Unelmaduuni, mutta vauva vasta 6kk...:(
Eli nyt varmistui, että pääsisin aloittamaan unelmatyössä 1.10. Vauva täyttää samana päivänä 8kk. Minulla ei ole mitään työllistymisvaikeuksia tähän asti ollut ja vakityö nytkin odottaa, mutta ihan heittona haettu paljon entistä parempi työ tärppäsi. En edes vakavasti ajatellut, että minua valittaisiin sadasta hakijasta. Ajattelin, että olisin pidempään kotona tämän nuoremman kanssa, kun esikoisesta palasin töihin heti äitiyslomien jälkeen. Nyt taas alkaa tulla sama tilanne.
Vanhempani (ovat juuri eläköityneet eli pirteitä kuusikymppisiä) lupasivat ottaa vauvan loppuvuodeksi hoitoon ja esikoisen myös eskarin jälkeen. Mies taas pystyisi jäämään hoitovapaalle vuoden vaihteesta, muttei kyllä aikaisemmin. Onko tää nyt ihan kauhea ajatus? Sydäntä särki esikoisen kohdalla jättää 10kk:n iässä perhepäivähoitajalle, mutta mummuhan on paljon luotettavampi, kun varmasti hoitaa rakkaudella ja välittämisellä. Ja isä jäisi kuitenkin vuoden vaihteesta... Mutta kun tuo pieni on niin pieni vielä ja ei se mummu ole sama kuin omat vanhemmat. Eroahdistus se sielläkin iskee, vaikka taatusti syliä saa ja mummua nähdään viikottain.
Apua, mitä mä teen? Jätänkö työn väliin vai otanko, ja jätän taas pienen vauvan toisille hoidettavaksi??
Kommentit (5)
ja jäät itse sitten vähän myöhemmin hoitovapaalle ja ehdit sitä viettää ihan kivasti.
Vielä jos vanhempasi voivat hoitaa vauvaa teillä, niin mikäs parempi! Voithan myös miettiä esim. työajan lyhentämistä aluksi.
Imetystäkin voi hyvin jatkaa työn ohessa, kun vauva syö jo kiinteitäkin.
tilanne! Mulle sattui kanssa loistava työtilaisuus kun esikoisemme oli 6 kk. Otin työn vastaan ja isä jäi pojan kanssa kotiin. Puolitoistavuotiaana poju aloitti perhepäivähoidossa.
Niin, ja minä jatkoin osittais-imetystä esikoisen kanssa, vaikka töissä olinkin. Hyvin sujui sekin.
ja sitten pääsee taas omien vanhempien hoivaan. Teillähän on todella hyvin asiat! Ja voithan säkin jatkaa hoitovapaata myöhemmin, jos haluat.