Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kierukan (Mirena) poiston jälkeinen vuoto

Vierailija
19.08.2010 |

Minulta poistettiin maanantaina kierukka, joka ehti olla reilun vuoden. tiistaina alkoi runsas vuoto joka jatkuu edelleen todella runsaana.

On varmaan ihan normaalia?! Onko muilla ollut/kauan kestänyt? kun gyne oli sitä mieltä että tuskin mitään vuotoa tulee ja tätä voi verrata jo niagaraan ;D

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
20.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei ollut Mirena kierukkaa, mutta kuparikierukka kylläkin. Se poistetiin sillä runsas vuoto jatkui 3vko kierukan laitosta. Eipä poisto mitään auttanut, vuotaa edelleen! Poistosta on nyt viikko ja täytyy varmaan ottaa uudestaan yhteyttä terveydenhoitajaan.

Vierailija
2/29 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poiston yhteydessä kamala vuoto neljä päivää. Soitteli lekurille ja kysyi asiaa. Käsi tulla näytille jos vuotoa vielä kahden päivän päästä. Loppui onneksi. Oli sitten myöhemmin gyneltä kysynyt asiaa ja hän sanoi ettei ole ihan normaalia. Gynen mukaan lekuri oli poistanut niin että repäissyt paikat auki oikein kunnolla.

Soittele sinne lekurille ja kysy asiaa. Mielummin niin kun arvuuttelet itse kotona.

t. yksi joka ei ikumaailmassa ota kierukkaa. Liian paljon komplikaatioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on ihan normaalia, ns. tyhjennysvuoto.

Vierailija
4/29 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

potilaiden mielestä Normaaleja!

Kärsi kärsi kauniimman kukkasen saat.

Paska juttu koko Mirena, mutta porukka täysin aivopestyä lääkeyhtiiden ja muutamien lääkärien toimesta.

Ja naiset kärsii ja ylistää!

HIENOA!

Vierailija
5/29 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä muutaman viikon järkyttävästä vuodosta jos muuten vuotaisi joka kuukausi viikon ajan melkein kuiviin.

Minulla laite juuri jättisuurten vuotojen takia, toki selkäkipua, lihomista ja erilaisia vuotoja on mutta nuo ovat pikkujuttuja "oikeisiin" kuukautisiin verrattuna. Vuotoihini oli kaksi vaihtoehtoja kierukka tai kohdunpoisto ja arvaa kumman valitsin?

Vierailija
6/29 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä otin mirenan pois koska se ei sopinut, toiset taas kehuvat maasta taivaisiin, enkä sitä hetkeäkään epäile, etteikö toiset olisi täysin tyytyväisiä =) mutta itselläni ei taida olla muuta positiivista sanottavaa, kuin se, ettei tarvinnut muistaa ehkäisyä..

en nyt vieläkään tiedä onko vuoto normaalia vai ei.. Jos kerran on tyhjennysvuoto, niin eikö se tulisi kaikille..?

Menkat nämä ei ole, koska ne on mirenasta huolimatta säilynyt säännöllisinä ja alkavat vasta 2 viikon päästä.

Vatsa ei ole yhtään kipeä, vuoto on vain todella runsasta =/

Vierailija
7/29 |
19.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei kierukka sopinut pätkääkään, mutta pidin sitä silti 4 vuotta. Kärsin kiltisti hiljaa, kun lääkäri oli ilmeisesti sitä mieltä, että olen luulosairas. Tuhahteli vain ja huitaisi kädellä, kun kerroin oireista.

Kierukan poistettuani kärsin kolme kiertoa kamalista vuodoista ja anemiasta. Ja vuodot alkoivat parin päivän viiveellä poistosta. Se ei voi olla normaalia, vaikka olisikin "normaali sivuvaikutus" kierukasta.

Vierailija
8/29 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ensimmäinen melkeen 6v ja tää toinen kolme vuotta ja olin tosi tyytyväinen,ei minkäänsortin vuotoja ollu koko aikana.Eilen sitten poistatin sen ja viel ei ainakaan oo vuotoa alkanu,eilen ihan aavistuksen vuotoa,mut ei tarvinnu edes sidettä vaan pikkuhousunsuoja riitti.

Vierailija
9/29 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on ihan normaalia, ns. tyhjennysvuoto.

anteeksi tyhmä kysymys mutta mitä se tyhjennysvuoto sinänsä tarkoittaa? ei kai kuukautisia? kun lasta yritetään vuodosta huolimatta.

Vierailija
10/29 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla täysin toisenlaista ongelmaa. Mirena poistettiin ja nyt olen odotellut jo 5 viikkoa jonkinlaista vuotoa, mutta ei!!! Valkovuoto on kovin runsasta niin jatkuvasti saa vessassa juosta katsomassa, että nytkö ne menkat alkoi.

Vierailija
11/29 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla mirena poistettiin joulukuussa ja kaks menkat tullut runsaasti mutta alkoi maaliskuu 13 pv ja kolme viikko koko ajan vuoto ja kirkas verta. Voisitko sanoa o joku kokemusta omasta. Pelottaa paljon.

Vierailija
12/29 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla poistettu hormoni kierukka heinäkuussa parit ns pikku vuodot mutta nyt alkaa jo pelottaa vuoto on kestänyt jo yli viikon ja kokoajan saa ravata vessassa. Tuntuu että vuodan kohta kuiviin. Lääkärit vaan lohduttaa että on normaalia ei mitään poilkeavaa.

Vierailija
13/29 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 12:58"]

Mulla poistettu hormoni kierukka heinäkuussa parit ns pikku vuodot mutta nyt alkaa jo pelottaa vuoto on kestänyt jo yli viikon ja kokoajan saa ravata vessassa. Tuntuu että vuodan kohta kuiviin. Lääkärit vaan lohduttaa että on normaalia ei mitään poilkeavaa.

[/quote]

joo kun vuotaa yli 3 viikkoa, sitten voit olla huolissasi. eikä sekään välttis mtn. tuo on normaalia!

Vierailija
14/29 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko sitten pe poistettiin Mirena kovien päänsärkykohtausten takia. Helposti lähti. Su-ma välisenä yönä heräsin verisyöksyyn. Sit alko mahakipu. Hyytymiä tuli paljon. Sitä jatku ke asti, sit alko helpottaa. Ehdin jo kysyä oisko jotakin voinut revetä mut kuulemma normaalia että vuotaa. Joo, vuoto ehkä mut se määrä ja ne klöntit... ja tamponi ja yöside ei meinannu riittää. On tää naisen elämä hankalaa... kohdunpoistoa en vieläkään saa vaikka oon 40 vee ja on neljä lasta.

Vierailija
15/29 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monella on Mirena (/Jaydess) aiheuttanut hiusten lähtöä? Itselläni 1 kk kierukan laitosta ja tukka vaan varisee lattialle :(:(  En halua uhrata hiuksiani ehkäisyn vuoksi.. olen jo melkein varaamassa aikaa kierukan poistoon. Mutta yhden kuukauden tuo on tosiaan vasta ollut ja mietin, että pitäisikö vielä malttaa odottaa, jos hiustenlähtö loppuu..

(Muita sivuvaikutuksia ei juuri ole tullut.. iho ehkä rasvoittuvampi kuin ennen)

Vierailija
16/29 |
04.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans se Mirenan poisto (oli 1,5 kk eikä sopinut ollenkaan) aiheutti aivan valtavan vuodon. Hulahti aina emätillinen verta ja tummaa klönttiä joka kerta kun kävi vessassa 2 tunnin välein. Oli oikeasti huolestuttavaa. Tätä todella runsasta vuotoa kesti semmoset 24 tuntia ja vuotoa kaikkiaan poiston jälkeen n. 3 päivää.

Vierailija
17/29 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta otettiin mirena tossa 23.11 pois ja viikkon päästä tuli pientä vuotoa ihan pikkuhousunsuojalla pärjäsi, kesti muutaman päivän ja sama juttu oli nyt parin viikon päästä edellisestä tiputtelusta. Mitähän tää on? Kuukautisista ei oo tietoo millon pitäisi olla sillä kierukan aikana jäi kokonaan pois.

Vierailija
18/29 |
15.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla poistettiin lokakuussa kierukka,viikon kuluttua tuli aivan vähäsen vuotoa 2 päivää,pikkuhousun suoja riitti,kk kuluttua alkoi kk kesti 3pvää ja todella niukat

Vierailija
19/29 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle laitettiin kierukka 27.7 ja elokuussa oli jo hiukset lähteneet, ajattelin aluksi että voi johtua muustakin ja kaikki mahdolliset lääkkeet, hoidot ja lääkärit olen tässä läpi ravannut, mutta tänään menen kierukan poistoon eli mulla ei ainakaan tämä 5kk hiukset osoita mitään merkkiä paremmasta ja lisäksi on tullut kauheat vaihdevuosi-oireet. Tyhjennysvuotoa sitten vaan odottellen :D

Vierailija
20/29 |
03.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukan poisto ja vuoto

Sain myös helpotusta vuotoihin ja kipuihin Mirenakierukasta, tosin supistelu ja tihutteluvuoto kesti 2-3 kk.

Vaihtoehtona oli kohdun poisto leikkauksella, vuosin joka kuukausi älyttömästi, kohdussa oleva myooma myös innostui vuotamaan kuukautisten aikana runsaasti, rajoitti elämääni. Kierukka otettiin pois 8 vuoden jälkeen, koska alkaa olla tulehdusriski. poistosta on muutama päivä ja kohtu on supistellut ja lisäksi kolmantena päivän alkoi vuodot.

Gynen mukan 2 viikkoa kauemmin ei saisi vuotaa tai sitten on kyseessä jotain muuta. Kertoi ettei kuukautisia pitäisi tulla enää koska olen jo 57 vuotias, pelottaa vain, että alkaako sama rättirumba taas uudestaan joka kuukausittain syötävien rautakuurien kanssa.

Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi