Voinko mennä miehen firmaan työkokeiluun/harjoitteluun?
Vai estääkö sen kenties jokin säädös? Jouduin juuri työttömäksi enkä jaksa kotonakaan istua.Mahtaisko tuo onnistua?Homma on sellaista missä pärjää ilman alan koulutustakin
Kommentit (5)
Ei firmalla kyllä ole mahdollisuuksia minua varsinaisesti palkata,ainakaan vielä.Mutta ei siis onnistu,kiitos vastauksesta!
työttömyystapauksessa perusturva. Sitä kun katsotaan, että yritys voi työllistää :(
ja kun olen joskus ollut työttömänä niin on pitänyt tehdä aina perusteelliset selvitykset, että minulla ei ole mitään tekemistä tuon firman kanssa. Mieluustihan minä siellä työskentelisin, mutta kun on niin pieni yritys kyseessä, että juuri ja juuri yhden ihmisen työllistää. Ei ole tehty helpoksi yrittäjäperheen elämää Suomessa. Selvitysten jälkeen kyllä olen sitten työmarkkinatuet saanut.
Eli töihin sinne miehen firmaan voi mennä, mutta työllistämistukia ei todellakaan saa (mekin niitä joskus aikanaan kyselimme, kun niiden avulla juuri ja juuri olisi voinut molemmat työllistää)
Kannattaa mennä, jos aiot olla siinä firmassa niin kauan kuin se on pystyssä tai menet sieltä suoraan johonkin toiseen työpaikkaan tai koulutukseen. Muuten ei sillä sen jälkeen sinut katsotaan kuuluvan yrityksen kalustoon ja sinut pitää työllistää yrityksessä muita työntekijöitä ennen, etkä saa mitään tukia, jos yritys ei voikaan maksaa sinulle palkkaa.
Olet sen jälkeen neekeri tässä yhteiskunnssa, älä mene vaan etsi töitä muualta!
Jos mies omistaa sen firman niin TE-toimisto olettaa, että firma työllistää sinut joka tapauksessa eli et saa mitään korvauksia sieltä. Jos mies vain töissä firmassa, ei esteitä ole.