Miksei päiväkodissa hoitajat voi pukea lapsia sään mukaan?
Monesti aamulla on tosi viileää, mutta päivällä saattaa nousta pitkästi yli 20 asteen. Mutta koneenomaisesti aina puetaan samat vaatteet vaikka lapsella olisi lokerossa valinnanvaraa vaikka kuinka, ja erikseen vielä mainittukin että on sitten shortsia, t-paitaa sun muuta tuotu jos on päivällä kuuma.
Miksi oi miksi? :)
Ja juu mun pitäis itse hoitaa jos ei kelpaa ja blaablaa, ymmärretty joten jätetään noi jutut väliin :)
Kommentit (16)
sään mukaan.juuri näillä kelellä on ollut eri vaatteet aamu-ulkoilussa ja iltapäivällä.
oletko huomauttanut asiasta päiväkodissa hoitajille?täällä asiasta marmattaminen ei ainakaan auta...
Vaikka katson lämpömittaria, niin ei se aina kerro koko totuutta.
"erikseen vielä mainittukin että on sitten shortsia, t-paitaa sun muuta tuotu jos on päivällä kuuma."
oletko huomauttanut asiasta päiväkodissa hoitajille?täällä asiasta marmattaminen ei ainakaan auta...
Ja sitten kun vaihtavat sisävaatteet (ymmärrän täysin ja on hyvä juttu) niin laittavat aina samat vaatteet sitten ulkoiluun oli lämpötila mikä tahansa. Ja aiheesta huomauttaminen ei siis auta. Ei kai tämä nyt niin vaikea asia voi olla? :D
niin mä tein, helpompi kuoria
mäkin laitoin paidat päällekkäin ja kun tulin hakemaan lapsi heräs päikkäreiltä just ja oli kaikkine paitoinensa nukkunu, pää ja paidat aivan hiestä märkänä.
Olkaa onnellisia ne joiden hoitopaikassa on järjellä varustettuja hoitajia.Joka paikassa kun ei ole.
Jos ryhmässä on 21 lasta, on 21 mielipidettä siitä mikä on sään mukaan. Lisäksi tulee vielä henkilökunnan käsitys asiasta.
Siinä sitten yritetään noudattaa kultaista keskitietä.
mammat kilvan pyytää apua kun eivät osaa vähiä lapsiaan pukea (apua, mitä näillä keleillä päälle), niin on se kumma että päiväkodin tätien pitää pystyä siihen moninkertaisen lapsilauman kanssa. Jokaisella mammalla kun vielä on eri toiveet ja vaatimukset. Vähän nyt armoa pk:n tädeille, ei niillä varmaan helppoa ole. Itse en varmaan pärjäis siinä hommassa päivääkään.
siihen hommaan ryhtyy niin homman hoitakoon.
Aina pitäs olla niillekkin jotai armoa antamassa.
Nukkuakkin pitäs työ-aikana saada,voi kiesus.
Mitäköhän niiltä raukoilta voi sitten vaatia.
niin lastenhoitoalalla kuin missä tahansa muussakin
Ja en todellakaan tarkoita PELKÄSTÄÄN lasten pukemista vaan kokonaisuudessaan ammattimaista käytöstä ja työn tekoa.
Jännä että vaikka aina penätään oikeuksia ja palvelun tasoa niin lastenhoitajilta sitä ei vaadita, ne kun vain hoitavat meidän lapsia ?!?
vaikuttaa siltä että lapset itse vetelee niskaansa mitä vetelee ja sitten ulkoillaan collegetakki auki kylmässä, ja tuulitakki ja -housut on siististi lokerikossa.
On kokemusta kyllä toisenlaisestakin päiväkodista, jossa hoitajat valitsivat ja laittoivat lattialle läjään vaatteet, ja lapset ne sitten pukivat itselleen.
lapsille puetaan mitä vanhemmat tuo lokerikkoon
t. ammattikasvattaja
Meidän pk:ssa on ihan ihmisestä kiinni mitä laittavat lasten päälle. Isompi nyt itsekin tajuaa sopivan vaatetuksen. Pienemmälle suurin osa tädeistä laittaa sopivat vaatteet, mutta erityisesti yksi lastenhoitaja laittaa todellakin päälle _kaiken_ mitä tuomme lokerikkoon. Päällä on siis iltapäivän kuumuudessakin kaikki mahdolliset vaatteet varavaatteet mukaanlukien. Usein vielä sadekamat siinä päällä. Aivan älytöntä. Kuulemma muutkin hoitajat/opet ovat kiinnittäneet asiaan huomiota.
harmillisen asian.
Huomasin kuinka esim. kevättalvella ei hoitajat huomioineet sitä että olin sanonut säiden vaihtelusta ja mahdollisuudesta laittaa sään mukainen vaatetus.
Olin yh joten työssä käyvä äiti. (Siihen aikaan ei ollut kotihoidon tukea, ei työttömyyskorvausta
Kolme lasta päiväkodissa iältään 5v,4v ja 1v.
Oikealla vaatetuksella halusin mm. estää lasten sairastelut. Ostin pukemiseen helpottavia vaatteita, ettei tulisi sanomista...
Kun kerrankin melkein itkin haettuani lapset kotiin, sain "suutuksissani" ajatuksen, kun mikään ei tuntunut auttavan. Kirjoitin kuumalla silitysraudalla kiinnitettävään nauhaan pesun kestävällä merkkauskynällä:
Jos esim. aamulla on -5 astetta pakkasta,
ei se tarkoita että iltapäivällä olisi.
Silitin nauhan teksteineen 1-vuotiaan talvihaalarin kaulukseen, tekstiä ei voinut olla huomaamatta. -Mikään ei auttanut, aivan sama, sillä kerrankin hakiessani kotiin oli 1-vuotiaalta jätetty vaippa pois kuulema vahingossa.
Lapsi oli kylmissään ulkona, en suojapuvun päältä katsoen voinut tietää että pisut ovat kastelleet sisältä...menin vielä kauppaan ja kotona huomasin märät vaatteet. Kyllä teki pahaa...
olen vähän liiankin paljon aina laittamassa lasten päälle, koska palelen itse melkein aina- no tänä kesänä en minäkään palellut:D
Onneksi meillä on sen verran isoja lapsia hoidossa, että riisuvat kyllä jos liian kuuma tulee. ja pyytävät lisää jos palelee.
Ja onneksi meillä on myös niitä hoitajia joilta aina pyydän konsultaatiota lasten pukemiseen.
ihan samaa ajattelin.Näillä ilmoilla pitäs vähän kattoo mitä päivällä puetaan.
Se on se viitsimättömyys kun ei ole omat kyseessä.