Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Äiti lähtee nyt, mä en jaksa enää"

Vierailija
19.08.2010 |

En ollut ikinä ajatellut sanovani noin, sillä enhän minä nyt oikeasti voisi lapsiani jättää. Mutta silti meni tänään hermo, sanoin noin ja lähdin alle minuutiksi ulko-oven taakse seisomaan ja vetämään henkeä. Molemmat lapset sisällä itkivät, mutta kummasti reipastuivat kun tulin takaisin.

Oma äiti teki tuota eikä noin ollut koskaan tarkoitus sanoa ja pelotella. Esikoiselle sanoin myöhemmin, ettei äiti oikeasti koskaan lähde minnekään ja nytkin kävin vain oven takana laskemassa kymmeneen kun en jaksanut enää katsella moista vitkuttelua.

Sellaista täällä. Esikoinen, 4v, kun ei tunnu kuuntelevan mitään, tai ainakin tekemisissä kestää puoli ikuisuutta kun haaveilee ja keksii aina jotain muuta. Miljoona kertaa saa sanoa samasta asiasta.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä äitikin saa väsyä ja olla vihainen!

Omille lapsilleni puhun miltä itsestä tuntuu.

Sano jatkossa vaikka että äiti lähtee nyt jäähtymään, tulen kohta.

Hienoa kun lähdit tilanteesta!!

Vierailija
2/7 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos esim. vaikka kuolet yhtäkkiä ennen lapsiasi,niin lapsesi jäävät siihen uskoon,että lähdit pois ja jätit heidät,koska he olivat tuhmia...??? siinäpä hyvä elämänalku ilman äitiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puhuin meidän seikoiselle vastaavia juuri 4-5-vuotiaana. Sanoin, että huonosti käyttäytyvät lapset viedään koulukotiin, pois kotoa. Lapseni oli siis maailman kamalin lapsi.

Sitten olen yrittänyt paikata sanoin ja teoin. Huokasin helpotuksesta, kun sanoi lapseni sanoi minulle 8-vuotiaana, että kyllä mä tiedän, että sä rakastat mua. Huh, sittenkin tietää!

Vierailija
4/7 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt äitiä kyllästyttää niin kovasti, että tekee mieli lähteä mieluummin kävelylle kuin kuunnella tuota riekkumista/kiukuttelua/riitelyä.

Silloin en uhkaa lähteväni epämääräisesti "pois", vaan perustelen miksi kyllästyttää ja mihin olisin mahdollisesti menossa. Jos mies on ollut kotona, olen joskus lähtenytkin lenkille tuulettumaan ja se on ollut lapsille ihmeen vaikuttava tilanne.

Tämä tepsii tietenkin vasta vähän isompiin lapsiin.

Vierailija
5/7 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oli karmeaa aikaa kun esikoinen oli 4-5v ja oli sitten se vauva/taapero.

tuli sanottua yhtä ja toista ja karjuttuakin ja vietyä esikoista parvekkeelle jäähylle ym.

Ei kaikista vain ole hyväksi äidiksi (siis minusta ei) -ainakaan kahdelle, ja senhän tietää vasta kun paskat on jo housussa.

Vierailija
6/7 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ainakaan nin tyhmä en ole, että enemmän näitä tekisin.

Eli laiha lohtu, vieläkin tyhmempia on, jotka tekevät samaan tilanteeseen vielä lisää.

Vierailija
7/7 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoinko "äiti lähtee nyt pois" vai "äiti lähtee nyt ulos". Toivottavasti jälkimmäisen. Esikoisen kanssa vielä äsken keskustelin tilanteesta ja hän vain totesi, että "mikset ottanut meitä mukaan, minäkin olisin halunnut raitista ilmaa". Toivottavasti ei siis mitään traumoja jäänyt.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme