Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla alkaa käämit palaa naapuruston pikkupoikiin

Vierailija
09.08.2010 |

Mitään muuta ei osata kuin kiusata tyttöjä ja rääkätä eläimiä. Tässä on muutaman tytön porukka ja haluaisivat leikkiä, mennä pistettä ja hypätä narua mutta aina ovat nuo pojat tekemässä kiusaa. Nimitellään, heitellään hiekkaa päälle, paljastetaan piiloja, sotketaan hyppynarua, vedetään hiuksista jne. Kukaan vanhemmista ei puutu minä olen ainoa joka menen joka kerta väliin. Mikään sana ei noihin pikkumonstereihin tunnu tehoavan. Millaisia hirviöitä muuten kasvaa lapsista jotka ihan alvariinsa repivät sammakoilta jalkoja tai heittelevät variksia isoilla kiven murikoilla jne? Mulla on itselläni kaksi pientä poikaa ja sydämestäni toivon etteivät he olisi sitten aikanaan tuollaisia...

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tyttö ja poika. Meillä on myöskin ollut niin että tytön kaverit ja silloin kun asuttiin kerrostalossa, niin tytöt oli niitä kiusankappaleita.

Eräskin tyttö kerran tokaisi mulle että "haista sä ämmä paska" ikää sillä tytöllä oli silloin 9-vuotta. Eräs tyttö vei meidän tytön kellariin ja ei päästänyt kotiin kun tyttö halusi. Mun tyttö oli 10 vuotta ja tää toinen tyttö oli 12-vuotta. Kun ripitin sitä tyttöä, niin sehän hyökkäs silmille. Osoitteli mua sormella ja selitti kovaan ääneen että sitä ei pelota yhtään vaikka mä käyn valittamassa sen vanhemmille.

Nyt meidän tyttö on jo teini ja soitin tässä eräänä päivänä sen kaverille kun meidän tytön vaatteita on ollut siellä pikkasen liian kauan "lainassa", niin se tyttö kysy multa että "mitä vittua sä tänne soittelet"? ja kun kerroin asian niin seuraava kysymys oli "mitä vittua tää sulle kuuluu"?

Joo, poika on 9-vuotias ja ei sen kaverit ole koskaan puhuneet mulle tohon sävyyn, ei ikinä. Eikä ole mitään vastaavanlaisia ongelmia ollut pojan kanssa kuin oli tytön kanssa. Toki on pahatapaisia poikia, mutta välillä ärsyttää kun unohdetaan se että myös niitä tyttöjä on jotka ei osaa käyttäytyä ja keskitytään vaan poikien morkkaamiseen.

Vierailija
2/17 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kans pihat pojat on aikamoisia häiriköitä tosin asiaan vaikutta sekin että yhdellä pojista on joku häiriö... käyttäytyy aivan käsitämättömällä tavalla eikä vanhemmat jaksa tai osaa puuttua, sillä pojalla on kuulemma ollu joku lääkityskin mutta on vaan pahentanu tilannetta... mutta ettei nyt ihan mene poikien mollaamiseksi niin osaa ne tytötkin.. kauheeta jaottelua koko ajan kuka saa leikkiä kenenkii ja sit on aina se yks päsmäri joka päätää mitä leikitään ja miten tai ketä otetaan mukaan leikkiin...tänään just kuuntelin ku yks poika huuti ja kiroili puhelimeensa ku äitinsä käski tulla kotiin niin alko kauhee raivoominen että oo ämmä hiljaa enkä tule ym ym...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin pääsimme muuttamaan uuteen omakotitaloon ja siinä (siis juuri kerrostalon) pihassa oli juuri tuollaista menoa. Sitten vasta loppui kun kävin poikien ovilla kertomassa vanhemmille lapsistaan.

Vierailija
4/17 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaisesta käytöksestä! Tyttöjä ja eläimiä ei rääkätä, eikä kyllä ketään muitakaan;) Tosin olen omani yrittäny koulia sen verta hyvin, että tuollaista käytöstä ei juurikaan ole, eikä toivottavasti tule.

t. 3 pojan äiti

Vierailija
5/17 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulun alku lähestyy ja meillä majailee poikia 2-5 joka päivä oman lisäksi. Mutta pikkusiskoa ei kiusata, jos ei itse kavereinen aloita härnäämään (varsinkin yksi tyttö jolla ei itsellään ole veljiä, on aina härnäämässä). Ainoa kiusaamisen muoto on, ettei 3v nuorempaa siskoa oteta kaikkiin leikkeihin mukaan, kun ei osaa tai pysy vauhdissa. Sekin alkaa nyt muuttua kun tyttö on harjoitellut pelaamaan poikien suosikkipelejä niin että pärjää. Keskenään ollessaan sisarukset kyllä kiusaa toisiaan, mutta ei porukassa eikä vieraita.

Vierailija
6/17 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko vanhemmat eivät välitä poikiensa teoista, tai sitten eivät tiedä niistä, kyllähän joukossa tyhmyys tiivistyy... molemmissa tapauksissa kuitenkin jututtaisin poikien vanhemmat, ja myös sanoisin tooodella tiukasti pojille asiasta, kyllä lapset saa tottelemaan, kun ottaa riittävästi auktoriteettia peliin. Tai sitten vähän juonimmat keinot: meillä oli pihassa ongelma, kun 4 poikaa kiusasivat yhtä tyttöä. Komensin kaikki pojat riviin eteeni ja kerroin, ettei moinen peli vetele. Saarnan jälkeen sanoin, että seuraisin iltapäivän heidän leikkejään parvekkeelta, ja jos kaikki leikkisivät nätisti tytön kanssa, pitäisin heille mehukestit päivän päätteeksi pihalla. Kyllä oli sopuisaa porukkaa piha täynnä :) Vähän väliä kuului, Milla, mitä sä nyt haluaisit tehdä? Kun pojat tiesivät, että seurasin siitä eteenpäinkin heidän puuhiaan aktiivisesti, niin pikkuhiljaa lopettivat kiusaamisen ja ottivat tytön leikkeihin mukaan.

Eli aikuisen puuttumista kaivataan tuossa tilanteessa.

Lopuksi eläinrääkkäyksestä laitettava loistava laiunaus, jonka luin jostain: pikkupojat rääkkäävät sammakoita leikillään, mutta sammakot kuolevat tosissaan.... Pojille pitää selittää, että eläimet oikeasti kärsivät kun niitä rääkätään. Ja jos ei sitä osaa omat vanhemmat tehdä, niin muut sitten vaan!

Vierailija
7/17 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vanhempansa olisivat saaneet käyttää ehkäisyä, kun ei kerran kasvatushommat kiinnosta!

Ehdotan että teet lastensuojeluilmoituksen pihahäiriköstä/häiriköistä. Tuollaisella kakaralla on todennäköisesti varsin huonot kotiolot ja sitähän se väkivallalla ja häiriköinnillä sitten oireilee. Jos vanhemmat ei vahdi eikä kasvata niitä oikeaan suuntaan, niin kyllä tuohon pitää muiden puuttua.

Kamalaa miten moni sitten kärsii tuollaisten julmien kiusaajien takia, niin moni kiva ja kunnollinen lapsi. Voi että mua raivostuttaa tuollaiset per**leen väkivaltaiset ääliöt ja häiriköt, ja että ovat vielä eläintenrääkkääjiäkin! Tuohon pitää puuttua! Ei kuulu normaaliin lapsuuteen tuollainen julmuus, joten turha lässyttää mitään että pojat ovat poikia. Vastuun pakoilua sen hokeminen on. Kyllä pojallakin pitää olla toimiva tunne-elämä, ja varmasti onkin, jos sillä on normaalit ja hyvät vanhemmat esimerkkiä näyttämässä. :(

Vierailija
8/17 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan levottomalla asuinalueella ja ei täälläkään pojat noin käyttäydy.

Vierailija
9/17 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hm. noille kakaroille pitää antaa selkään samoin kuin vanhemmilleen. noin ei käyttäydytä.

käskekää tyttöjenne potkia munille. tai muuten puolustautua. ei kiusaamista tarvitse sietäää

pojat käyttäytyvät ihan samoi nkuin tytöt jos sitä heiltä vaaditaan.

Vierailija
10/17 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan vuokralla kunnan vuokratalossa, ja täälläpäin pyörii jatkuvasti nimenomaan poikia pörräämässä pyörillään ja mopoillaan ja esim. sotkemassa leikkipuistossa.

Tuntuu olevan kovasti tylsää näillä ja kunhan ikää tulee lisää ajelevat tuhatta ja sataa romuautoillaan.

Olen ollut huomaavinani, että tuollainen käytös liittyy tiettyihin alueisiin, ja kertoohan se jostain ongelmista kotona.

Vierailija
11/17 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ps. pojat on poikia

Vierailija
12/17 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää ymmärtää kun pojat on poikia...meillä ihan samanlaista meno ja moneen kertaan ollaan asioista keskusteltu mutta eräät vanhemmat eivät ota asiakseen kasvattaa jälkikasvuaan.

Vierailija
13/17 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä auttoi vain se kun mieheni kävi poikia tiukkaan sävyyn puhuttelemassa...siis todella tiukkaan sävyyn.

Vierailija
14/17 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulevia mummonpotkijoita ja kouluhäiriköitä. Ei minkäänlaista tajua empatiasta saati siitä mikä on oikein tai väärin. Inhottaa tollaset kakarat ja etenkin vanhemmat jotka kasvattavat (tai siis eivät kasvata) lapsistaan tunnevammaisia ääliöitä.

Vierailija
15/17 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

veisivät ne monsterit mummolaan tai uimarannalle...tai sitten jätkille saippuavettä suuhun. saattaisi auttaa tuollaiseen käytökseen.

Vierailija
16/17 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään muuta ei osata kuin kiusata tyttöjä ja rääkätä eläimiä. Tässä on muutaman tytön porukka ja haluaisivat leikkiä, mennä pistettä ja hypätä narua mutta aina ovat nuo pojat tekemässä kiusaa. Nimitellään, heitellään hiekkaa päälle, paljastetaan piiloja, sotketaan hyppynarua, vedetään hiuksista jne. Kukaan vanhemmista ei puutu minä olen ainoa joka menen joka kerta väliin. Mikään sana ei noihin pikkumonstereihin tunnu tehoavan. Millaisia hirviöitä muuten kasvaa lapsista jotka ihan alvariinsa repivät sammakoilta jalkoja tai heittelevät variksia isoilla kiven murikoilla jne? Mulla on itselläni kaksi pientä poikaa ja sydämestäni toivon etteivät he olisi sitten aikanaan tuollaisia...

Aikamoisia hirviöitä niistä kasvaa. Etkö voi kertoa poikien vanhemmille vai eivätkö kuuntele? Jos eivät kuuntele, niin tee ilmoitus lastensuojeluun. Eläinten rääkkääminen on laissa kiellettyä hommaa ja vanhemmat siitä vastuussa. Jos vastuuta ei kanneta, niin sitten se vastuu siirtyy toisaalle.

Vierailija
17/17 |
09.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen poika, joka yrittää hallita koko pihaa, missä muut saisi leikkiä, kuka saisi olla kenen kanssa jne. Todella ärsyttävää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan