G: Millaisen asian vuoksi kävit viimeksi tk-päivystyksessä?
Kommentit (20)
lapsella murtui jalka laskettelurinteessä :(
Alku-illasta
Tapahtui illalla, menin aamulla (viikonloppu) päivystykseen, hyvin lyhyt odotus ja sieltä sairaalaan kuvattavaksi. Koko hommaan matkoineen (n. ½h välimatkat: koti-tk-sairaala-koti yht 2h) meni ehkä n. 4h.
ja minkä takia. Olisiko ollut "noidannuoli" eli kramppaava selkä jonain vuonna. Sain relaksoivat piikit ja lääkkeet. Illalla kuuden maissa.
Viime talvena käytin 13-vuotiasta, jolta meni polvilumpio sijoiltaan. Päivällä 12:n maissa.
keskipäivä oli, odotus kesti yli 3 tuntia.
mulla oli todella vaikea hngittä, hengitys vinkui ja rohisi. Mitään normaala flunssaa kkaameempaa ei lytynyt ja nopeesti se sitten paranikin, kuten aina. Paranen heti kun nään lääkärin, se riittää
Ei, kun anteeksi, kävin n. 22 vuotta sitten kun olin ala-asteella ja sormi murtui. Käskivät tulla seuraavana päivänä uudestaan jos sormi on vielä kipeä (sormea ei kuvattu), äiti sitten vei yksityiselle.
Mies kävi 3 vuotta sitten lapsen kanssa kun tämä kaatui ja löi suunsa kiveen ja verta tuli palajon
ja pois pääsin n. klo 02 maanantain puolella.
Munuaisiin noussut vti syynä. Olin syönyt jo yhden ab-kuurin ja toinen kuuri oli alkanu perjantaina, oireet eivät ottaneet helpottaakseen ja sunnuntaina en päässyt edes ilman apua sängystä ylös kun selkä oli niin kipeä, mies sitten kuskasi päivystykseen.
Laittoivat uuden kuurin kera kotiin mutta soittivat jo maanantaiaamuna takaisin kun veriarvot olivat niin koholla.
en saanut edes kipulääkettä, käännyttivät pois. Yksityiselle hammaslääkärille vain, mutta ei mulla ollut varaa. Pääsin sit viikonlopun jälkeen YTHS:n hammaskirurgille ensi-apuun ja ieneikkaukseen myöhemmin tulehduksen jälkeen.
menin rv 26 supistelun takia päivystykseen illalla klo 22 maissa. Jouduin kahdeksi yöksi synnärille tarkkailuun, ilmeisesti supistelu johtui liian hektisestä elämästä, kun loppui sitten siellä sairaalassa levätessä ja pääsin kotiin ohjeistuksella "ota rennosti!". Kohdunsuukaan ei ollut onneksi kypsynyt ja lapsi syntyi täysiaikaisena.
virtsatieinfektiota. Taisi olla lauantain ja sunnuntain välinen yö.
Olin raskaana ja todella sairas. Ottivat sisään, oli mennyt keuhkoihin.
Lasta vein viimeksi kolme viikkoa sitten yöllä, kun olo meni niin huonoksi. Oli poskiontelotulhedus, silmätulehdus ja korvatulehdus. Oli viikonloppu.
flunssan yhteydessä. Illalla töiden jälkeen klo 19 lähdettiin. Oltiin pari päivää sairaalassa.
Olin juuri plussannut ja varalääkkeitä ei saanut raskaana syödä.
Sen jälkeen on hoitunut yksityisellä 1 keuhkoputken tulehdus influessan jälkitautina, 1 jalkapöydän murtuma ja lapsella pitkittynyt flunssa, joka nosti kuumeen uudestaan.
Kummassakin korvassa oli tulehdus. Aikaa meni kaikkiaan tunnin verran. Apteekissa meni toinen tunti mikä on mielestäni kohtuutonta.
Yhden kerran olen päivystyksessä viettänyt aikaa useamman tunnin. Tosin kuopusta hoidettiin lähes koko ajan, mutta silti..
Ja me käydään päivystyksessä 5-6 krt/vuosi.
takia kävimme ennen usein. Odostus oli muutamasta minuutista 15 minuuttiin. Öisin kävimme lastenklinikalla, jossa oli todella hyvä palvelu.
takia yksityisellä, terveyskeskuspäivystyksessä korvatulehduksen ja poskiontelontulehduksen takia. Iltasella, klo 6 tms.
6 aikaan illalla. Mutta jono oli 2h, joten otin taksin yksityiselle...