miten saan synnytyksen käynnistymään??
viikkoja on 39+6 eikä millään enään jaksa harjotus supistukset ovat minulla yhtä helvettiä yulee paljon ja sattuu vielä enempi, joten haluaisin niin vauvani ulkomaailmaan ihan senkin takia että koko ajan pelottaa että mitäs jos kaikki ei olekkaan sillä hyvin.. en tiedä miksi sellaista ajattelen. joten miten saisin sen tulemaan tuolta???
Kommentit (10)
lenkkeily, saunominen, seksi, rappusten ylös alas kulkeminen..
Ei tullut ei, ennenkuin oli aika, 14 pv meni yli, ja oli pieni alle 3kg. Ei vain ollut valmis uemaan aiemmin.
Malttakaa hyvät naiset. Rentoutukaa ja rauhoittukaa.
Elimistö tajuaa, että olet levännyt ja hyvin ravittu ja kestät synnytyksen rasituksen.
eli kypsä syntymään.
Mä sivelin vikana iltana hunajaa masulle, kuten mummuni kertoi toimivan :)
jep, aamuyöstä alkoi kunnon supistukset, tosin oli jo yli 2 vkoa, ja sitä enne tehty yhtä sun toista.
Joten, odota!
Jos ei ole sen vertaa viitsinyt noihin asioihin paneutua, niin kai sua täytyy sen verta sivistää, ettei mitään takuuvarmaa konstia ole vielä keksitty siihen, miten se synnytys saatais ihan kotikonstein käynnistymään..
Hohhoijaa, oisko kannattanut tuo äitiysloman alku käyttää vaikka itsensä sivistämiseen?
Vois auttaa tuohon pelottamiseenkin.
Hermoratahierojilla on ainakin synnytyksen käynnistysohjeita, mulle tehtiin(tosi olin valmiiks jo asiakas) ja toimihan ne. Akupunktio ja vyöhyketerapia saattaa olla myös vaihtoehtoja.
Se seksi on ihan oikeesti jossain määrin kanssa helpottava tekijä, muty sperman on mentävä sisään ja sun on saatava orgasmi, mieluiten useita. Nännien stimuloiminen saattaa lisätä tehoa myös.
Saunaan ja siivoamiseen en ehkä niinkään uskois, ihan jo senkin takia et sittenhän väsyttää ihan kauheesti, eikä mua ainakaan huvittais synnyttää väsyneenä.
ahomansikanlehdet teenä (mielellään vadelmanlehtien kera) ovat myös hyvä ja vaaraton keino. Mutta ei tietenkään ahomansikkaa koskaan muuten raskausaikan kuin vasta lopussa, supistava vaikutus. Jotkut suosittelevat pietaryrttiä, se on vaarallista! Eli ei sitä! Katajanmarjat saattavat myös toimia.
http://www.babyidea.fi/aidille/akupainanta.html
Tuolla babyidean osoitteessa on akupainantaohjeita synnytyksen käynnistykseen
Homeopaattisia valmisteita on myös käytetty tähän tarkoitukseen.
"vankalla" kokemuksella voin suositella esim. pitsinnypläystä tai ristikoiden täyttämistä mukavassa asennossa sohvalla. Mikä nyt sattuu mukavalta ajanvietteeltä tuntumaan. Ei se vauva sieltä yhtään sen nopeammin synny, mutta ehkä aika ei tunnu niin pitkältä...
Nimim. herraties mitä kikkakolmosia ja vinkkivitosia testaillut. (Vaikka kuluihan se aika niitäkin harrastaessa ;))
kerro jos keksit keinon. Satunnaisesti supistaa,,,