Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hitto tuota koulua!

Vierailija
17.08.2010 |

Onko niin, että peruskoulu on nykyisin vain rikkaiden tenaville tarkoitettu?

Olisi leirikoulu nyt heti ensi kuussa eikä mulla ole tippaakaan ylimääräistä rahaa millä lapsi sinne varustaa. Pitäisi ostaa makuupussi, ulkoiluvaatteet yms. koko joukko muutakin tarviketta.

Pakko laittaa, ettei meidän lapsi lähde. Mä en ala velaksi ostelemaan mitään nyt tässä elämäntilanteessa.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ostanut makuupussit aina jostain halpisliikkeestä, 9,90 euroa maksaa peruspussi. Jos ap jättää ostamatta pari herätettä ruokaostoksista TAI tekee hintsummat ostokset, aivan varmasti tuo kymppi makuupussii löytyy.

Tai lainaa, ihan TAKUULLA lähes jokaisella tutullasi on makuupussi, vaikka eivät retkeileviä ihmisiä olisikaan.

Ja nuo ¨vaatteet. Mene hyvä ihminen kirpparille: itse ostin juuri tänään lapselleni kahden collegehousut kirpparilta, toiset eurola, toiset puolellatoista. Ulkovaatteet irtoaa aivan takuulla alle kympillä, ja sillä rahalla on muuten ihan fiksutkin.

Kirpparille 20 euroa mukana, niin saat kaiken mitä tarvit. Lainaa vaikka tuo raha jostain, jos tosiaan sitä ei mualta löydy; älä tosiaan pilaa lapsesi leirikoulua jättämällä häntä sieltä pois!

Koulun tehtävä ei ole kustantaa vaatteita lapsille. Ne pitää olla muutenkin.

Vierailija
42/48 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä ovat käyttäneet myös naapuri lapset. Myös ulkovaatteita olen antanut tai lainannut. Ei kaikkia tartte itse ostaa, täytyy vain avata suunsa. Onneksi naapuri puhui pulmastaan bussissa, ja sen jälkeen olen itsekin osannut tarjota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lakana,peitto,tyyny käyvät.Näin meillä ainakin on koulussa toimittu jos ovat yöpyneet sisätiloissa.Tietty jos ovat teltassa (epäilen) niin joku alunen täytyis olla. Varmaan löydät parilla eurolla esim. ulkoiluhousut kirpparilta.Niidenhän ei tosiaan tarvi olla "fiinit" leirikoulussa.Paksulla paidalla tai fleecellä pärjää myös jos alla riittävästi vaatetta.

Vierailija
44/48 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja missä päin asutte?

Kyllä me yhdelle pojalle saadaan täältä reissukamat kerättyä, moni muukin on jo lisäkseni tarjoutuneet auttamaan.

Minä en rahaa lähetä, mutta pojan ulkoiluvaatteita/voin kysyä olisko tuttavilla ylimääräistä makuupussia, jonka voisi saada.

Vierailija
45/48 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ei olisi rahaa kustantaa sitä? otappa selvää? et voi tehdä lapsellesi sitä,että jätät porukasta pois! oikein surku tulee.en voisi ikinä,ikinä jättää hommaamatta kamoja mitä tarvitsee,ja maksuja kasaan,vaikka olen kin persaukinen. kaikkeni tekisin,jotta lapsi pääsisi sinne. tee sinäkin.

perusopetuksen tulee olla maksutonta. Reilua tai ei, mutta näin sanoo laki.

Vierailija
46/48 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusimaa

Vierailija
47/48 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..joltakin ... älä narise lapselle...hän syyllistyy..

Vierailija
48/48 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkä ala haukkua tms. Jos ajattelet leirikoulua laspen kannalta, niin kysehän on ihanasta asiasta, ei ollenkaan lasten tai heidän perheidensä hankaluudeksi järjestetystä, vaan päinvastoin.

Hyvässä hengessä soitat opettajalle ja sanot, että nyt on niin että tarvittavia varusteita ei ole, eikä näin lyhyellä varoitusajalla myöskään mitään mahdollisuutta niitä hankkia. Sanot myös että haluaisit että sinun taloudellinen tilanteesi ei saisi asettaa lastasi eriarvoiseen asemaan, joten miten voidaan toimia. Kouluillahan on usein lainasuksia ja lainaluistimia, olisiko koululla tarjota myös lainamakuupussi. Jollei, niin olisiko sen hankkiminen koululle lainavarusteeksi paikallaan. Näin alkusyksystä on vielä rahaakin jäljellä (loppuvuodesta ei niinkään aina ole), joten koulu voi hyvinkin hankkia muutaman lainamakuupussin.

Mitä tulee henkilökohtaisiin ulkoiluvaatteisiin, niin verkkarit pitohousuiksi ja farkut varahousuiksi. Kyllä se niillä pärjää. Leiriolosuhteissa kukaan ei jaksa kantaaj oka päivälle eri vaatekertaa ja jos jonkun vanhempi jaksaakin pakata, niin useimamt muksut eivät juuri reppua kaivele. On nähty meillä niin monesti että olipa partioleiri päivän tai 5 päivää, niin korkeintaan yhdet uudet kalsarit on repusta kaivettu ja muuten tullaan kotiin niin jestaksen rypeneenä samoissa kamppeissa vaikka siis vaihtovaatettakin olisi ollut yllin ja kyllin.

Muistat vaan pakata pitkää alushousua ja välivaatetta mukaan. Viime keväisetkin käy välivaatteena jos ulkoilevat illalla tai aamuvarhaisella, vaikka olisivat vähän lyhyet hihoista ja lahkeista, kunhan eivät varsinaisesti purista ja haittaa lapsen olemista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän