Rasittavat vanhemmat fb-kaverit!
Sain pari kuukautta sitten ensimmäiset vanhemman polven (50-v. -) fb-kaverit ja voi jessus millaisia ne on! Olen tottunut siihen, että fb:ssa voi heitellä vitsejä ja laittaa tyhmiä linkkejä jakoon, ja ne myös ymmärretään vitseiksi. Äitini, joka ei ole fb:ssa, soitti mulle ja kertoi erään sukulaisen kehuskelleen hänelle, että tietää musta tällaista ja tällaista. Kyse oli laittamastani kevyestä huumoristatuksesta, josta tuli näköjään suurikin juorun aihe suvussa... :DDD
Muuten pelkästään naurattaisi, mutta nyt minä, kolmekymppinen, perheellinen ihminen, joudun tyynnyttelemään äitiäni fb:ssa sanomistani asioista, jotka sukulaistädit käsittävät väärin. Että älä huolehdi äiti, ei olla muuttamassa Pariisiin lähiaikoina... :O
Kommentit (9)
Kahdesti harkitsin että hyväksynkö, mutta en kehdannut olla hyväksymättäkään.
Usein saa miettiä mitä viitsii päivittää.
Äitini ei fb:ssa ole ja kun hän puhuu siskojensa kanssa he vihjailevat tietävänsä kaikkien asiat..
Ja kun äitini kertoo jotain lastenlapsistaan he tyytyväisenä vastaavat että tietävät jo, lukivat facebookista.
mutta jotenkin olen kuvitellut, että sinne laitettavat asiat on tarkoitettukin jotenkin julkiseksi? Voiko sinne laittaa vaikka jonkin "for your eyes only", jos ei halua, että niistä ihmiset sitten puhuvat tai myöntävät tietävänsä, niinkuin tuon yhden tädit hänen lastensa asioista.
Poista ne seniilit listoiltasi, sillähän siitä pääset.
älä näytä statuspäivityksiä näille henkilöille, niin ei tarvii murehtia :)
ei voi ymmärtää sitä, että kaikki statuspäivitykseni ovat potaskaa. Luulevat ihan oikeasti, että meillä ero tulossa ja että olen löytänyt kanadalaisen miehen. On siinä selittämistä sukulaisille, kun miehen siskontyttö juoruilee asioistani.
...voit FB:ssa blokata osan kavereistasi niin, etteivät he näe statuksiasi.
Mutta pari vähän yli ja alle kolmekymppistä, joille facebook oli ilmeisesti ensimmäinen keskustelufoorumi netissä, oli aivan ällistyttävän tiukkapipoisia. Poistin ne. Irl ovat kuitenkin hirveitä rääväsuita.
En vain haluaisi käyttää sitä. Eihän mulla ole mitään salattavaa näiltä sukulaisilta (jotka ovat siis ihan ok ihmisiä irl). Tässä on kummaa nimenomaan se, että tämäkin juoruilija on todella räväkkä täti. Ilmeisesti joillain tuonikäisillä on vaikeuksia ymmärtää kirjoitettua huumoria? :D
Täytyy vain valistaa äitiä, ettei kaikkea netissä kirjoitettua voi ottaa tosissaan. :/
Ap