Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ripuli normaali raskausoire?

Vierailija
13.08.2010 |

Mulla on ollut ripulia koko raskausajan. Maha meni sekaisin muistaakseni vähän yli viikko testin tekemisestä ja on siitä lähtien ollut kuralla, nyt mennään viikolla 16. Pahimmillaan pitää ravata vessassa neljä kertaa tunnissa päivällä ja yölläkin useampia kertoja. Tällainen paha jakso kestää ehkä 4-6 päivän ajan ja sitten saattaa olla parempi jakso, jolloin tarvii ravata ehkä 3 kertaa päivässä. Olen jo todella kyllästynyt tähän, kun ei edes kotoa voi poistua pahimpina aikoina, kesälomamatkakin piti peruuttaa tän takia. Syyskuussa on edessä töihinpaluu esikoisen hoitovapaalta ja en tosiaan tiedä, miten voin töissä käydä, jos on tällaista mahan kanssa. Puhuin asiasta ekassa neuvolassa viikolla 10, neuvolatäti hymisi eikä oikeastaan kommentoinut mitenkään. Käsitin, että tämä ehkä liittyisi vain raskauteen. Onko muilla ollut tällaista, onko ripuli siis normaali raskausoire? Kauanko tää oikein voi kestää???

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverillani oli raskausaikana laktoosi-intoleranssi vaikka ei siitä normaalisti kärsi. Ripuloi heti jos söi vaikka jäätelöä. Raskaushormonit saa kummia aikaan, mutta onneksi ne menee ohi raskauden jälkeen.

Vierailija
2/7 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei sillä ollut vaikutusta. En ole oikein keksinyt mitään ruokaa, joka pahentaisi oloa, paitsi grilliruoka ei sovi. Mikään ei helpotakaan. Huhhuh, jos tämä jatkuu raskauden loppuun saakka! Toivottavasti sentään ei.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos varpusparvi ei lentäisi muutaman kerran päivässä. Itse en ole sen takia mitään menoa peruuttanut vai vastaavaa. Kyllä vessoja löytyy kaikkialla. Itse toivon, että tämä jatkuu. Esikoisen kohdalla oli ummetusta ja se oli kauheaa. Mielummin ripuli milloin vaan.

Vierailija
4/7 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripuli on ensimmäinen merkki raudanpuutoksesta.

Vierailija
5/7 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta välillä on niin kamala maha, että on vähän tullut housuunkin jos ei ole samalla sekunnilla päässyt vessaan. Ei silloin juuri halua ulos lähteä. Mutta tuota raudanpuutetta ei olekaan tutkittu, varmaan se Hb seuraavalla neuvolakerralla tarkistetaan.

ap

Vierailija
6/7 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ripulia ekat kolme kuukautta, vaikka ei koskaan raudanpuutosta ole ollut. Laktoositon maito auttoi. Nyt vähemmän mahaongelmia, mutta aika ajoin kuitenkin. Kokeile myös maitohappobakteereja, saa apteekista, myös edullisimmat hyviä.

Vierailija
7/7 |
13.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ollut samaa myös, mutta paljon lievempänä. Ihan silloin tällöin vain joutuu käymään mutta muutaman kerran on ollut tosi lähellä tulla housuun. Ja mulla hb ollut aina aika matala, muttei kuitenkaan hälyttävä joten voihan siinä olla yhteys raudanpuutteeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän