Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kumpi parempi kielikurssi tähän tarkoitukseen

Vierailija
16.08.2010 |

Minä luen, kirjoitan ja puhunkin ranskaa ihan kohtuullisen hyvin, en nyt ihan natiivin tasoisesti, mutta selviän. Vähään aikaan ei kuitenkaan ole ollut kielelle varsinaista tarvetta ja kaipaisin kuitenkin jotain kommunikatiivisen taidon ylläpitäjää. Siis nimenomaan käytännön kielitaidon, puhumisen, lukemisen ja vähän kirjoittamisenkin.

Onko tälla tavoitteella parempi mennä kansalaisopiston kurssille vai avoimen yliopiston? En halua lukea mitään filologiaa, eikä korpusten tutkiminen kiinnosta, haluan vain käytännön kielitaitoa. Toisaalta en kyllä jaksa tankata yhtä kappaletta koko talvea mummojen kanssakaan. Avoin yo maksaa, mut kansalaisopiston ilmoittautumispäivä on sellainen päivä kun mä oo ulkomailla. Mitä tehdä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mene ihmeessä Ranskan kulttuurikeskuksen kielikurssille http://www.france.fi/category/ranskan-kieli/ranskan-kurssit-ranskan-kie…

Siellä itse olen aikoinani saanut kiva pläjäyksen suullista kielitaitoa natiivilta.

Vierailija
2/6 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuminen on kaikkein tärkeintä, ja varmaankin on mukavampaa vaikka lenkkeillä ranskaa puhuen kuin puurtaa kielioppia mummien kanssa. Kirjatietoa voi sitten hakea eri tahoilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenee aika reippaasti, mutta ei ne mitään kielitiedettä oo, vaan ihan tavallisia kielikursseja. Voithan vaikka soittaa sinne jollekin opintosihteerille tai muulle ja kysellä kurssin sisällöstä.

Toisaalta joissain kansalais/työväenopistoissa on myös reipastahtisempia kursseja. Yleensä joku muukin voi hoitaa ilmoittautumisen.

Vierailija
4/6 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopa, mitä Ranskan kulttuurikeskuksesta löytyy. Kansalaisopistossa edetään aivan liian hitaasti tuohon taitotasoosi nähden, ellet löydä todella edistynyttä keskustelukurssia.

Avoin yliopisto taas on nimenomaan filologiaa: kääntämistä, kielioppia, kirjallisuutta.

Vierailija
5/6 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelma on vain siinä,e ttä minä en asu pääkaupunkiseudulla vaan Tampereella. TÄkäläisestä Suomi-Ranska seurasta näytän etäisesti tuntevan yhden hlön (Yyiopistoaikaisen ranskanopeni), mutta ko seura näyttää kokoontuneen viimeksi keväällä 2008.

Vierailija
6/6 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs jo ottaisit siihen vanhaan tuttuusi yhteyttä ja kysyisit tietäisikö hän jotakuta Tampereella asuvaa ranskalaista natiivia joka olisi halukas antamaan sinulle keskustelutunteja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi