Kenelle maksetaan sijoitetun lapsen lapsilisä?
Kommentit (96)
Pitäiskö jonkun mielestä yhteiskunnan maksaa sijoitetulle teinille kuorintavoiteet ja meikitkin? :D Voi lol, siinä on valiovanhempi - ja lapset tietysti otettu perusteetta huostaan ja vielä kidutetaan hiuslakattomalla elämällä. :D Ihana ketju, parasta AV:tä! Kiitos tästä!
Ostatko sun lapselle hiuslakan jos se pyytää? Eikä yhteiskunta maksa todellakaan kaikkea! ei ole sijoitetun vanhempien vika jos yhteiskunta maksaa, niin maksaa myös sijoitetun vanhemmat!
Äly hoi älä jätä!
Meillä lapset kasvatetaan ja elätetään itse. Teillä ilmeisesti lapsiin osallistutaan maksamalla se hiuslakka, ja sekin on liikaa vaadittu. :D Sijoituslapsi maksaa liki 300 euroa vuorokaudelta. Siitä voit ynnäillä, mitä sun lisääntymisesi on tullut tälle yhteiskunnalle tähän mennessä maksamaan. Mut joo, tietty sulle pitäis saada lapsilisää ja lapsellesi ilmaiset yhteiskunnan kustantamat kuorintavoiteet.
Mä niin toivoisit, että olisit provo. Mut oikeeta elämää on se, että sunlaiset vielä vittuilee täällä veronmaksajille. :D Mutta saahan sinusta toisaalta viihdettä vastineeksi! ;)
mitä ootte mieltä? Vaarantuuko lapsen muotoutumassa oleva identiteetti tuosta? Siis jos yhteiskunta ei maksa punk-identiteettiselle teinille hiuslakkaa? Tuostahan voi tulla traumoja ja dissosioitumiskokemuksia, mahdollisesti pirstaloitunut persoonallisuus ja kunnon skitsofrenia? Voiko tästä valittaa ja mihin? :D
ja en käy väittämään että sijoituksia tehdään perheistä jossa kaikki on hyvin, mutta taisin jossain lauseessa sen mainitakin, harvassa vaan ovat ne.
Pitäiskö jonkun mielestä yhteiskunnan maksaa sijoitetulle teinille kuorintavoiteet ja meikitkin? :D Voi lol, siinä on valiovanhempi - ja lapset tietysti otettu perusteetta huostaan ja vielä kidutetaan hiuslakattomalla elämällä. :D Ihana ketju, parasta AV:tä! Kiitos tästä!
Ostatko sun lapselle hiuslakan jos se pyytää? Eikä yhteiskunta maksa todellakaan kaikkea! ei ole sijoitetun vanhempien vika jos yhteiskunta maksaa, niin maksaa myös sijoitetun vanhemmat! Äly hoi älä jätä!
lapsensa menoja! Lapsilisät ei tosiaan kata niitä kaikkea.
Kun ne sijoutuslaitokset saa hirveen summan rahaa. Mitä enemmän kunta saa lapsia huostaan, niin sitä enemmän ne saa rahaa! Ja ne rahat ei ole korvamerkittyjä, kunta voi käyttää ne miten haluaa. Käyttäis niihin lapsiin sitten. Vanhemmat ei ole enää missään velvollisuudessa kustantamaan lapsen menoja, mutta usea sitä silti tekee ja ihan vain siitä syystä että muuten lapsi olisi ilman sitä normaaliin arkipäivään kuuluvaa asiaa!
Ja koska osa teineistä käyttää enemmän tahaa kuin toiset, ovat juuri vanhemmat siinä maksajina, ja jos eivät, se on sitten VOI EI teinille. Mutta, kyllä edelleen, kaikki ylimääräinen kustanannus, tulee vanhemmille.
mitä ootte mieltä? Vaarantuuko lapsen muotoutumassa oleva identiteetti tuosta? Siis jos yhteiskunta ei maksa punk-identiteettiselle teinille hiuslakkaa? Tuostahan voi tulla traumoja ja dissosioitumiskokemuksia, mahdollisesti pirstaloitunut persoonallisuus ja kunnon skitsofrenia? Voiko tästä valittaa ja mihin? :D
Siis ei et voiko tästä valittaa vaan mihin tästä voi valittaa? ;D
Ostatko sun lapselle hiuslakan jos se pyytää? Eikä yhteiskunta maksa todellakaan kaikkea! ei ole sijoitetun vanhempien vika jos yhteiskunta maksaa, niin maksaa myös sijoitetun vanhemmat! Äly hoi älä jätä!
Meillä lapset kasvatetaan ja elätetään itse. Teillä ilmeisesti lapsiin osallistutaan maksamalla se hiuslakka, ja sekin on liikaa vaadittu. :D Sijoituslapsi maksaa liki 300 euroa vuorokaudelta. Siitä voit ynnäillä, mitä sun lisääntymisesi on tullut tälle yhteiskunnalle tähän mennessä maksamaan. Mut joo, tietty sulle pitäis saada lapsilisää ja lapsellesi ilmaiset yhteiskunnan kustantamat kuorintavoiteet. Mä niin toivoisit, että olisit provo. Mut oikeeta elämää on se, että sunlaiset vielä vittuilee täällä veronmaksajille. :D Mutta saahan sinusta toisaalta viihdettä vastineeksi! ;)
Mun lapset asuu kotona! Ja kyllä, mä ostan teinille hiuslakan jos se pyytää. Ostaisin sen myös silloin sille jos se olis sijoitettuna ja sijouspaikka ei sitä ostaisi. Toki olen edelleen sitä mieltä että se olisi silloin sen sijoituspaikan tehtävä.
Tosin kyllä, voi traumatisoituakin. Monelle nuorelle on shokki joutua laitokseen.
Nuorelle on myös tärkeää ulkonäkö, laittautumine, kuuluminen joukkoon jne.
Hiuslakka voi olla ihan yhtä tärkeä asia kuin vaikka dödö.
Mutta sitähän sä et ymmärrä, joten jätän tän asian tähän.
ja miks mullekkaa ei yhteiskunta oo ostanu mitää kun oon kumminki noita veroja maksanu jo 15 kesäsestä. voi herranduudelis!!
Tosin kyllä, voi traumatisoituakin. Monelle nuorelle on shokki joutua laitokseen.
Nuorelle on myös tärkeää ulkonäkö, laittautumine, kuuluminen joukkoon jne.
Hiuslakka voi olla ihan yhtä tärkeä asia kuin vaikka dödö.
Mutta sitähän sä et ymmärrä, joten jätän tän asian tähän.
ja miks mullekkaa ei yhteiskunta oo ostanu mitää kun oon kumminki noita veroja maksanu jo 15 kesäsestä. voi herranduudelis!!
Sä oot joutunut maksaan veroja!
Toivottavasti pystyt kuitenkin elämään asian kanssa. Uskon, että oot tosi selviytyjä. Voimia!
Anna lapses huostaan. Sen jälkeen voi nauttia niistä verorahoista ja vieraiden ihmisten ilkeilyistä. Sen päälle vielä maksat elatusmaksun lapsestasi, menetät lapsilisän ja SAAT maksaa sen kotoa poissa asuvan kustannuksia!
Tuliko nyt parempi mieli?
Sä oot joutunut maksaan veroja!
Toivottavasti pystyt kuitenkin elämään asian kanssa. Uskon, että oot tosi selviytyjä. Voimia!
että yhtä ihmistä noin koetellaan. Sen lisäksi, että oot maksanu veroja, oot joutunut ostamaan omat meikitkin! *gasp* Toi kyllä polkee jo ihmisarvoa.
Anna lapses huostaan. Sen jälkeen voi nauttia niistä verorahoista ja vieraiden ihmisten ilkeilyistä. Sen päälle vielä maksat elatusmaksun lapsestasi, menetät lapsilisän ja SAAT maksaa sen kotoa poissa asuvan kustannuksia!
Tuliko nyt parempi mieli?
välillä traumatisoitua vaan hiuslakasta.
Kysä ei tosiaan ole pelkästään hiuslakasta, vaan yleensäkin ihan koko asiasta ja siitä mitä joutuu jo kokemaan ja kärsimään. Luulis että perustarpeet pystytään antamaan myös nuorelle, ilman että siitä pitää tulla ongelma.
Tosin kyllä, voi traumatisoituakin. Monelle nuorelle on shokki joutua laitokseen. Nuorelle on myös tärkeää ulkonäkö, laittautumine, kuuluminen joukkoon jne. Hiuslakka voi olla ihan yhtä tärkeä asia kuin vaikka dödö. Mutta sitähän sä et ymmärrä, joten jätän tän asian tähän.
välillä traumatisoitua vaan hiuslakasta.
Kysä ei tosiaan ole pelkästään hiuslakasta, vaan yleensäkin ihan koko asiasta ja siitä mitä joutuu jo kokemaan ja kärsimään. Luulis että perustarpeet pystytään antamaan myös nuorelle, ilman että siitä pitää tulla ongelma.
Perustarpeet ovat suoja, ravinto, terveydenhoito, kuorintavoiteet, hiuslakat, merkkifarkut ja hiuslakka.
Ennen muuta kokonaisuus ratkaisee. Kuorintavoiteettomuus vielä menee, mutta sekä kuorintavoiteen ja kajalin puute voi ajaa itsemurhaan.
maneekö lapsilisä sinne hoitopaikkaan, maksatteko Itse mitään teinin kuluja?