin kummallisena (ja typerän ihmisen) ajatusmallina sitä että kaikki kampaajat ovat tyhmiä. Tottakai se on ala joka vaatii erilaisia ominaisuuksia kuin vaikkapa lääkäriltä, mutta se miten älykäs ja sivistynyt ihminen on, riippuu ihan muista tekijöistä kuin pelkästä ammatista ja koulutuksesta. Ja muuten, olen itse kirjoittanut ylioppilaaksi ennen kuin opiskelin kampaajaksi. Ihan hyvin paperein vieläpä, siitä äidinkielestäkin sain L:n joten kirjoituspuolikin luistaa. :)
Olen jo vuosia kirjoittanut työkseni, joten en usko kampaajani ihan äkkiä päihittävän minua siinä hommassa - kuten en minäkään oppisi hänen töitään kovin äkkiä. Sen sijaan muista tekemistäni töistä uskoisin kampaajani selviävän hyvin vähäisellä opastuksella. t. se, joka kehuskeli kirjoitustaidollaan
epäilemättä selviät paremmin kuin minä, joutuisin toki ponnistelemaan jotta saisin nopeasti ja sujuvasti tekstiä tulemaan kun en nykyisessäkään työssäni joudu paljoa tekstiä tuottamaan! Luen edelleen todella paljon ja kykenen kirjoittamaan hyvin mutta aikaa siinä menee sanavalintoja miettiessä... :D
Tuli tuossa mieleeni että tutustuin hiljattain IT-alan ammattilaiseen joka opiskeli aikuisiällä kampaajaksi kun halusi tehdä työtä jossa saa käyttää luovuutta. Pitää todella paljon työstään. Eikä ole pöllömpi tyyppi ollenkaan.
Se ex-kampaaja :)
kampaamoyrittäjästä, joka opiskeli psykologiksi. Tuumi että kun saa sitä muutenkin ihmisten tilityksiä kuunnella, niin voisi siitä kunnon maksunkin ottaa.
Ei mun mielestäni voi ihmisiä ammatin perusteella jaotella ketään tyhmään tai fiksuun. Ja miten lopulta se fiksuus määritellään? Jos on nero jossain asiassa (esim. fysiikassa) mutta täysin tumpelo arjen asioissa, niin onko se ihminen fiksu tai tyhmä?
Ainoa asia, jossa olen taatusti pätevämpi kuin kampaajani, on kirjoitustaiton. En usko, että hän pystyy tuottamaan yhtä hyvää tekstiä kuin minä.
Ei millään pahalla, sattui vaan niin hauskasti tuo kirjoitusvirhe tuohon että rupesi ihan naurattamaan.
Ainoa asia, jossa olen taatusti pätevämpi kuin kampaajani, on kirjoitustaiton. En usko, että hän pystyy tuottamaan yhtä hyvää tekstiä kuin minä.
Ei millään pahalla, sattui vaan niin hauskasti tuo kirjoitusvirhe tuohon että rupesi ihan naurattamaan.
Av ei petä koskaan.
Minä olen toimistosihteeri, vaikka minulla on maisterin tutkinto. Kotipaikkakunnallani saan olla onnellinen, että on edes joku työpaikka. Kaipa olen tyhmä, kun olen jäänyt tällaiseen alipalkattuun hommaan tekemään tyhmiä sihteerintöitä.
Kampaajissa ja sihteereissä on monenlaisia. Ja myös heidän työnkuvissaan on eroja saman ammatin sisälläkin.
Av ei petä koskaan.
Kirjoitusvirheesi vain sattui niin sopivaan kohtaan, että teki kirjoituksestasi hitsin hauskan!
eri tehtävien arvottaminen on dorkaa.
Kampaaja tarvitsee toimistotyöntekijää kirjanpitoonsa ja toimistotyöntekijä upeaan ja uskottavaan ulkonäköön.
Yleistäminen on typerää ja vaarallista.
olevani kampaajaa fiksumpi. Mä olen sellainen "yleispätevä" paperinpyörittäjä, mutta ei mulla mitään erityistä osaamista ole. Kun sitten taas kampaajalla on omasta työstään.
Kampaaja voisi varmaan aika helposti omaksua mun työni, mutta en näe että toisinpäin käivisi ihan yhtä nopsaan! :D