Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eivätkö ihmiset pidä minusta oikeasti? Vai missä vika? Olen reilu neljäkymppinen

Vierailija
18.08.2010 |

yksinhuoltaja.

Törmäsin asiaan eräässä parin päivän seminaarissa kun illanvietoissa en jaksanut kuunnella joidenkin minulle tuntemattomien ihmisten kaakatusta. Siirryin keskustelemaan muutamaman muun ihmisen kanssa vähän rauhallisemmalle alueelle.

Tässä vaiheessa voin kertoa, että toimin myynnin ja markkinoinnin alalla.

Saimme kaikki toisiltamme nimetöntä palautetta ja minut koettiin etäiseksi kun en osallistunut kuunteluoppilaaksi joillekkin.

Nyt on muistunut mieleen eräs todella vanha työyhteisö, johon kuulunut nykyinenkin ystäväni on kertonut, etteivät kaikki pitäneet minusta. Häneltä se lipsahti muutaman viinin jälkeen puolivahingossa.

Olen nyt todellakin huolestunut. Olenko todellakin niin vaikea ja v:mäinen ihminen.

Itse kuvittelisin olevani tilannetajuinen ja katsovani ihmisten läpi.

Teissä av-mammoissa on paljon tietoa, taitoa ja osaavuutta.

Toivoisin oikeasti asiallisia vastauksia.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan pelkästään asiafaktaa, niin varmasti monelle tulee tunne, ettet ole ihan niin fantsu kuin voisit olla.

Vierailija
2/23 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän hiljainen, oikein mukava ihminen. Pääset kuitenkin vauhtiin vain sellaisten ihmisten kanssa, jotka tunnet hyvin ja joiden kanssa viihdyt. Tuo on minun veikkaukseni. Muuten, sait mieleeni hyvän Fingerpori-sarjisruudun, jossa oli "reilu nelikymppinen" ja "vajaa kolmikymppinen". Fingerpori-fanit varmasti ymmärsi tämän vitsin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös, tietenkin:

Mutta jos "hauskan pitäminen" menee kahden ihmisen hallitsemaksi hauskan pitämiseksi, poistun minä taka vasemmalle.

Väkisin hauskan pitäminen ja sen pakosta kuuleminen ei oikeasti enää ole hauskaa.

ap

Vierailija
4/23 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä!

Vierailija
5/23 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samanlaisia kokemuksia. Toisaalta voi olla, että ihmiset eivät diggaile, jos "katselet heidän lävitseen."

Vierailija
6/23 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta on väärin että tuollaisia järjestetään.

Mielummin näin että jokainen saa kirjoittaa positiivisia asioita toisesta. Ihan turhaa kaivella toisen henkilökohtaisia ominaisuuksia ja persoonallisuuden piirteitä. Ei sellaista työyhteisön henki ainakaan parane.

Vierailija
7/23 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

persoonastani, mutta jos mietin työyhteisöjä, joissa olen ollut, niin ei niin pidetyttäjä ihmistyyppejä ovat ainakin olleet

- valittajat (aina kaikki asiat huonosti)

- kiukuttelijat (purkavat aina huonon olonsa muihin)

- päällepäsmärit (tietävät aina kaikki paremmin)

- ylisuorittajat (tekevät innoissaan myös heille kuulumattomat hommat).

- jossain työyhteisöissä myös liian rikkaat (käyvät huvin vuoksi töissä)

- puhumattomat (pidetään helposti outoina/tylyinä/ylimielisinä)

Näin niinkuin kärjistetysti.

Vierailija
8/23 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkeväsi?

Minä taas törmään usein näihin läpinäkeviin ihmisiin, jotka tulkitsevat minua aivan pieleen. En enää jaksa oikoa väärinkäsityksiä vaan vaihdan seuraa, minäkin. Tuollainen asenne on hyvin ylimielinen ja vastenmielinen varsinkin jos toinen ei ole olettamissaan oikeassa.

Muuten käyttäisin tilaisuutta hyväksi analysoidakseni itseäni vaikka se kipeää tekisi. Kyllä meissä kaikissa on myös huonoja puolia. Se ei tarkoita, että olisit kokonaisuudessaan v:mäinen ihminen. Itseään voi aina kehittää.

Vierailija
9/23 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

fakta, etteivät kaikki tykkää kaikista. Ei vaikka olis omasta mielestään kuinka mukava.

Vierailija
10/23 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaisto kertoo paljon. Vai olenko sitten "ylivaistoinen"?

Mikä siinä mättää, että joidenkin ihmisten pitää ottaa valta ryhmässä vapaa-ajallakin? Itse en sitä jaksa.

Haluaisin antaa oman tilan kaikille osallistujille.

ap

olla, että ihmiset eivät diggaile, jos "katselet heidän lävitseen."

Vierailija
11/23 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaisto kertoo paljon. Vai olenko sitten "ylivaistoinen"? Mikä siinä mättää, että joidenkin ihmisten pitää ottaa valta ryhmässä vapaa-ajallakin? Itse en sitä jaksa. Haluaisin antaa oman tilan kaikille osallistujille. ap

ja jäykäksi/hankalaksi tms.

Ja voihan olla, että oletkin tyyppi, josta ei pidetä... Meitä on monia.

Vierailija
12/23 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai olenko sitten "ylivaistoinen"?

Luulen, että tässä syy miksi sinusta ei pidetä. Minua kaihertaa jo tekstiäsi lukiessani käsityksesi siitä, että kykenet näkemään toisten ihmisten läpi. Antaa sinusta hyvin ylimielisen ja itsekeskeisen kuvan. Mitäpä jos tutustuisit muihin ihmisiin sen sijaan, että "katselet heidän lävitseen".

Vierailija
13/23 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän, että sinusta ei silleen paljoakaan välitetä, kaiken tietävä, ihmisten läpi näkevä...

Vierailija
14/23 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. juuri tällaisilla seminaarikeikoilla tai yhteisissä koulutustilaisuuksissa kaikkien pitäisi pysytellä tiukasti ryhmässä ja kuunnella juuri heidän juttujaan ja leikkiä juuri heidän kanssaan paddy cakea, muuten olet etäinen, ylimielinen ja tiimivastainen luopio, ilonpilaaja ja ruttuturpa.

Minä antaisin näille hösöille piupaut, ei kenenkään ole pakko vapaa-ajallaan kuunnella joidenkin höösäystä.

Vierailija
15/23 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tiedä onko niinkään. Ehkä kuitenkin jonkinlainen ystävällisyys ja toisten ihmisten arvostaminen ainakin siinä määrin ettei heistä puhu kuten sinä olisivat suotavia ominaisuuksia työkaverissa. Tai voihan sitä aina ryhtyä yksityisyrittäjäksi.

Vierailija
16/23 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat jonkin verran ylimieliseltä ja tunnut pitävän itseäsi jonkin verran ylempänä näitä muita.

Olet äärimmäisen kiinnostunut itsestäsi ja vähemmän näistä muista.

Olen ehkä vähän samanlainen ja ehkä siksi tunnistan toisen samanlaisen. Eli arvostelen ihmisiä melko paljon. En koskaan ääneen, vaan mielessäni.

Vierailija
17/23 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaisto kertoo paljon. Vai olenko sitten "ylivaistoinen"? Mikä siinä mättää, että joidenkin ihmisten pitää ottaa valta ryhmässä vapaa-ajallakin? Itse en sitä jaksa. Haluaisin antaa oman tilan kaikille osallistujille. ap

Ok.

Eli et pidä ihmisistä, joiden pitää väen vängällä olla keskipisteenä ja jotka pitävät itseään hauskoina ja fiksuina, eivätkä anna muille mahdolisuutta tuoda esiin omaa itseään tai ajatuksiaan.

Itse olen ihan samanlainen. En suostu palvomaan henkilöitä, joita muut nuolevat. Jos huomaan, että joku mies luulee olevansa maailman napa, en naura jutuille, jos ne eivät oikeasti ole hauskoja jne. ja saatan ihan sanallisesti tuoda esiin sen, että ärsyttää se keskipisteenä olo.

Mutta se minua ihmetyttää, että et ymärrä, että ei sinusta pidetä. Minulle se ei ole mikään kummastelun aihe, että ihmiset eivät välttämättä pidä sellaisesta, joka tekee kuten haluaa eikä kuten kuuluu tehdä ja miten muut tekevät.

Vierailija
18/23 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vaan on keskenään niin erilaisia, ettei kertakaikkiaan voi synkata...

Vierailija
19/23 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrohan ap sun positiivisista sosiaalisista puolista?

Vierailija
20/23 |
18.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoo aavistuksen kypsymättömästä tavasta nähdä kanssaeläjät. Ikää kun tulee lisää ja viisastuu alkaa erottaa niissä "muissakin" erilaisia persoonia. Alkaa etsiä enemmän yhteneväisiä piirteitä kohtaamiensa ihmisten kanssa kuin eroavaisia.