Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häiritsee uuden kumppanin suhtautuminen mun lapsiin

Vierailija
08.08.2010 |

Olen ollut vuoden verran yhdessä nykyisen kumppanini kanssa. Minulla on kaksi lasta. 9v ja 11v. Minulla takana ero lasten isästä. Erittäin kehno liitto takana ja paljon kaikenlaista. Lapsetkin on olleet vähän kehnolla huolehtimisella sen ajan. On ne ruokaa saaneet ja kaikki perusjutut, puhtaat vaatteet jne. MUTTA... Kuri on ollut vähän kehno vuosia. Tapana on siis ollut pidemmän aikaa ettei ole oikein jaksanut huolehtia tekeekö mukulat käsketyt hommat vai ei ja sen sellaista.

Nykyinen kumppanini ei juurikaan siedä ettei ton ikäiset usko yhdellä sanomisella. Hänen mielestään kaikki pitää tapahtua JUST eikä melkein. Tänään lapset kertoivat, että tämä minun uusi on haukkunut heitä. Samaan aikaan ihmettelivät miten minä jaksan olla sen kanssa. Mun kuullen hän on kyllä komentanut ja kymmenen kertaa kovempaan sävyyn kuin minä. Ei ole kuitenkaan haukkunut lapsia.

En oikein tiedä miten asiaan suhtautuisin. Rakastan tätä ihmistä. Tiedän, että hän on omalle lapselleen pitänyt tiukkaa kuria. Poika (tai mies) on 25 vuotias ja ihan täyspäinen ja asiansa hoitava kaveri.

Emme asu yhdessä tämän kumppanini kanssa vaan lapset näkevät häntä joko meillä tai sitten olemme hänen luonaan. En haluaisi sitäkään, että alan vältellä tilanteita missä kaikki olemme yhtä aikaa. En halua, että olisimme kuin lapsia ei olisikaan.

En tiedä just nyt yhtään mitätekisin tämän asian kanssa. Yritän tässä selvittää ajatuksia ja tietenkin pitää puhua hänen kanssaan... Inhottavaa tämmöinen

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juttuja, kun uusi kumppani ja lapset koittavat löytää sopusoinnun yhteiselämässä.

Kuten itsekin myönnät, on lapset ilmeisesti jääneet vähän liian löysälle kurille, joten olisiko aika ottaa siinä suhteessa itseään kiinni niskasta?

Kumppanin kanssa keskustelet ja teet pelisäännöt selväksi, teillä kuitenkin on näköjään sen verran erilaiset kasvatukselliset näkemyserot. keskustelu luulisi olevan kaiken a ja o.

Vierailija
2/6 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu olnkin ottanut itseäni niskasta kiinni tossa kuri asiassa mutta edelleen nuo vitkuttelee ja vastustaa, vinkuu ja valittaa melkein joka asiasta. JA se oikeasti ärsyttää mua. Tiedän, että vika on menneissä, minussa ja heidän isässään. Kumppanillani on enemmän auktoriteettia ja lapset pomppaa justiinsa kun hän komentaa. Mun kanssa yrittävät aina pelata lisäaikaa tai mitä vaan. Yleensä mikään ei tapahdu yhdellä sanomisella. Tämä kurihomma onkin ihan jees mutta nyt en tiedä miten suhtautuisin jos tuo on ruvnnut haukkumaan noita lapsia. On kuulemma sanonut mulkuiksi, kehitysvammaisiksi. en tiedä koko tarinaa ja onko tämä väritettyä. Olen nyt ihan Hoona aapisen laidassa. Aika paksua tekstiä. Ja olen lapsillekin opettanut ettei ketään saa haukkua... Ovat ihan kelpo lapsia ja osaavat käyttäytyä jne. Tuo tottelemisasia vaan ei toimi kunnolla..

Hiton hankalaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ps. miehiä saa...

Vierailija
4/6 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan yrittää saada lapset kuriin. Ap, mikään ei ole selitys sille, ettei lapsia pidetä kurissa. "Ken kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee". Kyllä se niin vaan on. Ota sinäkin nyt ryhti siihen touhuun, kun kerran miesystäväsi sinua on siinä tukemassa. Harva mies jaksaa katsella toisen kurittomia lapsia.

Tuo haukkumisjuttu on sitten toinen asia... Niin, kysypäs asiasta mieheltä. Lapset on hyviä valehtelemaan ja paisuttelemaan asioita. Esimerkiksi, jos mies sanoo "kyllä teidän pitää ymmärtää, kun ette ole kehitysvammaisia..." Lapset sitten kärjistävät sinulle, että heitä on sanottu kehitysvammaiseksi. Voit kysyä asiasta mieheltä ja sen jälkeen laitat tilanteen seurantaan, jos mies kieltää.

Vierailija
5/6 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka osaisi kasvattaa sinun heitteillä olleet lapsesi oikein.

Kyllä lasten on toteltava eikä venkoiltava.

Vierailija
6/6 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kyllä tiedän, että tämä kuri asia on ollut erittäin huonolla tolalla ja tykkäänkin, että sitä löytyy tästä mun uudesta suhteesta. Ainoa asia mikä tässä tökkii, ja todennäköisesti on vääristeltyä tai väärin ymmärrettyä, on tuo haukkuminen. En tykkää yhtään, että ketään haukutaan. Ei minkään ikäiset minkään ikäisiä.

Ja pakko nyt tässä vaiheessa mainita etten maininnut, että kyseessä olisi mies. Tämä minun uusi on nainen.... Järkevä se on kyllä =D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi