Tein eilen ihanan löydön serkun luota.
Äidin talouskoulun kurssivihko vuodelta 1952.
On ruokaohjeita, kaalikääryleet, makaronilaatikko, mannaryynivanukas jne. Käsinkirjotettuja ohjeita.
Sitten sivuilla äidin piirustuksia, joitain runoja ja sydänsuruja ja jonkun rakkaan nimeä kirjoittanut.
Äitini on kuollut jo vuonna 1987. Vihko on nyt mun aarre. Painoin sen eilen rintaa vasten ja itkin..
Taidan kokeilla noilla ohjeilla ruoanlaittoa. Jos onnistuis sen entisajan hyvän maun löytämään :)
Kommentit (10)
Mulla on kans tallessa kuolleen isäni vihko, johon hän on raapustellut armeijassa ollessaan..=)
Siinä ei niin romanttisia asioita ole, mutta se on mun aarre kuitenkin..
Pelkään itse niin hirveästi menettäväni äidin.
ison pinon kirjeitä, jotka isoisäni oli hänelle kirjoittanut sota-aikana. Niin kaunis käsiala, kaunokirjoitusta, ja voi sitä liikutuksen määrää. Aarteita, vaikka eivät minulla olekaan :)
Varmaan hypistelen tuota vihkoa monta päivää. Yöllä ei meinannu unikaan tulla, kun en eilen kerinny perehtyä sisältöön tarkemmin ja odotin, että aamulla pääsen lukemaan tarkkaan kirjoitukset :) Kyyneleet valui silmäkulmista, kun luin kaiken. Mutta olen todella onnellinen tästä löydöstä.
ap
leipomis- ja ruokareseptejä. Pelastin kotini halkovajasta ja säilytän ne.
Äitini elää vielä, on pian 80.
ja tee tosiaan niiden ohjeiden mukaan!
Miehen isovanhempien kirjeenvaihtoa, miehen vanhempien kirjeenvaihtoa ja miehen tätien nuoruusaikaisia vihkoja sekä päiväkirjoja. Niitä on kiva lueskella, vaikka osa niistä kai pitäisi antaa johonkin arkistoon tutkijoiden iloksi. Ei malta, 1900-luvun alku kirjeissä on niin mielenkiintoinen.
Mahtaakohan minusta säästyä lapsille edes tekstiviestejä.
Päivän paras viesti.