Pakettimatka vs. omatoimimatka
Minulla vaikuttaa se paljon, että pääsen omalta kotikentältä lentämään ja toiveena vielä suora lento.
Sitte kun alkaa vaihtamaan konetta niin hinta nousee jo huimasti ja matka-aikakin pitenee.
Siksi mennään esim Turusta Las Palmasiin joulukuussa, ehdottomasti halvin vaihtoehto oli Tjäreborgin valmismatka.
Kommentit (31)
unohtelee näistä vertailuistaan tiettyjä kuluja ja kustannuksia, kuten esim. kuljetukset ja matkan kohteessa lentokentältä kohteeseen..
Turistisaarille onkin kätevämpää ja halvempaa mennä valmismatkan mukaan.
Sen sijaan esim. kaupunkilomat on fiksumpaa vetää omatoimimatkoina.
joten se on heti kalliimpi reissu jos on päivänkin töistä enemmän pois tms. Ja lentokenttäkuljetukset jne
Kuten savupilvi-episodin aikaan itsematkustajat saivat pärjätä omillaan kun taas pakettimatkalaiset pidettiin ajantasalla ja järjestettiin hotelleja jne.
paikkurijunaa / -bussia, jos on mahdollisuus nousta valmiiseen bussiin joka vielä ovelta ovelle.
Johan se on järjenvastaista.
toisilla pitää matkustaa vielä 150km kentältä hotellille jne.
Toisilla hotelli on 10km päässä.
Itse en ainakaan suosittele Thaimaassa junaa enkä takseja pitkälle matkalle
Ihan siitä lentokentän ulko-ovelta niitä busseja lähtee, metro ja junakin löytyy monelta asemalta.
tuli 2200€, lennot & majoitus 3vkoa, 1 aikuinen & 3 lasta. Pakettimatkana olisi tullut maksamaan lennot 3600€ + majoitus, joten ehdottomasti itse etsin lennot ja majoituksen! Kuljetus kentältä maksaa max. 6€. :)
4 ihmiseltä niin yhden ihmisen hinnaksi tulee 10 €. Matkaa on kuitenkin noin 4 tuntia eli ei kallista. Lisäksi taksi pysähtyy siellä missä haluat, ei tarvitse olla valmismatkan bussin pysähdysten varassa.
Meillä kuuluu aamiainen ja päivällinen hotellissa hintaan.
Ollaan viikko Mallorcalla 2 aikuista + 1 lapsi hintaan 1500.
Kuljetukset hinnassa mukana.
Hinta sisältää lennot, hotellin ja lentokenttäkuljetuksen. Lentokentältä linja-autolla keskustaan 3,20 €/suunta. Metro olisi maksanut 6 €/suunta.
Aurinkomatkoilla oli samaan aikaan Ateena 1 vk noin 750 €. Lento ei tuossa omatoimimatkassa ollut suora mutta todella hyvään aikaan (perillä 13.30 ja lähtö Ateenasta 17 aikaan) ja mieluusti istun lentokoneessa 2-3 tuntia pidempään jos siinä säästää 500 €.
Thaimaassa pitkälle matkalle taksia. Itse olen taksilla mennyt mm. Hua Hinista Pattyalle ja Pattayalta Bangkokiin. Linja-autokin oli muuten hyvä kokemus. Sillä mennyt mm. Satunista Hua Hiniin. Junaa en ole siellä kokeillut, mutta hyvinkin moni sitä kyllä suositteli.
Mä hankin hotellit, junaliput, aikatulut, varaukset helposti. kartatkin löytyi netistä. Hyvin sujui matka lapsen kanssa lentäen, junlla, bussilla, taksilla. Ny oltiin koko perhe 3 viikkoa ulkomailla, lennot ja autonvuokraus netistä, mökki alkuaan netistä, nyt vain soitin omistajalle. valmismatkoja syrjäseudulle ei oikein järjetetä:-). Riippuu minne haluaa matkustaa...
Meillä kuuluu aamiainen ja päivällinen hotellissa hintaan.
Ollaan viikko Mallorcalla 2 aikuista + 1 lapsi hintaan 1500.
Kuljetukset hinnassa mukana.
Ja kuka mihinkin haluaa matkustaa... Itse rakastan matkailussa kokeilla erilaisia ravintoloita, paikallisia erikoisuuksia jne.
2 aikuista ja 2 lasta Salou Pacific-hotellissa maksaa 480 €/2 vk. Tuohon hintaan ei sisälly ruokailuja. Toinen hotelli olisi puolihoidon kanssa maksanut noin 800 €/2 vk.
Lennot on Barcelonaan 670 €. Näistä tulee noin 1150 €.Lentokentältä pääsee bussilla Salouhun muistaakseni noin 10 eurolla mutta varmaankin vuokrataan auto.
Ja meillä on tarkoitus päästä Turusta sinne Palmasiin edelleen
koska haluamme usein mennä sellaiseen paikkaan mihin pakettimatkoja ei edes järjestetä. Ja myös ap:n lailla turkulaisena voin antaa vinkin: Helsinkiä kätevämpi kenttä meille on Tukholma tai Kööpenhamina. Tukholmaan lentää tunnissa, Köpikseen puolessatoista ja jatkoyhteydet on ihan toista luokkaa kuin Helsigistä. Koneenvaihdot on menneet aina jouhevasti, yleensä 45 min-tunti vaihtoaikaa. Ei paha minusta.
Pakettimatka tuntuu siksikin turhalta, kun emme mihinkään sen matkatoimiston palveluja tarvitse.
Tai etsii Bratislavaan turisti-/chartermatkoja