Infona teille äideille joiden lapsi on perhepäivähoitajalla!
Kun lapsesi menee myöhässä hoitoon niin ilmoita heti kun mahdollista siitä hoitajalle.
Jos olisin tiennyt, että tänään tullaan myöhässä niin olisin jo käynyt kaupassa.
Koskan äiti ei ole ilmoittanut mitään niin joudun sitten viemään lapset mukanani kauppaan.
Vanhemmat eivät aina pidä siitä.
Päiväkodista myöhästyminen ei ole sama asia kuin perhepäivähoidosta.
Jos 2 lastasi on hoitajan ainoat hoitolapset niin kyllä se vaikuttaa!
Kommentit (11)
Onko usein tuonut lapsensa myöhässä hoitoon tämä äiti? Jos on, etkä ole siitä mitään sanonut, niin ehkä ajatteli ettei tämäkään kerta haittaa.
Senhän voi katsoa olevan mit parasta lähiympäristöön tutustumista ja siinä voi harjoitella vaikka rahankäyttöä samalla. Lapsille voi antaa tehtäviä tyyliin "hae puurohiutaleita". En ymmärrä. Mutta tämä nyt on vähän ot.
miten olisit kauppareissun hoitanut???
Kun nyt joudut menemään lasten kanssa... ja jos olisit tiennyt myöhästymisestä olisit käynyt ennen... Miksi et käynyt eilen illalla?
joiden vanhemmat eivät vie lapsia kauppaan koska lapsi ei kuulemma "osaa" käyttäytyä.
Olen äidille jo viime toimintakaudella sanonut tästä ilmoittamisesta.
Jos ostokset liittyvät työhöni niin en käy työajan jälkeen kaupassa. En saa siitä palkkaa.
Nyt aamulla olisin voinut käydä koska ovat ilmoittamatta pois, odottaminen lasketaan työajakseni. pph
et miksi et käy iltaisin siel kaupassa,johan se on turvallisuus riski lähteä hoitolasten kanssa kauppaan, sehän ei kuulu sinun työaikaasi.... Ymmärrän kyllä muussa tapauksessa et jos ei vanhemmat ilmoita että lapsi tulee myöhemmin esim. että sitten odottelee turhaan lasta jota ei näykkään ja ei voi esim lähteä puistoon muitten lasten kanssa. Minä itse kun olin pph, hoidin kyllä kauppa reissut iltaisin.
niin voin lähteä kotoa. Lähdeppä ap sinne kauppaan, eiköhän se äiti ota opikseen kun et ole kotona.
Mitäs jos ne on nukkunu pommiin. Sitä on hankala ilmottaa etukäteen, et huome aamulla me ei sitten tulla ajoissa :D
kuvittelevat, että se perhepäivähoitaja kökkkii vaan kotona 24/5 heidän mussukoittensa takia.
useasti olisi tehnyt mieli tehdä oharit jotta vanhemmat oppisivat jotain mutta eihän se olisi ollut ammatillista. aamulla tultiin kun jaksettiin ja iltapäivällä haettiin kun viitsittiin. en kyllä itse kehtaisi!
Tiedän että omat lapseni menevät pph:lle ensimmäisinä, ja jos vien myöhemmin kuin normaalisti, ilmoitan siitä jolloin pph voi vaikka nukkua pidempään, tai tehdä mitä ikinä haluaakaan. Ja mun mielestä lasten kanssa saa toki käydä kaupassa, olenhan heidät halunnut kodinomaiseen hoitoon. Mun mielestä toi ilmoittaminen on kunnioitusta pph:ta kohtaan. Pph on tärkeä ihminen, ei palvelemassa meitä, vaan hoitamassa meidän tärkeimpiämme. Miksei siis voisi ajatella asioita myös pph:n kannalta, tehdä asioita sujuvammaksi hänelle. Niinkuin pph tekee parhaansa mukaan asiat sujuviksi meille.
...niin ei voi kuin vain ihmetellä. Te äidit todellakin odotatte, että pph palvelee teitä 24/5 eikä millään ole mitään väliä. Monet pph:t tekevät 6-18 päiviä, ja mun mielestä olisi tosi fiksua ilmoittaa etukäteen, jos tullaan myöhemmin. Pommiin nukkuminen on ihan eri asia.
perhepäivähoitaja voi käydä illalla kaupassa?