työhaastattelu ja miksi lähdit edellisestä??
Olen menossa työhaastatteluun ja lähdin edellisestä paikasta aika pikaisesti, koska työmäärä oli aivan kohtuuton, joka päivä tulin klo 18-19 kotiin (vaikka ns. 8-16 duuni kysessä), ylityöt paukkui ja pomo kuittaisi kaiken joustamisella (täytyy joustaa, kun pääkonttori ei anna lisäresursseja).
Miten siis voin sanoa, että lähdin, koska työmäärä hirveä ja täysin sopimaton kahden pienen lapsen äidille ilman että se kuullostaa siltä, että olen laiska ja saamaton ja joustamaton. Olen ollut työelämässä mukana jo 20 vuotta, joten tiedän kyllä millainen olen työntekijänä, olen valmis joustamaankin, mutta mielestäni joustaminen ei tarkoita sitä, että olet joka päivä ylitöissä.
Vai kannattaako sitä edes sanoa, mutta en nyt oikeen keksi muutakaan..
Kommentit (3)
kannattaa miettiä miten tuon muotoilee.
Ehkä että ilmapiiri ja arvomaailma eivät sopineet sinulle? Mä itse olen vedonnut juuri tähän että yrityskulttuuri ei ollu minun arvomaailmalleni sopiva. Tiedä sitten oliko se viisasta...
Ja tottakai ilmaiset sen positiivisesti että "tarvittaessa olet valmis joustamaan" ja että "olet tehokas ja teet työsi kunnolla".
Mä itse uskon siihen että ihminen on tehokkaimmillaan kun tekee normaaleja päiviä (on tutkittu että 6 tunnin päivissä KAIKKEIN tehokkain). Ja jos firmassa on eri kulttuuri, mun mielestä siellä ei keskitytä tällöin oikeisiin, tärkeviin ja järkeviin asioihin, jolloin en itse sellaisessa firmassa kauan viihtyisikään... Vähäisen aikani käytän sitten paremmin!
ihan rehellisesti syyn. Siis olen ihan suoraan sanonut, että toki olen valmis juostoihinkin, mutta perheellisenä ihmisen en luonnollisestikaan voi uhrata KAIKKEA aikaani työlle. Hyvin on ymmärretty. Siksi olen tämän ihan suoraan sanonut, etten ikinä enää halua työpaikkaan, jossa jokapäiväiset ylityöt ovat arkea.
ja motivoivaa työkulttuuria uusine haasteineen.
Ja selitä sittne, että mitä se jousto sun mielestäsi tarkoittaa (sitä että voidaan olla joskus ylitöissäkin, mutta sitten ne korvataan rahassa ja/tai vapaalla joskus toisteja mitä muuta - älä selitä, mitä se EI sun mielestä ole, vaan mitä sen ON) Ja miksi sellainen motivoi sua.