Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itkettää - kaveri kävi lapsineen kylässä. Lapset eivät huomioineet minun lastani mitenkään :(

Vierailija
16.08.2010 |

5-v. poikani odotti vierailua kovasti, vaikka tiesikin vieraiden olevan vähän isompia tyttöjä (koululaisia). Niinhän siinä sitten kävi, etteivät tytöt halunneet leikkiä poikani kanssa, istua nököttivät vain omissa oloissaan ja juttelivat keskenään.

Poikani on oikeasti tosi herkkä ja kiltti, mutta reagoi tällaiseen hylkäämistilanteeseen alkamalla repiä tyttöjä vaatteista, heittelemällä tavaroita jne. Hän kaipasi kovasti tytöiltä huomiota, mutta he sulkeutuivat vain entisestään, kun poika reagoi näin.

Minusta tyttöjen äidin olisi pitänyt ns. "pakottaa" tytöt huomioimaan pienempänsä, mutta hän vain jutella lörpötteli ja antoi lasten olla omissa oloissaan. Tuntuu tosi kurjalta, kun toinen odottaa vierailua kuin kuuta nousevaa ja sitten vieraat ovat tällaisia. :(

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä sinun 5-vuotiaankaan käytös oikein ollut. Miten annat lapsesi repiä vieraita vaatteista?

Tuskin tulevat enää kylään.

Vierailija
2/30 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit vaikka ehdottanut, että lapset pelaavat yhdessä jotain lautapeliä.

Sinänsä en yhtään ihmettele, että kouluikäiset tytöt eivät jostain viisivuotiaasta kiinnostu. Varsinkaan sellaisesta joka käyttäytyy väkivaltaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ne todellakaan huomioi mun 5v ja 2v tyttöjä. Minusta ihan normaalia enkä anna lapsilleni sitä ennakkokäsitystä että sinne mennään leikkimään noiden poikien kanssa.

Vierailija
4/30 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hylkäsi kenet? Ei normaali 5v poika käy vieraana olevien kouluikäisten kimppuun, joten lisää lapsen rauhoittavia, kyllä se siitä.

Vierailija
5/30 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai tiesikö hän, että poika on kovasti odottanut tyttöjä kaverikseen?

Miksi itse et ohjannut lapsia esim. pelaamaan jotain peliä tai ehdotellut mitä voisivat tehdä?

Vierailija
6/30 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tyttöjen äidin olisi pitänyt ohjeistaa lapsiaan jo etukäteen huomioimaan pienempää..

Vierailija
7/30 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei le velvoitettu leikkimään lapsesi kanssa, varsinkaan mnta vuotta vanhemmat tytöt! Ei heitä todellakaan kiinnosta kiukutteleva 5-vuotias poika ja se on NORMAALIA.

Tuskinpa poikasi olis niin kovasti heitä odottanut ellet olisi katteettomasti hehkuttanut ja lupaillut että tulee kivoja leikkikavereita *huoh*

Eivät varmasti halua tulla uudestaan kylään, joten voit etsiä pojallesi uusia viihdyttäjiä.

Vierailija
8/30 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi annoit lapsesi repiä vieratanne ja heitellä tavaroita.

Kukas tässä ei osannut käyttäytyä.

Ei kouluikäiset tytöt ole kiinnostuneita jostain viisivuotiaasta ilkeästä pojasta.

Vierailija
9/30 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. Ei kouluikäisiä tyttöjä 5-vuotias poika kiinnosta. Jos olisi esim. 2 v niin olisi vielä sen verran "vauva", että voisi kiinnostaa, mutta tuo 5 v just sellainen ikä, että aika paljon odotit, jos luulit, että heti lyövät leikit pystyyn.

Vierailija
10/30 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytöstapoja vierailulla!

Vierailija
11/30 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluikäisiä tyttöjä kiinnostaisi 5-vuotiaan pojan seura?

Toisekseen, eikö se ole SINUN tehtäväsi emäntänä saada kaikki viihtymään??? Miten sinä huomioit vieraita, yrititkö saada tytöt viihtymään? Vai olitko sillä asenteella, että tytöt tulevat viihdyttämään sinun poikaasi?

Vierailija
12/30 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koululaisille, että "leikkikää nyt vähän...". Eivät lapset sitä ilman opastusta tajua välttämättä.

Itsekin olisit kyllä voinut olla aktiivisempi, olen tälläisissä tilanteissa järjestänyt jotain yhteistä juttua. Meilläkin on herkkä lapsi, mutta itse kyllä tartun juttuun jos kukaan muu ei.

Vierailija
13/30 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä kutsuis toiste.

Vierailija
14/30 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viihdyttämään sinun räkänokka-Nicoasi?

Vierailija
15/30 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylään, varsinkin jos on jäänyt kasvattamatta?

Vierailija
16/30 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös kuullut, että nämä kaksi tyttöä ovat leikkineet muualla pienempien kanssa. Meillä ei jostain syystä kuitenkaan kiinnostanut leikkiä. :(

Tytöt olivat jotenkin töykeitä minullekin. Kun yritin kysyä miten koulu on alkanut loman jälkeen, niin he vain murahtelivat "ihan hyvin" jne. :(

ap

Vierailija
17/30 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö itse lapsena joutunut lähtemään johonkin missä ei ole ikäisiäsi kavereita?! Ei kai vaikka 9v. ole kovin kiinnostunut jostain pikkulapsesta ja varsinkaan jos kaverilla ei ole käytöstapoja niin vielä vähemmän.

Vierailija
18/30 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on tyttö ja hän puolestaan on monesti kyläillessä ollut samassa asemassa mutta toisin päin. Muut lapset, pojat, menevät poikalapsen huoneeseen juttelemaan ja pelaamaan rallipelejä tai Star Wars-juttuja tietokoneella. Tytteli istuu kanssamme olohuoneessa tai poikien selän takana sillä aikaa, kun muut pelaavat.

Isäntäperheen poika oli tosi tarkka leluistaan, kun hänen olisi pitänyt antaa tyttöni leikkiä niillä, mutta poikavieraat toki saivat niillä leikkiä. Tytöthän näet voivat ymmärtämättömyyttään rikkoa hienot tekniset laitteet.

Mutta sellaista se vain on. Elämässä tulee pettymyksiä eikä kaikkien kanssa leikkiminen suju. Emmehän me aikuisetkaan tule juttuun kaikkien kanssa.

Vierailija
19/30 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ujostelivat sinua ja lastasi. Oletteko olleet paljon yhdessä? Kyllä minunkin lapseni leikkivät tuttavaperheen lasten kanssa ihan mielellään mutta vierastavat hieman tuntemattomampia joita on tavattu harvakseltaan.

En kannata sitä, että lapsia pakotettaisiin leikkimään yhdessä. Sehän on ihan kauheaa lapselle.

Vierailija
20/30 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkiä mun 5-vuotiaani kanssa, koska sille isompien vierailu on tietysti tosi iso juttu, siinä missä niille isommille se on tylsä velvollisuus kun pitää viihdyttää pienempää ja hölmömpää.

Mutta en missään olosuhteissa sietäisi lapseltani noin huonoa käytöstä kuin ap:n lapsi esitti.