Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä ovat Jyväskylässä "huonoja alueita" eli missä on paljon häiriökäyttäytymistä jne.

Vierailija
15.08.2010 |

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pupari on väistymässä kakkoseksi mutta on huonomaineinen edelleen.

Vierailija
2/17 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuokkalasta löytyy kyllä ihan hyviä ja rauhallisiakin alueita, lähinnä kai keskustan alue ja mamu-lähiö on se ongelma... Ongelmalähiöiksi sanoisin kangasvuori/huhtasuo/pupuhuhta -aluetta (=aika paljon romaneja, mamuja ja muita sosiaalitapauksia, paljon vuokrataloja). Myös jo mainittu Keltinmäki ei kuulu JKL:n arvostetuimpiin alueisiin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno kirjotus edellinen. Olen kokenut prikulleen samaa! Sitä ei vaan saa sanoa ääneen, ettei turhaan hienolle alueelle muuttaneiden hermot mene.

Vierailija
4/17 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2010 klo 13:19"]

Kuokkala, Kangaslampi, Pupuhuhta

on ehkä ne pahimmat, joita välttelisin viimeiseen asti.

[/quote]

Puolustan Kuokkalaa, vaikka en siellä enää asukaan. Sehän on valtavan iso kaupunginosa, jossa häviävän pieni alue on Suuruspää sekä keskusta ja osittain Ainolanranta, joihin tässä kommentissa kai viitataan? Valtaosa Kuokkalan alueesta on tooodeeella rauhallista aluetta: Tikka, Kekkola, Kuokkalanpelto, Jokivarsi... Myös Jyväskylän yksi kalleimmista alueista, Samulinnniemi kuuluu Kuokkalan alueeseen, samoin uusi Salmirannan alue. Kaikkien näiden alueiden (ala) koulu on Pohjanlammen koulu tai Tikka, mollemmat erittäin hyviä kouluja jos opettajakavereita on uskominen...

Vierailija
5/17 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhtasuo, Kuokkalan keskusta myös

Vierailija
6/17 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pupari on kyllä todella rauhallinen paikka!!! paljon lapsiperheitä. mukavia naapureita! itse olen asunut täällä yli 10 vuotta ja rauhoittunut vuosi vuodelta. tuttuni on asunut täällä 70 luvun lopusta ja sanoi että oli levoton joskus 90 luvulla :) eli kaikki lapset oli teinejä samaan aikaan :) kuokkalassa ole asunut ja sinne minua ei saisi! ihan kauhea paikka!

Vierailija
7/17 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös se joku huumeneula löyetty tässä joskus kuokkalan päiväkodin pihasta? tmv

asuinalueen "huonoudelle"?

Siis Eira/Punavuori Helsingissä ovat todella huonoja asuinalueita... ;)

Vierailija
8/17 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä just Siwan ja sen baarin piha ei kaikkein rauhallisimpia alueita ole, mutta muutenhan se on oikein viihtyisää seutua. En itse asu siellä, mutta käyn siellä todella usein. Ja kaikki siellä asuvat tutut kertoo, että viihtyvät oikein hyvin. Minusta se on lapsiystävällistä seutua.

Vierailija
9/17 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitään häiriöitä en ole nähnyt yölläkään kun on siellä liikuttu. Mamuja tosin paljon.

Vierailija
10/17 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pupari on kyllä todella rauhallinen paikka!!! paljon lapsiperheitä. mukavia naapureita! itse olen asunut täällä yli 10 vuotta ja rauhoittunut vuosi vuodelta. tuttuni on asunut täällä 70 luvun lopusta ja sanoi että oli levoton joskus 90 luvulla :) eli kaikki lapset oli teinejä samaan aikaan :) kuokkalassa ole asunut ja sinne minua ei saisi! ihan kauhea paikka!

enkä uskalla mennä lasten kanssa hänen luokseen kyläilemään. Kesällä kun tavattiin niin hän sanoi, että heidän talossaan oli kevään aikana käynyt kuukausittain poliiseja ja kahdesti koko talo tyhjennetty asukkaista.

Sitä edellisellä kerralla muhun käytiin käsiksi kun olin hänen talon pihallaan. Ei kiitos ikinä Pupariin!

Mä olen asunut Kuokkalassa eikä meno mitenkään villiä ollut. Nytkin asutaan periaatteessa Kuokkalassa (-pellolla) ja tykätään. Paljon lapsiperheitä, uusitut puistot ja päiväkoti vieressä. Eikä siltikään ole pitkä matka kaupoille, keskustaan, neuvolaan ym. Rantaraitille pääsee hetkessä :)

Vierailija
11/17 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ehkä ne pahimmat, joita välttelisin viimeiseen asti.

Vierailija
12/17 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on osittain juuri noin.

Mutta varsinkin Kultalakin alue on ollut melkoista.

keltinmäki on muuten ihan kamala nimi, tulee mieleeen kusiaiset. Mutta siellä on hyvä päiväkoti ja jälkkärilapsille.

Vierailija
13/17 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hirveä paikka, mutta on rauhottunut tosi paljon ja nyt ihan ok. Pupuhuhta ja huhtasuo melkolevottomia ja kuokkalan keskusta jokus viikonloppuisin.

Vierailija
14/17 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Seppälä on sysirumaa aluetta.

Vierailija
15/17 |
16.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keltinmäki on rauhoittunut..

puppari ja kuokkala pahimpia :/

eikös se joku huumeneula löyetty tässä joskus kuokkalan päiväkodin pihasta? tmv

Vierailija
16/17 |
13.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole asuinalueet.

Me muutimme yli 100 000 asukkaan kaupungin ydinkeskustasta "hyvinvointi" omakotitaloalueelle.

Keskustassa asuimme alueella, jossa känniset huusivat yötä myöten yms. elämää oli.

Keskustan päiväkodissa oli paljon vähävaraisemmista perheistä lapsia sekä muutenkin erilaisista perheistä ( mm. parilla lapsella oli kaksi äitiä, paljon yh perheiden lapsia, maahanmuuttajien yms. ). Väki oli siis värikkäämpää.

Sitten muutimme tänne "loistoalueelle" ja joskus kadun sitä katkerasti. Lasten päiväkodissa nämä hyvinvointi lapset ovat joskus todella ilkeitä suorastaan häiriintyneitä. Entisessä rupusakki päiväkodissa lapset olivat paljon solidaarisempia toisiaan kohtaan. Joskus itkua ja raivoa pidättellen kuuntelen lapsen tarinoita päiväkodin tapahtumista.

Muissakin asioissa olen täällä huomannut, että ihmiset valittavat ja puuttuvat toisten asioihin paljon herkemmin. Se on rasittavaa...

Voi olla sattumaankin päiväkoti kokemukset, mutta itse en enää oleta alueen maineen perusteella yhtään mitään.

Vierailija
17/17 |
15.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alue on yllättävän "hyvä" ja mukava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme