Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sterilisaatiosta

Vierailija
20.08.2010 |

Eli, olen nyt 31-vuotias 8kk lapsen äiti. päätimme juuri, että vielä yksi saa tulla, jos on tullakseen, mutta ei enempää (ellei sitten tulisi kaksoset... ) =). Eli siis kysymykseen, jota tässä pohdin, että onko kukaan synnytyksen jälkeen saanut sterilisaatiota kahden lapsen jälkeen? Kun luin,että pitäisi olla 3 alaikäistä lasta. Muita terveydellisiä syitä minulla ei ainakaan vielä ole.

Niin ja olisin ainakin 32-vuotias, kun mahdollinen toinen vauva syntyisi.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ei olisi yhtäkään lasta

Vierailija
2/10 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sterilisaatiota voi pyytää (ja saada) jos on kolme lasta TAI on yli 30-vuotias.

Sitä en tiedä onko teknisesti mahdollista heti synnytyksen jälkeen? Tuskin.

Valmistaudu vastaamaan hyvin henkilökohtaisiin kysymyksiin sterilisaationeuvonnassa mm. mitä jos molemmat lapsesi kuolisivat? mitä jos miehesi kuolisi? miksi miehesi ei mene vasektomiaan?

t yksi steriloitu, 35-vuotias

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta synnytyksen yhteydessä sitä ei tehdä, yleensä. Syynä että paikat voi olla niin turvoksissa että klipsit esim eivät ole niin varmoja. Tosin kannattaa raskauden aikana lääkärin kans jutella ja kirjoittaa ne STpaperit valmiiksi ja antaa ne sairaalassa JOS tulisi sectio, eli keisarinleikkaus, silloin se hoituu samalla helposti. t kätilö

Vierailija
4/10 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se on paras tehdä samalla kun on muutenkin synnytyssairaalassa, oli alatiesynnytys tai ei! munanjohtimet näkyy hyvin synnytyksen jälkeen ja ne on helppo leikata.

Vierailija
5/10 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttuni 26v. kaksi pientä lasta, sai essuren samassa kuussa kun sitä kävi pyytämässä.

Vierailija
6/10 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se on paras tehdä samalla kun on muutenkin synnytyssairaalassa, oli alatiesynnytys tai ei! munanjohtimet näkyy hyvin synnytyksen jälkeen ja ne on helppo leikata.

Sektion yhteydessä kyllä, mutta alatiesynnytyksen jälkeen aika harvassa paikassa enää on mahdollisuutta äkkiseltään saada leikkaussalia/leikkaavaa lääkäriä "huvin vuoksi". Ja esim. täällä Tampereella sterilisaatiot tehdään jopa eri sairaalassa.

Vierailija
7/10 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat kriteerit. Onko sinulla ollut koskaan kierukkaa ehkäisynä?

Itse hain sterilisaatiota ja yllätyksenä tuli etten saa sitä ellen ole ensin kokeillut kierukkaa. Nyt odotan vielä muutaman kk jotta voin varata ajan toimenpiteeseen. Kaikki huonot puolet mitä olen kierukasta kuullut olen myös saanut kokea.

41v ja 4 lasta

Vierailija
8/10 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta, että kierrukkaako pitäisi kokeillä? Sitä ei ole ollut. Mikäköhän idea siinä on?

Mutta Olen kiitollinen vastauksista ja selkeytti paljon.

Eli yritän mahdollisen tulevan raskauden aikana laittaa asiat kuntoon, jos vaikka sektiolla sattuisi syntymään.

AP

Vierailija
9/10 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kannattaa varautua siihen. Sanot vaan painokkaasti, ettet halua mitään vierasta esinettä sisääsi ja vastutat (ihan mistä syistä vaan) sitä, että sisääsi laitettaisiin kierukka. Pitämällä pääsi tuon kysymyksen kohdalla saat kyllä myös suoraan sterilisaatioajan (ainakin Helsingissä), mutta jos et osaa riittävän painokkaasti vängätä kierukkaa vastaan, niin se melkein puoliväkisin sinulle laitetaan, koska se on halvempaa kuin varata leikkaussali jne ja tehdä sterilisaatio.

Vierailija
10/10 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten saa sitä ellen ole ensin kokeillut kierukkaa.

Printtaa sterilisaatiolaki mukaan kun menet lääkärille. Siinä lukee selvällä suomella että sulla on siihen oikeus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi