Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhde ahdistaa

Vierailija
11.08.2010 |

Meillä oli aiemmin parisuhdekriisiä, josta kuitenkin pääsimme yli, koska molemmat halusivat yrittää todella ja panostaa suhteeseen. Ongelmat, joita aiemmin oli, saatiinkin ratkottua ja kaikki muuttui seesteisemmäksi. Yhtäkkiä kuitenkin huomasin, että mä en enää tunne mitään. Mikään ei tunnu miltään enkä koe itseäni enää onnelliseksi. Olen koko ajan ahdistunut enkä tiedä miksi. Mitään hyviä tunteita, joita ennen tunsin miestäni kohtaan, en enää tunne.

Mies kokee, että suhde on parantunut ja hän on nyt onnellinen. Mä en ole. Mä olen hyvin sulkeutunut ja elän ihan omassa maailmassani. Tuntuu siltä, kuin eläisin eri elämässä kuin mieheni. Elämäni on vain päivästä toiseen eteenpäin raahautumista ja kaikki tuntuu raskaalta. Mikä ihme mulla on? Miten tästä huonosta olosta voi päästä eroon?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen isekin kokenut ahdistuksen ja lievän masennuksen. Siihen vetää helposti mukaan miehen, jossa ei välttämättä ole mitään vikaa. Mutta ahdistuneena ajattelee helposti vain eroa ja miettii, että jonkun muun kanssa olisi varmasti onnellisempi.

Kannattaa lukea kirja Hyvä parisuhde (Pekka Hämäläinen). Siitä sain paljon apua! Varsinkin toteamus, että jokainen on vastuussa itse omasta onnestaan, avasi silmäni. Ihminen tarvitsee parisuhteen lisäksi omiakin tavoitteita ja unelmia.

Vierailija
2/6 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttua taallakin. Ihan kuin olisin itse kirjoittanut :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samanlaiset tunteet ja ajatukset!! Avioliitto on kriisissä ja tuntuu että pää hajoaa tähän ahdistukseen...

Vierailija
4/6 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli mieleen, että voit olla noin yleensä masentunut ilman että se tarkoittaa sitä, että itse parisuhde ois retuperällä.Ahdistaako sinua vain parisuhde vai elämä yleensäkin? Kertomasi mukaan et tunne mitään eikä mikään tunnu miltään.Tunne mieheesikin menee siihen samaan.

Vierailija
5/6 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan samanlaisia ajatuksia. Meillä ei edes ole ollut mitään kriisejä parisuhteessa ja voisi sanoa että meillä menee hyvin. Silti mulla on vaan semmonen tunne että en ole onnellinen mieheni kanssa, vaikka rakastan häntä kovasti ja haluan vielä yrittää. Mulla on vaan semmonen olo että hän ei ole se ihminen jonka kanssa voisin viettää loppuelämäni. En tiedä miten tästä asiasta pääsee yli.

Vierailija
6/6 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ap ketjusta "miten meidän avioliiton kävi näin, mies on rakastunut toiseen, korni tilanne".

Me olemme siis eroamassa, mitä pikemmin löydän asunnon, sitä parempi.

Näin meillä tämä alamäki lähti. MIes oli tyytymätön elämäänsä. Se lähti työpaikka-ahdistuksesta, ja hän oli lievästi masentunut. Tämä masennus heijastui siihen, että koko elämä tökki.

Jos nyt katson taaksenpäin, niin hänen olisi pitänyt hakea masennukseensa lääkkeet. Sen jälkeen olisi pitänyt tarkastella asiaa uudelleen.

Mutta koska nyt mies lääkäriin menisi...