Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut raskaanaolevat muuttuvat egoistisiksi minäminäminä-tyypeiksi?

Vierailija
21.08.2010 |

Muutama tällainen lähipiirissä. Mistään muusta ei voida enää puhua kuin itsestään, vauvastaan ja tästä suuresta tulevasta ihmeestä. Sellaista jutun aihetta ei olekaan, joka ei viimeistään parin minuutin kuluttua kääntyisi tähän odottajaan.

On tottakai normaalia, että raskaudesta ollaan innoissaan ja siitä puhutaan. Mutta joskus pitäisi pystyä myös kuuntelemaan muiden kuulumisia ja ymmärtää se, ettei oma raskaus kiinnosta niin paljon kavereita kuin itseään.

Sitten itketään jälkeenpäin (ainakin palstalla), että kaikki kaverit kaikkosivat vauvan tulon jälkeen. Ihmekkös tuo jos ko. henkilö on ollut viimeisen vuoden täysin itsekeskeinen minäminäminä-tyyppi ja laiminlyönyt kavereitaan täysin?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan itseni ainakin osittain tekstistäsi. Odotan esikoistani ja viimeisten kuukausien ajan olen valmistautunut mielessäni ja ihan fyysisestikin uuden perheenjäsenen tuloon.

Tällä hetkellä minua ei kiinnosta niin paljoa asiat jotka ennen olivat kiinnostavia, ja ajatuksen askartelevat lähes yksinomaan raskaudessa, tulevassa synytyksessä ja lapsessa.

Yritän parhaani mukaan keskittyä kavereiden kanssa jutellessa olemaan hyvä kuuntelija, mutta kyllä joka tapaamisella tulee odotuksesta ja vauvasta puhuttua.

Minua vaivaa ainakin koko ajan tieto siitä että raskaana olevan velvollisuus on yrittää olla mahdollisimman paljon niinkuin ennenkin ja vauvan tulon jälkeen varsinkin jatkaa entistä elämää, eikä häiritä kavereita lapseen liittyvillä asioilla. Se on nimittäin todella vaikeaa, kun ajattelee sitä miten hurjan iso asia uuden ihmisen syntymä ja perheeseen tulo on.

Vierailija
2/16 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei voi keskustella ja iloita aidosti ystävänsä raskaudesta, vaan on hänelle kenties jopa kateellinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikalailla kietoutunut siihen uuteen elämään. Vaikea sitä on unohtaakaan, kun se kasvaa ja liikkuu sisälläsi ja on tavallaan vastuullasi joka ikinen hetki. Ymmärrät sitten, kun odotat itse lasta.

Vierailija
4/16 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin. Olen kahden lapsen äiti, enkä silti ymmärrä aloitukseni kaltaista odottajaa.

ap

aikalailla kietoutunut siihen uuteen elämään. Vaikea sitä on unohtaakaan, kun se kasvaa ja liikkuu sisälläsi ja on tavallaan vastuullasi joka ikinen hetki. Ymmärrät sitten, kun odotat itse lasta.

Vierailija
5/16 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tuon kaltaisilla ihmisillä se itsekeskeisyys ei jää siihen odotusaikaan! Pahenee vaan sitä mukaan kun lapsi kasvaa "meijän jemina maistoi porkkanaa", "miejän jeminan kakka on löysää", "meijän jemina sanoo jo ättä". Minunlapsiminunlapsiminunlapsi-minäminä-minunlapsiminunlapsi...

Vierailija
6/16 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun kaltasien ihmisten takia en ole uskaltanut lapsistani oikein puhua.

Ihan sama kenen kaveri olet. Paska tyyppi kuitenkin.

Kyllä lapsen saaminen on iso ja ihana asia, ikävää että tollasia mulkkuja on maailmassa, on tainnut äitisi sut joskus päällesi tiputtaa?

Vierailija
7/16 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa tossa on?

Vierailija
8/16 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin, että ymmärrän, että raskaudesta ollaan innoissaan ja siitä halutaan puhua. Mutta en sitä, että toiten asioista lakataan täysin kiinnostumasta.

Sinunko mielestäsi koko maailman pitäisi pyöriä sinun ympärilläsi ja muiden pitäisi olla hiljaa omista asioistasi ja keskittyä vain sinuun ja sinun odotukseesi?

Jos näin, niin varmasti olen mielestäsi paska tyyppi. Mutta ikävä tosiasia kuitenkin on se, että muidenkin elämässä sattuu ja tapahtuu vaikka SINÄ olet raskaana.

ap

Kyllä lapsen saaminen on iso ja ihana asia, ikävää että tollasia mulkkuja on maailmassa, on tainnut äitisi sut joskus päällesi tiputtaa?

Vierailija
9/16 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa tossa on?

mitään jos pystyy puhumaan MUUSTAKIN.

Vierailija
10/16 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun kaverit ainakin..lapsettomat ja lapselliset on ollu aidon kiinnostuneita meidän lapsesta ja kyselivät kyllä raskausaikanakin paljon voinnista yms.

Tiedän keille voin olla oma itseni ja puhua minulle tärkeistä asioista. Ja sama toisinpäin. Oon pyrkinyt olemaan kiinnostunut lapsettomien kavereittenki kuulumisista eikä lapsi ole ainut puheenaihe.

Vierailija
11/16 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tuollaiselta Dramaqueen-odottajalta. MITÄ EIKÖ KAIKKI PYÖRIKÄÄN MINUN YMPÄRILLÄNI! PASKOJA OLETTE KAIKKI!Onnea ja menestystä. Toivottavasti lähipiirisi kestää sinua.

Vierailija
12/16 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sittenhän tämä esimerkki ei kuvaa sinua. Juuri noin pitää ollakin :)

Kyllä mun kaverit ainakin..lapsettomat ja lapselliset on ollu aidon kiinnostuneita meidän lapsesta ja kyselivät kyllä raskausaikanakin paljon voinnista yms.

Tiedän keille voin olla oma itseni ja puhua minulle tärkeistä asioista. Ja sama toisinpäin. Oon pyrkinyt olemaan kiinnostunut lapsettomien kavereittenki kuulumisista eikä lapsi ole ainut puheenaihe.

Vierailija
13/16 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja naisen elimistö todella valmistautuu lapsen syntymän ja on normaalia, että tuleva äiti on onnellinen tulevasta vauvastaan ja pohtii asiaan liittyviä kysymyksiä. Hormonitoimintakin altistaa tällaiselle ajattelumallille.

Ja jos ärsyttää. niin voi hienovaraisesti hörähtäen sanoa keskustelukumppanilleen, - Hehy, huomaatkos, miten saat kaikki asiat käännettyä itseesi. Johtuu varmaan masukista :)

Vierailija
14/16 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumma juttu, itsekin ihmettelin raskaana ollessani monesti. Minua kiinnosti ihan samat asiat kuin ennen raskauttanikin ja pystyin keskustelemaan samoista asioista. Enkä todellakaan odottanut, että muita kiinnostaisi ylenapalttisesti tuleva vauvani. Kysymyksiin vastailin ym. asiallista.

Ja sama jatkuu vauvan synnyttyäkin, ei muu elämä siihen pysähtynyt, kuten joillain taitaa käydä...

Vierailija
15/16 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se elämä nyt niin hirveästi vauvan mukana muuttunut. Kun en ennenkään mikään "patikoimalla maailmanympäri" -tyyppi ollut. -16-

Vierailija
16/16 |
21.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumma juttu, itsekin ihmettelin raskaana ollessani monesti. Minua kiinnosti ihan samat asiat kuin ennen raskauttanikin ja pystyin keskustelemaan samoista asioista. Enkä todellakaan odottanut, että muita kiinnostaisi ylenapalttisesti tuleva vauvani. Kysymyksiin vastailin ym. asiallista.

Ja sama jatkuu vauvan synnyttyäkin, ei muu elämä siihen pysähtynyt, kuten joillain taitaa käydä...

Kyse on tosi isosta asiasta ja silti se ei saisi muuttaa mitään. Tai ainakin henkilöt, joiden elämää lapsi ei ole muuttanut, ovat kovin ylpeitä siitä.

Miksi muutos menevästä nuoresta kaupunkilaisesta lapsiperheen äidiksi tarkoittaa näiden mielestä aina sitä että elämä on pysähtynyt. Ei minun elämäni pysähdy lapsen saamiseen, vaikka se muuttuisi täysin.