Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itkettää - kaveri kävi lapsineen kylässä. Lapset eivät huomioineet minun lastani mitenkään :(

Vierailija
16.08.2010 |

5-v. poikani odotti vierailua kovasti, vaikka tiesikin vieraiden olevan vähän isompia tyttöjä (koululaisia). Niinhän siinä sitten kävi, etteivät tytöt halunneet leikkiä poikani kanssa, istua nököttivät vain omissa oloissaan ja juttelivat keskenään.

Poikani on oikeasti tosi herkkä ja kiltti, mutta reagoi tällaiseen hylkäämistilanteeseen alkamalla repiä tyttöjä vaatteista, heittelemällä tavaroita jne. Hän kaipasi kovasti tytöiltä huomiota, mutta he sulkeutuivat vain entisestään, kun poika reagoi näin.

Minusta tyttöjen äidin olisi pitänyt ns. "pakottaa" tytöt huomioimaan pienempänsä, mutta hän vain jutella lörpötteli ja antoi lasten olla omissa oloissaan. Tuntuu tosi kurjalta, kun toinen odottaa vierailua kuin kuuta nousevaa ja sitten vieraat ovat tällaisia. :(

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis lapset olisi pitänyt pakottaa leikkimään?? just. Ei sinuakaan kukaan pakota olemaan esim. juhlissa jonkun tietyn tyypin kanssa jos et vain halua. Ja miksi et voinut pitää omaa räkänokkaasi kurissa? lapsesi saa paiskoa tavaroita ja repiä vaatteita ja muut vielä pitäisi pakottaa kestämään sitä menoa.. nyt ei oo ihan toi sun kasvatus oikeenlaista. missä käytöstavat?

Et tunnu näkevän muuta kuin oman kultamussusi ja hänelle annetaan kaikki anteeksi kun hän niin odotti kavereita, huh.

Vierailija
22/30 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh.

Ap hei, voi jeesus mikä itsekeskeisyys sinusta paistaa, ja samanlaiseksi olet kasvattamassa "herkkää ja kilttiä" poikaasi. MINÅ MINÄ MINÄ MINÄ. MINULLE MINULLE MINULLE.

Ette te kuule ole mitään maailman napoja.

Siis pitäisikö sinun ja lapsesi olla elämän keskipisteitä ja kiinnostuksen kohteita? Vaan kun ette ole.

Opeta lapsesi vahvaksi, sellaiseksi joka kestää sen että kaikki eivät ihan aikuisten oikeesti palvo häntä tai kiinnitä jatkuvaa huomiota. Ja opeta käyttäytymään. En itsekään kestäisi pikkunilkkiä joka alkaa itsekkään teutaroinnin jos ei saa huomiota (varmaan oppinut äidiltään).

Tietty voi olla vaikeaa sinulle, vaikutat itsekin itsekkäältä pullamössömammalta.

Haloo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä ohjeistan lapsiani leikkimään kylässä pienemmän kanssa. Aina ei silti leikit onnistu, mutta jollain lailla huomioivat. tai siis eivät aina silti keksi leikkiä, joka kiinnostaisi kaikkia, vaikka sanon, että leikkikää.

Vastaava tilanne oli kun meidät oli kutsuttu kylään. kyläpaikan lapset olivat suunnilleen samanikäisiä ja samaa sukupuolta, ja oliavt kuin lapsiani ei olisi olemassakaan. Oli tosi outoa, kun ovat käyneet meillä leikkimässä ja lapseni ovat aina tosi hyvin kohdelleet näitä tyttöjä.

En ymmärrä, miten huonosti isotkin lapset käytäytyvät. (koululaisia sekä meillä että heillä)

Vierailija
24/30 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen pahoillani poikasi puolesta. Ja minä olen vakaasti sitä mieltä, että isommat ottavat pienemmät huomioon, halusivat tai eivät. keinolla millä hyvänsä. Pienelle tuo huomioon ottaminen nimittäin on todellakin tärkeää. Ja isommatkin oppivat empaattisiksi.

Ystäväni päiväkodin johtaja kertoi kylmästi lahjoneensa isommat poikansa ottamaan pienet serkkupojat huomioon - kymppi päivässä, kun leikkii pienten kanssa koko päivän. Pieni sekkupoika kerrassaan loisti onneaan, isompi oli iloinen ylimääräisestä tulolähteestä eikä kulunut aikaakaan, että pojat olivat ihan oikeasti ystävystyneet.

Tunnen myötähäpeää ystäväsi käytöksen vuoksi ja useiden vastaajien - minkälaista maailmaa he ovatkaan luomassa!

Vierailija
25/30 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehottaa ja rohkaista toki voi ja pitääkin. Mutta ei isommilla ole mitään velvollisuutta viihdyttää pienempäänsä enempää kuin mikä tulee luonnostaan.

Isotkin lapset voivat olla ujoja ja herkkiä ja mennä lukkoon vieraassa kyläpaikassa. On ihan eri asia ottaa pienempi mukaan leikkiin omassa kodissaan kuin ventovieraassa ympäsistössä, jossa itsekin jännittää!

t. vastaavassa tilanteessa ollut isompien lasten äiti

Vierailija
26/30 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä varmaan kuulut niihin, jotka ostavat pikku lahjan omalle mussukallesi aina kun kaverilla tai sisaruksella on synttärit. Ettei vaan tule paha mieli kun muut saa lahjoja.

olen pahoillani poikasi puolesta. Ja minä olen vakaasti sitä mieltä, että isommat ottavat pienemmät huomioon, halusivat tai eivät. keinolla millä hyvänsä. Pienelle tuo huomioon ottaminen nimittäin on todellakin tärkeää. Ja isommatkin oppivat empaattisiksi.

Ystäväni päiväkodin johtaja kertoi kylmästi lahjoneensa isommat poikansa ottamaan pienet serkkupojat huomioon - kymppi päivässä, kun leikkii pienten kanssa koko päivän. Pieni sekkupoika kerrassaan loisti onneaan, isompi oli iloinen ylimääräisestä tulolähteestä eikä kulunut aikaakaan, että pojat olivat ihan oikeasti ystävystyneet.

Tunnen myötähäpeää ystäväsi käytöksen vuoksi ja useiden vastaajien - minkälaista maailmaa he ovatkaan luomassa!

Vierailija
27/30 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni päiväkodin johtaja kertoi kylmästi lahjoneensa isommat poikansa ottamaan pienet serkkupojat huomioon - kymppi päivässä, kun leikkii pienten kanssa koko päivän.

Vierailija
28/30 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toisaalta isommat eivät voi tietää, että heidät on kutsuttu leikkikaveriksi. Esim. meidän lasten nuoremmat serkut ovat tavattaessa erittäin negatiivisia, jopa ilkeitä. Kun eivät kuulemma tyttöjen kanssa leiki.

On totta että se isompikin voi vaatia rohkaisua, eivät kaikki isommat ole rohkeita.

Kehottaa ja rohkaista toki voi ja pitääkin. Mutta ei isommilla ole mitään velvollisuutta viihdyttää pienempäänsä enempää kuin mikä tulee luonnostaan. Isotkin lapset voivat olla ujoja ja herkkiä ja mennä lukkoon vieraassa kyläpaikassa. On ihan eri asia ottaa pienempi mukaan leikkiin omassa kodissaan kuin ventovieraassa ympäsistössä, jossa itsekin jännittää! t. vastaavassa tilanteessa ollut isompien lasten äiti

Vierailija
29/30 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se ettei isompia kiinnosta hihassa roikkuvan pienemmän leikkiseura, on maailman vanhin ja luonnollisin ilmiö. Ymmärrän kyllä ap:n pojan pettymyksen, mutta näin tämä vain menee. Muistelkaa vaikka omaa lapsuuttanne.

Vierailija
30/30 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin lapsena aina toimimaan pienempien lastenvahtina ja se oli kamalaa! Ei jotain normaalia 9-vuotiasta tyttöä kiinnosta pätkääkään 5-vuotiaan pojan hommat, ne elää ihan eri maailmoissa! Joku söpö vauva voi ehkä hoivaviettistä koululaista vähän aikaa kiinnostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan