Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverini ostaa 16v tyttönsä tupakat ov

Vierailija
16.08.2010 |

Onko teidän mielestänne ok että äiti ostaa alaikäiselle tupakat? Polttaa maxin eli 28 päivässä ja vielä TUMMANvihreää vahvaa marlboroa. Tyttö on polttanut tupakkaa jo 12 vuotiaasta asti ja enää äitisä ei jaksa välittää vaan ostaa tytölle joka päivä maxin mallua kuulemma siksi että hänen rahoistaanhan se hakupalkkakin hakijoille kuitenkin menisi. Onko tällainen muka teidän mielestä ok? Ostaisi vaikka mielummin nikotiini purkkaa jotta pösyttelyn saisi loppumaan pikkuhiljaa kokonaan. Toimiko kukaan teistä kaverini lailla? Tai onko teineillänne lupa polttaa? Mä itse aloitin tupakoinnin 14v salassa ja se loppui kun tulin 19 vuotiaana raskaaksi nyt jo 13 vuotta ilman tupakkaa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen mielestään on parempi että juovat ja polttavat kotona niin ei tarvii muualla sitä tehdä. Ei voida käydä anopilla kylässä lasten kanssa, sillä koko asunto on ihan tupakansavua täynnä, kun siellä on vuosikymmeniä poltettu sisällä. Eikä se tissuttelu lopu anopilta eikä apelta, vaikka ollaan käymässä ja siellä mies myös helposti korkkaa kaljan, vaikka on sovittu, ettei lasten ollessa juoda.

Enpä vaan enää ihmettele miks mies ei edes yritä päästä eroon tupakasta, kun oma äiti hälle osti tupakat 4 vuoden ajan.. Mies siis aloitti tupakoinnin 14-vuotiaana.

Itse en aio lapsilleni ostaa. Itse saavat ostaa sitten kun täyttävät 18.

Vierailija
2/21 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahemmin moisen roskaväen puuhastelut haittaa.

Säälittää ehkä joskus hetken mutta pian se menee ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ostaa 16-vuotiaalle tytölleen tupakkaa. Ei kuitenkaan päivittäin, mutta esim. toi laivalta mukanaan kartongin tytölleen ym. Olen yrittänyt puhua järkeä, mutta anoppi kokee, että "peli on menetetty", kun tyttö on jo ihan koukussa tupakkaan. Itse yritin vaan sanoa, kuinka anopin ei kuitenkaan kannattaisi tukea ostamalla tupakkaa tytölle. Mutta sen kuvan sain, että ei koe mitään huonoutta siinä, että ostaa tupakkaa tytölleen.

Vierailija
4/21 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee vaan mieleen, että miten se lapsi on ehtinyt koukuttaa itsensä tupakkaan ilman että vanhemmat huomaavat? Kyllähän tupakka haisee hengityksestä, ihosta, tukasta, vaatteista vielä pitkään polttamisen jälkeen.

Minulla on vasta pienet lapset mutta pelkään jo valmiiksi sitä tilannetta, että alkavat teini-iässä polttamaan ja kännäämään.

Vierailija
5/21 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahavirran yhdestä ainoasta kerrasta, jos lapseni erehtyy haisemaan tupakalta.

Vierailija
6/21 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ainakaan sen ei tarvitse jakaa pimpsaa Kampissa tupakka-askista.

Kummin te muut tekisitte:

antaisitte lapsen hommata tupakkansa kyseenalaisin keinoin vai ostaa se tupakka lapselle itse?

En siis itse osaa arvottaa sitä kumpi olisi parempi/pahempi.

Tupakoinnin tukeminen on perseestä. Mutta kamalaa on sekin ihan todella, kun tytöt tosiaan tarjoavat seksiä tupakka-askista.

Vierailija
7/21 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietää mitä lapsi tekee. Näin olen ajatellut toimia myös omien kohdalla jos on tarpeen

Vierailija
8/21 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kamalaa on sekin ihan todella, kun tytöt tosiaan tarjoavat seksiä tupakka-askista.

Heh heh, en nyt sanoisi noinkaan.... :)

Vierailija
9/21 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kaveri on yksi näitä tapauksia, jotka sen sijaan haluavat tuhota lapsensa terveyden ja edesauttavat sitä ostamalla tälle myrkkyä.

Vierailija
10/21 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kaveri on yksi näitä tapauksia, jotka sen sijaan haluavat tuhota lapsensa terveyden ja edesauttavat sitä ostamalla tälle myrkkyä.

Vierailija
11/21 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kamalaa on sekin ihan todella, kun tytöt tosiaan tarjoavat seksiä tupakka-askista. Heh heh, en nyt sanoisi noinkaan.... :)

Kyllä se musta on aika kamalaa!

Vierailija
12/21 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kamalaa on sekin ihan todella, kun tytöt tosiaan tarjoavat seksiä tupakka-askista.

Heh heh, en nyt sanoisi noinkaan.... :)

Hesarikin uutisoi tästä taannoin.

Ainiin. Mutta eihän meillä täällä Suomessa, lintukodossa...

Vierailija
13/21 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret myyvät Helsingissä seksiä saadakseen alkoholia ja merkkivaatteita. Asiaa A-studiolle selvittänyt Nuorten ääni -toimitus kertoo ilmiön olevan arkipäivää.

Helsingin kaupungin nuorisoasiainkeskuksen Nuorten Ääni -toimitus avasi keskiviikkona keskustelun alaikäisten seksikaupasta. Kimmoke aiheeseen tuli Ruotsista, missä tehty tutkimus selvitti, että alaikäiset myyvät seksiä hankkiakseen vaatteita ja alkoholia.

Toimittaja Rosa Kettumäki haastatteli nuoria Kampin kauppakeskuksessa ja kävi ilmi, että useimmat haasteltavista tiesivät saman ilmiön olevan täyttä arkipäivää jo Suomessakin. Kettumäki kertoo olleensa hämmentynyt siitä, miten suoraan ja kauhistelematta vain hieman häntä nuoremmat tytöt puhuivat asiasta.

Alta löydät linkin Kettumäen toimittamaan A-studion juttuun. Voit myös kuunnella maanantaina Ylen aikaisen studiossa käydyn keskustelun aiheesta. Toimittaja Miia Krausen vieraana oli Rosa Kettumäen lisäksi Väestöliiton NUSKA - Nuorten seksuaalinen kaltoinkohtelun kohtaamishankkeen projektisihteeri Kirsi Porras.

YLE Helsinki

Vierailija
14/21 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin alaikäinen. Olisin mä sitä polttanu vaikkei olis ostanukkaan, joten enpä tiedä onko sillä nyt sitten väliä ostaako itse vai joku muu.

Kyllä äitini mulle sanoi, että lopeta vielä kun pystyt. Huono ihminen sanomaan noin kun itse vetää 3 askia päivässä. Enkä mä pidä äitiäni huonona ihmisenä, hyvä äiti aina ollut.

Oma lapseni on vielä niin pieni, etten osaa sanoa kuinka hänen kohdallaan toimisin. En todellakaan halua, että hän alkaisi tupakoimaan tai juomaan alkoholia. Siihen en kuitenkaan kovin paljoa voi vaikuttaa. Aika näyttää.

Vierailija
15/21 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni 16 vee menee kyllä ihan 2kymppisestä.. Mie en sano mittään, itse poltin kyllä äitini tietäen, ei hän tupakkaa antanut, muttei kieltänytkään. Onneksi on noita isompia sisaruksia...

Vierailija
16/21 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja alkoholit.

Itse en aio helpottaa lapseni tupakointia enkä dokaamista - tosin ei ihan vielä ole ajankohtaista, mutta saattaa jo ensi viikolla olla. Poika on 14-vuotias.

Kirjiottaja nro 13 väitti, etteivät kaikki äidit rakasta lapsiaan (siis kuten ap:n kaveri). En usko, että asia on ihan niinkään.....

Vierailija
17/21 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin alaikäinen. Olisin mä sitä polttanu vaikkei olis ostanukkaan, joten enpä tiedä onko sillä nyt sitten väliä ostaako itse vai joku muu.

Kyllä äitini mulle sanoi, että lopeta vielä kun pystyt. Huono ihminen sanomaan noin kun itse vetää 3 askia päivässä. Enkä mä pidä äitiäni huonona ihmisenä, hyvä äiti aina ollut.

Oma lapseni on vielä niin pieni, etten osaa sanoa kuinka hänen kohdallaan toimisin. En todellakaan halua, että hän alkaisi tupakoimaan tai juomaan alkoholia. Siihen en kuitenkaan kovin paljoa voi vaikuttaa. Aika näyttää.

VAikkei siihen itse voisi vaikuttaakaan, alkaako oma lapsi itse myrkyttää itseään ja tuhota terveytään tupakalla ja/tai alkoholilla, toki siihen voi jokainen lastaansa rakastava vanhempi vaikuttaa, alkaako itse aktiivisesti lapselleen myrkkyjä tyrkyttää. Ihanko oikeasti jonkun mielestä on HYVÄ sellainen äiti, joka ostaa lapselleen tupakkaa tai alkoholia (= voimakas keskushermostoon vaikuttava myrkky, jonka on todettu aiheuttavan pysyviä vaurioita kasvavan nuoren aivoihin säännöllisesti käytettynä)? Mitä HYVÄÄ siinä voisi olla?

Vierailija
18/21 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-vuotiaan sakkolihan paikka on kotona. Mistäs lähtien sen ikäiset SAAVAT notkua asematunnelissa päivällä/illalla/yöllä?

Vierailija
19/21 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se muutenkin sitä sitten myy/antaa.

Mun tyttö ei notku missään epämääräisessä porukassa yömyöhään (eikä päivälläkään)enkä taatusti osta sille tupakkaa/alkoholia/huumeita.

Mut jos äiti on alkoholia kittaava tupakoiva huora niin sieltähän se tytärkin mallia saa. Ja äiti vielä ostaa tupakit ja todennäköisesti myös alkoholia... Tarjotkaa nyt ihmeessä miesystäväänne/-ystäviänne niin ei tarvii sen tytön kenen kanssa tahansa seksiä harrastaa kun saa sitä turvallisesti kotona.

Ärsyttää ihan suunnattomasti ne vanhemmat jotka olkiaan kohottaen eivät voi mitenkään kasvattaa lapsiaan. Kun nehän tekevät mitä haluavat. Just.

Vierailija
20/21 |
17.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-vuotiaan sakkolihan paikka on kotona. Mistäs lähtien sen ikäiset SAAVAT notkua asematunnelissa päivällä/illalla/yöllä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi