Missä vaiheessa puistoon? Miten puolivuotiaan kanssa ulkoillaan?
Kuulostaapa uusavuttomalta, mutta oikeasti, miten puolivuotiaan kanssa ulkoillaan? Vauva haluaa koko ajan harjoitella konttaamista ja möyrii kotona leikkimatolla sinnikkäästi vaikka kuinka, mutta ulkonakin olisi kiva olla. Olen laittanut viltin ulos välillä ja on saanut siinä möyriä, mutta harvoin tulee niin tehtyä ja taloyhtiön isommat lapset juoksevat siinä ympäriinsä niin ei ole kovin kivaa.. missä vaiheessa lapsen voi viedä vaikka hiekkalaatikolle? Sitten kun osaa istua ja läpsyttää sitä hiekkaa? Miten te ulkoilette vauvojenne kanssa muuten kuin niin että vauva on vaunuissa / rattaissa ja te itse hoidatte liikkumisen?
Kommentit (3)
mitä lapsi jaksaa "möyriä" ulkona.
Minä vein lapsen esim. keinuun hetkeksi. Ja annoin kontata hiekalla (sopivat vaatteet päällä). Loppuaika vaunuissa. Kantoliinailtiin myös.
Siinä vaiheessa konttasi, istui tukevasti vauvakeinussa kun annoin vauhtia, rikkoi tekemiäni hiekkakakkuja. Käytiin alkuun rauhallisina hetkinä illansuussa kun ei puistossa ollut muita. 1v lähtien sitten aamuisin ruuhka-aikaan "kavereita" saamassa.
Esikoisvauvan kanssa myös paljon ihan ulkona liikuttiin rattailla, vauva istui ja minä kävelin paljon! Sitten tosiaan nurmikolle, jos ei tunge hirveästi hiekkaa suuhunsa niin rannalle jne.
Tiedän ap että tuo on vaikea vaihe!
Toisen kanssa mentiin sitten vastasyntyneestä lähtien leikkipuistoihin, koska esikoinen piti käyttää siellä.
Menkään jonnnekin puistoon missä voi nurmikolla möyriä