Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hauska, kun joillain on sellainen käsitys ylitöistä,

Vierailija
23.08.2010 |

että pomo tulee YLItyönivaskan kanssa tai lähettää sähköpostia, jossa pyytää tekemään YLItyöt. Sitten voi pomolle vaan sanoa, että en nyt suostu tekemään näitä YLItöitä ilman palkkaa, mutta NORMAALIT työni teen kyllä.

Voi kun se olisikin oikeassa elämässä noin selkeää.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäpä luulen että tuo käsitys on B.Virtasella ja Akseli Touhulalla eli Heikillä mikähän hänen sukunimensä on Helmissä ja Heikissä.

Vierailija
2/24 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että niin kauan tehdään kunnes homma on valmis. Yleensä tulee tunti lisää, joskus kaksi. Tämä tietyissä työtehtävissä, niillä on valmistusaikataulu, eli pitää tehdä valmiiksi. Ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tekee töitä sen verran kuin siitä maksetaan palkkaa. Ylitöitä tehdään vain ja ainoastaan työantajan pyynnöstä ja työntekijän suostumuksella. Vapaaehtoiset "ylityöt" ovat sama kuin kävisi viemässä toimarin pöydälle rahaa omasta kukkarosta ja sanoisi että mä nyt sulle maksan että saan tehdä vähän enemmänkin näitä töitä... Hulluhan se on joka palkatta töitä tekee!

Vierailija
4/24 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se tulee täyteen, lähden kotiin. Jos pomo pyytää jäämään, joko jään maksua vastaan tai sitten en, jos ei satu sopimaan aikatauluihin. Mä olen korkeasti koulutettu asiantuntija ja arvostan omaa ammattitaitoani sen verran korkealle, etten tee ilmaista työtä.

Vierailija
5/24 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun oletetaan. On tietty homma ja vastuu tehdä se loppuun. Toki saan joko rahana tai vapaana korvauksen.

Vierailija
6/24 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...etten aina ehdi saada minulle kuuluvia hommia työajan puitteissa valmiiksi. Koska minun tekemäni työ vaikuttaa koko projektin aikatauluun, on minunkin syytä tehdä hommani ajoissa.

Joskus olen myöhässä sen takia, että olen ollut esim. koulutuksessa ja työaikaa on mennyt "hukkaan". Joskus taas hommat ovat päässeet minusta riippumattomista syistä kasautumaan, eli jossain on ollut "tulppa" ennen minua, ja sieltä purkautuu yht'äkkiä iso määrä työtä minun pöydälleni...ja oikeasti niiden pitäisi olla jo seuraavalla pöydällä. Silloin teen töitä yötä myöten, mutta osaan kyllä ottaa menetetyn vapaa-ajan takaisin tilaisuuden tullen.

Vierailija
7/24 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se tulee täyteen, lähden kotiin. Jos pomo pyytää jäämään, joko jään maksua vastaan tai sitten en, jos ei satu sopimaan aikatauluihin. Mä olen korkeasti koulutettu asiantuntija ja arvostan omaa ammattitaitoani sen verran korkealle, etten tee ilmaista työtä.

Vierailija
8/24 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin työ on sairaalassa vuodeosastolla tapahtuvaa hoitotyötä. Ammattiliitolla on pukuhuoneen seinällä juliste, jossa muistutetaan, ettei ole pakko tehdä kuin työvuorolistaan sovitut vuorot. Ainut poikkeus on se, ettei vastuuhoitaja (IV-luvallinen) voi lähteä kotiin ennen kuin seuraavan vuoron vastaava on tullut töihin - eli jos seuraavasta vuorosta ko. henkilö ei tule niin vastaava odottaa kunnes sijainen tulee. Esimiehen hommiin kuuluu hankkia sijaiset sairastapauksissa yms, mutta ylitöihin ei ketään voi velvoittaa. Ja tämähän perustuu ihan lakiin, ei siitä tarvitse huonoa omatuntoa potea!

Vierailija
9/24 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiaan kuuluvat ylityöt. Minä kannan vastuun ja saan myös sellaista palkkaa, että en viitsi muutamasta tunnista kitistä!

Näin luovilla aloilla toimitaan, eri asia on jos tekee jotain suorittavaa duunia.

Ja näinä paskoina aikoina, teen ylityöt ihan kiltisti mukisematta!!!

Vierailija
10/24 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka teet normaalin työaikasi päälle. Vaikka se ei olisikaan ylimääräinen nippu paperia, niin ylimääräistä se silti on! Jos sulla on jatkuvasti niin paljon töitä, että normaali työaika ei riitä, sitä pitää puhua esimiehelle ja henkilöstöpäällikölle, etenkin jos et saa rahallista korvausta etkä pysty ikinä pitämään ylimääräisiä tunteja vapaana pois. Tuo on nimittäin työsopimuksen ja lain vastaista.

että niin kauan tehdään kunnes homma on valmis. Yleensä tulee tunti lisää, joskus kaksi. Tämä tietyissä työtehtävissä, niillä on valmistusaikataulu, eli pitää tehdä valmiiksi. Ohis

Vierailija
11/24 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiaan kuuluvat ylityöt. Minä kannan vastuun ja saan myös sellaista palkkaa, että en viitsi muutamasta tunnista kitistä!

Näin luovilla aloilla toimitaan, eri asia on jos tekee jotain suorittavaa duunia.

Ja näinä paskoina aikoina, teen ylityöt ihan kiltisti mukisematta!!!

työlainsäädäntöä ja työehtosopimuksia... Se että joku on "maan tapa" ei tarkoita sitä että se olisi hyvä tai laillinen tai millään tavoin suotavaa, kuten julkisuudessa on esim. muissa yhteyksissä voitu todeta...

Itsekin "luovalla" alalla toimivana työskentelen yrityksessä, jossa onneksi työantaja kunnioittaa sekä lakia ja tes:iä että omia työntekijöitään.

Vierailija
12/24 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuo on nimittäin työsopimuksen ja lain vastaista!"

Anna mä arvaan, tienaat alle 3.000 euroa, ja vingut joka asiasta ja hakkaat työsuojalakia nyrkillä pöytään...

Mille henkilöstöpäällikölle tai esimiehelle? mä olen aika pitkälle molemmat...

Vierailija
13/24 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohis lisää. Työnlaatu vain on sellainen, ettei työnmäärää koskaa tiedä etukäteen. Joka päivä tuo yllätyksiä, teknisiä ongelmia ainakin:-)

Vierailija
14/24 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tosi on, että työajoissa joustetaan puolin ja toisin.

Mutta ei meilläkään kenenkään tarvitse tehdä ylitöitä ilmaiseksi! Joko siitä maksetaan tai sen voi ottaa vapaana (kuten minä teen, nytkin on jemmassa rästivapaita 1,5 viikon edestä ja otan ne vapaana syyskuun alussa).

Nyrkkipajat ovat vähän asia erikseen, siellä voi olla vaikea pitää ylitöitä vapaana - mutta on kyllä aivan lainvastaistakin teettää niitä ilmaiseksi. Minkä jokaisen esimiehen pitäisi hyvin sisäistää...

Vierailija
15/24 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että niitä on tehtävä ilman korvausta.

Vierailija
16/24 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuo on nimittäin työsopimuksen ja lain vastaista!"

Anna mä arvaan, tienaat alle 3.000 euroa, ja vingut joka asiasta ja hakkaat työsuojalakia nyrkillä pöytään...

Mille henkilöstöpäällikölle tai esimiehelle? mä olen aika pitkälle molemmat...

aika epäpätevältä ainakin henkilöstöpäälliköksi lausunnoistasi päätellen... Onneksi meidän firmassa henkilöstöpäällikkö tuntee lait, asetukset ja tes:it ja niiden mukaan toimitaan joka tasolla.

Vierailija
17/24 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska, että jollain on sellainen käsitys ylitöistä, että niitä on tehtävä ilman korvausta.

.

Vierailija
18/24 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun oletetaan. On tietty homma ja vastuu tehdä se loppuun. Toki saan joko rahana tai vapaana korvauksen.

Ihan itse on hoksattava jos jotain hommaa ei meinaa saada valmiiksi ajoissa. Silloin mennään ja pyydetään ylityölupaa ..tai hyväksytään se, että aikataulu viivästyy.

Vierailija
19/24 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ei voi viivästyä

Vierailija
20/24 |
23.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on oma ongelma, jos tekee ilman määräystä. Työaikani on himpun verran alle 8 h päivässä ja jos töitä on liikaa, kerron pomolle ja sanon, että jos teen enemmän niin en tee näin tarkasti. Vastuu virheestä on hänen, minä vain esittelen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi