Erikoista hyväntekeväisyyttä..
Aloin Suomen lastensuojelu yhdistyksen lahjoittajaksi. Puhelimessa summan sanottiin olevan 30 euroa vuoteen ja että palkkioksi saa Lapsen maailma lehden, joka ilmestyy kerran kuussa.
No, nyt lskuja tuntuu tulevan jatkuvasti. Taas tuli postissa lasku, jossa luki, että muistutus 1. Summa oli 30 euroa ja kolmen kuukauden jaksolle. Sehän sekee 120 euroa vuoteen.
Peruutin "tilauksen". Kummallista, että tämäkin oli ilmeisesti siis lehtitilaus, ei hyväntekeväisyyttä.
Lasku on mennyt ohi silmieni ilmeisesti huomaamatta. En muista sellaista saaneeni. Jos en olisi maksanutlaskua ja olisin antanut sen mennä perintään, niin olisikko ollut velvoitettu laskun maksamaan, vaikka maksaminen alunperinkin perustui vapaaehtoisuuteen? Halusin lahjoittaa heille rahaa.
Vapaaehtoisena tämä lahjoittaminen minulle ainakin puhelimessa myytiin, ei lehden tilauksena.
Törkeetä!!!! Paljonkohan tuosta edes on mennyt itse lastensuojeluun, eikä lehdelle?
Kommentit (3)
Lapsen maailma -lehden saa tilattua n. 50 eurolla vuodeksi nettisivujen mukaan. Suomen lastensuojeluyhdistystä en netistä löytänyt, mutta Lastensuojelun keskusliitto on aika tunnettu järjestö. Vaikea tuon perusteella on sanoa, mihin olet liittynyt.
Yritä ottaa suoraan yhteyttä järjestöön ja kysy tarkempia tietoja.
Kiihdyksissäni kirjoitin mitä sattuu.
Olen siis maksanut lehden tilaamisesta ja ilmeisesti siihen lisäksi on lisätty tämä "lahjoitus summani".
Täysin järjetöntä, koska en ole tätä lehteä tilannut. Sen sanottiin tulevan kaupan päälle.
T: Ap
Mummolleni myytiin soitonesto palvelu kysymättä, että haluaako sellaisen tilata.
Kysyivät vaan, että eikö olekin inhottavaa kun soittelevat nykyään joka paikasta (itsehän soitti myös!), johon mummoni oli vastannut, että ei se häntä haittaa, kivahan se on rupatella.
Ja sitten tulikin lasku perinnästä. Mitään aikaisempaa laskua ei mummoni ollut nähnyt. Oli aivan kauhuissaan ja luuli, että joutuu vankilaan :)
Selvitimme asian ja annoimme yrityksen kuulla kunniansa. Väittivät, että tämän myyjän toiminta on ollut ennenkin tällaista ja nyt hän sai kolmanne ja viimeisen varoituksen. Juupa juu, en usko hetkeäkään.
Mutta törkeää on tosiaan. Lehteä on kaupiteltu ja verhottu se hyväntekeväisyyteen. Huh huh.