Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

av muuttaa persoonaani

Vierailija
14.08.2010 |

Oon täällä aika uusi, joten suokaa anteeksi, jos tulee nyt liikaa mokia tai itsestäänselvyyksiä.

Oon aktiiviporukkaa yhdellä toisella keskustelupalstalla, jossa rekisteröityminen ei sielläkään ole pakollista mutta suotavaa ja aika yleistä (useimmille alueille ei pääse ilman tunnusta). Siellä olen empaattinen, kommenteissani varovainen, harkitsen sanomiseni ja perustelen hyvin. Keskustelen, en väittele, riitele tai teilaa. Läheskään kaikkiin viesteihin en viitsi/uskalla vastata, vaikka asiaa olisikin, koska mielipiteeni aiheesta ovat "liian" vahvat tai muuten on odotettavissa, että ketju muodostuu liian kiihkeäksi. Ja ei tuolla siis kukaan tunne mua livenä sen paremmin kuin täälläkään, nimimerkki vain toimii siellä kuin henkilöllisyytenä, eli jos nicilläni erehtyisin kommentoimaan liian kärkevästi, sen riidan maine seuraisi herkästi muihinkin ketjuihin ja aihepiireihin. Siellä en jaksa ottaa sitä vastuuta.

Täällä ei ole sitä painolastia, kun suunnilleen kaikki kirjoittavat vieraina - tai ainakin olen lyhyen av-urani aikana törmännyt tällä puolella vain muutamaan "nimellään" eli nimimerkillään kommentoivaan (kunnioitan heitä rohkeudesta). Voin olla kuka tahansa tai ei kukaan viidestäsadasta vieraasta, ja ketjut poistuvat takasivuille niin nopeasti, että mun ei välttämättä tarvitse edes nähdä, miten mun sanomisiin on reagoitu, ellen asioikseni lähde ko. ketjua seuraavana iltana etsimään.

En täälläkään provosoi, en kärjistä tarpeettomasti, en ilkeile. Mutta "puhun" tavalla ja sanoilla, joita en ikinä käyttäisi tosielämässä. Saatan olla epäkohtelias, käytän nimettömyyden ja kasvottomuuden vapautta hyväkseni, saatan pahoittaa toisten mielen enkä täällä välitä siitä. En pidä siitä ihmisestä, joka av:lla olen.

Onko muilla samoja kokemuksia? Entä te "vierailijat", joilla on myös nimimerkki tuolla vauva.fi:n rekisteröityneiden puolella - miten sinne kirjoittamanne jutut eroavat tänne vieraina kirjoittamistanne, jos mitenkään?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
14.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin olen ihan sekaisin tänään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi