entäs kun tunnen lapseni open ja tiedän että hän on ääliö?
Tämä nykyään keski-ikäinen mieshenkilö oli aikanaan kurssikaverini yliopistolla. Kuljettiin monta vuotta samoilla luennoilla ja samoissa harkkaryhmissä. Ja tapaus oli siis aivan poikkeuksellisen ääliö. Se oli rehellisesti sanottuna tyhmä, ei usein tajunnut asian ydintä tai kontekstia. Lisäksi se oli lusmu, ryhmätöissä sen osuutta sai aina varautua paikkaamaan jotenkin. Tämän ohessa sillä oli ällöttävä tapa nuolla proffia: proseminaarissa se viittasi vain sanoakseen että "opettaja opettaja, olen aivan samaa mieltä" ja kävi muka kiinnostunutta esittäen kyselemässä lisäharjoituksia tai lisäluettavaa proffilta - mutta ei tietenkään koskaan tehnyt tai lukenut niitä. Nyt tämä tyyppi opettaa lastani. Miten tästä selvitään?
Kommentit (5)
Mut itseasiassa mua ei rieponut niinkään sen tyhmyys ja/tai älyn puute vaan se minäminä-yhteistyökyvyttömyys, jossa pyrittiin etuilemaan ja lusmuamaan muiden kustannuksella kyseenalaisin keinoin.
Mu joo, ehkä hän on kasvanut. TOivottavasti.
Mut itseasiassa mua ei rieponut niinkään sen tyhmyys ja/tai älyn puute vaan se minäminä-yhteistyökyvyttömyys, jossa pyrittiin etuilemaan ja lusmuamaan muiden kustannuksella kyseenalaisin keinoin.
Mu joo, ehkä hän on kasvanut. TOivottavasti.
no mut sithän kaikki on hyvin.
Sinua taitaa hävettää että lapsellasi on jotain erityistä ja sattui opettajaksi oma opiskelukaverisi. Nolottaisi minuakin.
Meillä kanssa lapsen opena nainen, joka oli musta jo nuorena tyhmä kuin saapas. Sellainen kanamainen kaaho, yksinkertaisuus loistaa kaikesta toiminnasta. Halusi opettajaksi, mutta luki ensin LTO:ksi, kun ei mikään OKL noin simppeliä olisi suoraan ottanut. Jotain kautta kuitenkin kiemurteli itsensä lopulta luokanopettajaksi.
On kyllä ihan herttainen ihmisenä, mutta kun se yksinkertaisuus...
voihan olla et se on ihmisenä kasvanut, työssään oppinut niin että hoitaa hommansa ok.
Jos lapsellasi ei ole mitään erityistä, on loppujenlopuksi ihan sama kuinka tyhmä tai älykäs alakoululaisesi ope on.