Ihmiset pitäkää koiranne kiinni, metsässäkin!
Lenkkeilen usein metsässä pururadalla ja monesti vastaan on tullut irtonainen koira ulkoiluttajansa kanssa. Pelkään koiria ja melkein jähmetyn kauhusta, kun kuulenkin, että mutkan takana haukkuu koira, koskaan ei tiedä onko se irti vai kiinni. En todellakaan tykkää kun vieras koira tulee irtonaisena kohti, vaikkei se olisi vihainen.
Ja joskus kieltämättä hirvittää, kun vastaan tulee lenkillä hentoinen naisihminen ison koiran kanssa, että mahtaisiko hän saada tarvittaessa pideltyä koiraansa jos päättäisi lähteä toisen koiran perään? Tai jonkun ihmisen...
Kommentit (183)
on metsää,koiraa ei tarvitse pitää kiinni mutta jos siinä vieressä menee lenkkipolku silloin koirat kiinni,mutta itse olen sitä mieltä että kun nykyisin ei saisi koiria ulkoiluttaa kuin vain naruissa ja kävelyteillä(mitä itse olen vastaan,koiran kuuluu saada juoskennellä metsissä vapaana)mutta itse kyllä jos olen metsässä koirana kanssa ja kuulen että joku lenkkeilijä tulee vastaan laitan siksi aikaa koirani kiinni,minusta se kuuluisi kaikkien koirien omistajien tehdä,sit voi taas laskea irti kun lenkkeilijä mennyt ohi. Itse käyn tosi paljon metsässä ja näin syksyisin mustikoita keräämässä ja mikä parasta liikkuntaa se on koiralle kun saa olla mukana että kun nyt kaikki muistettaisiin että annettais kaikille nautinto liikkua ja järki käteen.
Olen ylpeä naapurini 82 kiloisesta koirasta, joka on purrut jo kuutta lenkkeilijää!
Se herättää pelkoa, eikä se ole koirallekaan kiva, että sitä pelätään
koiran irti vain maanomistajan luvalla.
silloin kun ei ole kiinnipitoaika.
Juttuhan on niin että minä pidän koiriani täällä korvessa irti ja sillä sipuli.
Pelkään korkeita paikkoja, joten korkeiden rakennusten rakentaminen tulisi kieltää. Eikö?
silloin kun ei ole kiinnipitoaika.
Juttuhan on niin että minä pidän koiriani täällä korvessa irti ja sillä sipuli.
Pelkään korkeita paikkoja, joten korkeiden rakennusten rakentaminen tulisi kieltää. Eikö?
Tee siellä korvessa ihan mitä lystäät, katsos kun nythän ei ollutkaan puhe korvesta.
Tämä kirjoitus lisää taas käsitystä, etteivät koirien omistajat ole sieltä välkymmästä päästä.
Juttuhan on niin että minä pidän koiriani täällä korvessa irti ja sillä sipuli. Pelkään korkeita paikkoja, joten korkeiden rakennusten rakentaminen tulisi kieltää. Eikö?
Hyökkääkö ne korkeat rakennukset sun kimppuun? Ilman että itse voit asiaan vaikuttaa?
kuinka IRRALLAAN ollut bulmastiffi tappoi toisen koiran!
Mikä ihme siinä on, että niitä koiria pitää pitää irti??! Kun lakikin sen jo sanoo, että ne on pidettävä kiinni!
ja en voi kuin ihmetellä mitkä ulottovuudet aloitus sai aikaan.. Onneksi voin osasta vastauksista lukea, että on myös vastuuntuntoisia koiranomistajia, kiitos teille!
ap
Meillä 3 koiraa jotka viedään joka pv keskelle metikköä juoksemaan perkeleet irti itsestään, mutta ei tulisi mieleenikään pitää niitä vapaana pururadalla, säännöt on säännöt. Mutta mikä hitto siinä on että ne KISSAT päästetään vapaaksi?? Sitten itketään kun meidän Musti nappaa teidän Viirua joka päättääkin lymytä kävelykadun varressa olevan puskan juuressa, en minä sitä sieltä näe enkä näin osaa myöskään koiran hihnaa lyhentää kohdalla!! Meillä on myös kissoja mutta nekään eivät ulkoile vapaana taajama-alueella! Ja opettakaa hyvät ihmiset lapsillenne tuo että pitää kysyä LUPA ennenkuin kenenkään koiraa saa rynnätä rapsuttamaan. Meidän koirat eivät mitään tee mutta ikävää sekin on kun muksu säikähtää melkein kakat pöksyyn kun suojeluviettinen koiramme varoittaakin näyttämällä hampaita ja ärisemällä karvat pystyssä kun yhtäkkiä pompataan melkein iholle. Itse haluan että lapset oppivat pitämään koirista ja muista eläimistä, eivät pelkäämään niitä. Siksi jaksan kyllä pysähtyä vaikka 10 kertaa samalla lenkillä ja käskeä koiran istumaan että luvan kysynyt lapsi saa tulla silittämään. Silloin tilanne on koirallekin ok kun ei tule yllätyksenä.
joka on siinä portin pielessä, ei kuulukaan ko pihaan, niin se on silti siinä, mistä asukkaat menevät omalle pihalleen.
Kyllä nyt sen verran täytyy pystyä sen koiran kanssa tekemään, ettei tälläisiin paikkoihin anna edes vahingossa tehdä mitään! Eipä siinä mitään jos se olisikin vain yhden koiran kerran vuodessa päästämä vahinko, mutta...
Pistää nimittäin pikkasen ärsyttänmään nämä kymmenet "vahingot" päivässä!
Ne on ne kymmenet ihmiset päivittäin jotka antavat koiriensa huoletta lorottaa mihin haluavat, myös sinun pihaporttisi pieleen. Jos minun koirani niin pääsee tekemään, on se minulle VAHINKO. Tarkoittaa siis sitä, että vältän viimeiseen asti että tuollaista tapahtuu. Ja koska sinä olet jo valmiiksi ärsyyntynyt siitä, että muut antavat koiriensa kuseskella pihasi kohdalle, saan minä kuulla kunniani, vaikka yritän tehdä kaikkeni ettei koirani olisi kenellekään häiriöksi.
joka on siinä portin pielessä, ei kuulukaan ko pihaan, niin se on silti siinä, mistä asukkaat menevät omalle pihalleen. Kyllä nyt sen verran täytyy pystyä sen koiran kanssa tekemään, ettei tälläisiin paikkoihin anna edes vahingossa tehdä mitään! Eipä siinä mitään jos se olisikin vain yhden koiran kerran vuodessa päästämä vahinko, mutta... Pistää nimittäin pikkasen ärsyttänmään nämä kymmenet "vahingot" päivässä!
Taas jauhetaan jostain ihan älyvapaasta asiasta. Koira pisaa yleensä siihen paikkaan, mihin joku muu koira on pissannut aikaisemmin. Koira siis merkkaa reviiriä.
Mitä te odotatte, että koiranomistaja tekee jos koiralta lirahtaa pari tippaa pissaa tien viereen asennettuun portinpieleen? Pitääkö omistajan kenties nuolla pissa pois? Tai hakea kotoa rätti ja pestä portti? Tai pyyhkiä omalla paidallaan?
Joskus voi koiran kanssa joutua väistämään vaikka av-mammalaumaa, joka kiljuvien kakaroiden ja vaunujen kanssa kulkee koko jalkakäytävän leveydeltä suihkepullot ojossa valmiina suihkuttamaan lakkaa koiraparan silmiin.
Kai teidän porttimateriaalit kuitenkin on ulkokäyttöön tarkoitettuja? Täytyyhän niiden kestää esim linnunkakkaakin.
hiuslakkapullo kädessä. Siitä se suihkaisee koiran silmille, ja aiheuttaa aika ikävää tuhoa.
t, pari kertaa vanhan auton keulan koiran omistajalla maksattanut kun on sattunut irtokoira jäämään auton alle.
Koiranomistajat ei muuten tajua, että koiranomistaja maksaa vahingon:)
jotka pitävät koiria vapaana.
Täytyykö minun pelätä kun tyttäreni taluttaa pienehköä koiraa, ja joku lapsi haluaa silittää sitä - joku hullu av-mamma juoksee suihkepullon kanssa ja tappaa koiran?
Oikeasti nämä keskustelut ovat aika pelottavia. Häiriintyneiden ihmisten juttuja.
Mutta herranjestas, eläkää harmoniassa.
Siis ei voi olla totta että koiranomistajat luulevat voivansa liata/tuhota toisen omaisuutta korvaamatta sitä?? Totta kai jos jotain sotkee/rikkoo, on oltava valmis vastaamaan siitä, miksi ihmeessä koiran tekemä tuho olisi jotenkin eri asia?
Linnunkakat putsaan itse pois.
mutta sehän on "ihan eriasia" jos koira pissaa naapurin portille tai pihaan kuin jos kissat kuseskelee ja kulkee irti. Tätä mieltä on koirien vihaajat,vaikkakin kissat ne vasta pissaakin porteille ja toisten pihoille mutta eihän se ole tietenkään sama asia. Vaikkakaan kissat ei saisi olla irti mutta siitä ei tähdä koskaan haloota niin kuin koirista
että miksi se koira siellä on?
Meillä on esimerkiksi työtä tekevä koira, jolla on lupa olla vapaana siellä metsässä, myös metsästysaikana. Ja ihan missä vain tarvitsee.
Tiedättekö millaisiin korvausvastuisiin joudutte jos vahingoitatte esim. poliisi- tai huumekoiraa?
että miksi se koira siellä on? Meillä on esimerkiksi työtä tekevä koira, jolla on lupa olla vapaana siellä metsässä, myös metsästysaikana. Ja ihan missä vain tarvitsee. Tiedättekö millaisiin korvausvastuisiin joudutte jos vahingoitatte esim. poliisi- tai huumekoiraa?
ne työtä tekevät koirat eivät tosiaan ole siellä virkaliivit päällä, eikä niissä ole vilkkuvaloa pään päällä, joka kertoo että kyseessä on pommi- tai vaikka etsintäkoira. Eikä niiden omistajillakaan ole kuin sivarit päällä. Sellaisen eläimen vahingoittaminen on rikos, vaikka koira olisi kotisängyssänne.
Jos kävelen koirani kanssa illalla pururadalla, jossa saa taluttaa koiria, niin joku hullu sokaisee koirani tai hakkaa minut.
Onko tälläisiä oikeasti. Karmiva ajatus.
sisarentyttäreni (4 v)joutui 2 päiväksi sairaalaan, kun koira nuoli häntä kasvoihin. Irrallaan ollut koira metsässä...