Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Meillä luetaan pari tuntia joka päivä..."

Vierailija
08.08.2010 |

Sanoi joku tuossa alempana.

Meillä ei vielä tässä elämässä ole kertaakaan ollut kahta tuntia aikaa, jonka olisi voinut kuluttaa lapselle lukemiseen... (esikoinen 10v.)

Meillä kun käydään työssä, siivotaan, pyykätään, tehdään ruokaa, kuljetetaan harrastuksiin ja keitellään vieraille kahvia. Tämän lisäksi rakennetaan vähän taloa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en mä kuvittelekaan että meillä olisi aikaa moneen muuhunkaan sellaiseen mihin kotirouvilla on aikaa. Ihan normaaliahan se on.

Vierailija
2/21 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yh, kaksi lasta, käydään töissä ja harrastuksissa, laitetaan ruokaan ja siivotaan. Mutta ei rakenneta taloa, ehkä siksi ehditään lukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no minä en ole töissä mutta mieheni on eikä siltikään ole päivässä 2 h aikaa pelkälle lukemiselle!

Vierailija
4/21 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoi joku tuossa alempana.

Meillä ei vielä tässä elämässä ole kertaakaan ollut kahta tuntia aikaa, jonka olisi voinut kuluttaa lapselle lukemiseen... (esikoinen 10v.)

Meillä kun käydään työssä, siivotaan, pyykätään, tehdään ruokaa, kuljetetaan harrastuksiin ja keitellään vieraille kahvia. Tämän lisäksi rakennetaan vähän taloa.

esim. vesisateen aika pötkötettiin koko perhe sängyssä ja luettiin. Se ap toisesta viestiketjusta.

Vierailija
5/21 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap toisesta viestiketjusta

Vierailija
6/21 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pisti silmään ihan sama lause, että oikeastiko joku lukee joka jumalan päivä 2 tuntia isoille koululaisille? (10v ja 8v olivat siinä ketjussa, poikia vai tyttöjä muuten?)

meillä kuopus 6v ja on aika pitkälle jo "sisäistänyt" lukemisen itselleen. luemme aika vähän enää hänelle, enemmän pitäisi. 2 tuntia ei mitenkään pystyisi päivittäin

Vierailija
7/21 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulle vanhemmat lukenu koskaan?

Minä muistan kun opin lukemaan niin loppui äidin kiinnostus iltasatujen lukemiseen.

Mutta mun äiti olikin laiska kasvattamaan, ei niin mitään intoa viettää aikaa lastensa kanssa.

Vierailija
8/21 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aikaa 24 h vuorokaudessa ja käytän sen mielestäni tärkeimpiin asioihin. Koska tärkeintä ovat lapset, käytän heihin mielellään vähintään tuon pari tuntia päivässä. Luetaan joka päivä, puolesta tunnista tuntiin, lukisin enemmänkin jos pyytäisivät.

Teen kokopäivätyötä neljä päivää viikossa, mies myös töissä. Lapset 2 ja 4.

Kyllä se on tahdosta kiinni. Saa sen ajan kulumaan helposti ties missä "tärkeässä". Suosittelen tinkimään ainakin näistä: vaatteiden silitys, vieraat joista ei oikeasti nauti, tv, ruoan laitto pitkän kaavan mukaan, pihan hoito (jos ei oikeasti rakasta sitä), ostoksilla käynti, netti, erityisesti av, ylityöt, ei-pakollinen siivoaminen, nalkutus.

Vierailija
9/21 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkoitushan on, että lasten kanssa vietetään laatuaikaa mieluiten joka päivä, jokainen mahdollisuuksien mukaan. Laatuaika ei ole sitä, että lapsille, jotka itsekin osaavat sujuvasti lukea, luetaan kaksi tuntia päivässä, vaan sitä, että lasten kanssa puuhastellaan ja toimitaan iänmukaisesti.

Vauvoille ja pienille lapsille suositellaan satuhetkiä. 8- ja 10- vuotiaille suositellaan muunlaista yhdessä toimimista..

Työt, pyykkäykset, siivoukset ja talon rakentamiset ovat vain tekosyitä siihen, että et jaksa/ehdi harrastaa lastesi kanssa iänmukaisesti.

Lisäksi teet lapsillesi karhunpalveluksen riistämällä heiltä oman lukunautinnon.

Vierailija
10/21 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta netissä kyllä roikun varmaan jotain 5 tuntia päivässä

Vierailija
11/21 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen 25 ja nautin edelleen siitä, että joku lukee minulle ääneen. Väitätkö, ettei lukemaan oppinut lapsi siis voisi siitä nauttia?

Eikä tuo aika kaikissa perheissä ole pois "lapsen omasta lukunautinnosta". Lapset lukevat sitten omalla ajallaan jotain muuta.

Vierailija
12/21 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain ymmärrä, miksi kommentoimani vastaaja näkee siinä niin ison ongelman. Tuskin tuossakaan perheessä joka ainoa päivä jää aikaa tuohon, mutta ihana juttuhan se on, jos lapset nauttivat siitä, että perhe viettää aikaa yhdessä lukien. No, olenkin itse lukutoukka :)

Vierailija
13/21 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkoitushan on, että lasten kanssa vietetään laatuaikaa mieluiten joka päivä, jokainen mahdollisuuksien mukaan. Laatuaika ei ole sitä, että lapsille, jotka itsekin osaavat sujuvasti lukea, luetaan kaksi tuntia päivässä, vaan sitä, että lasten kanssa puuhastellaan ja toimitaan iänmukaisesti.

Vauvoille ja pienille lapsille suositellaan satuhetkiä. 8- ja 10- vuotiaille suositellaan muunlaista yhdessä toimimista..

Työt, pyykkäykset, siivoukset ja talon rakentamiset ovat vain tekosyitä siihen, että et jaksa/ehdi harrastaa lastesi kanssa iänmukaisesti.

Lisäksi teet lapsillesi karhunpalveluksen riistämällä heiltä oman lukunautinnon.

Se, että luemme yhdessä (vaikka lapset osaavat jo lukea ja lukevat myös itsekseen) ei tarkoita, että se olisi ainoa laatuaika. Minäkin, aikuinen ihminen pidän kovasti siitä että joku lukee ääneen. :-O

Vierailija
14/21 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en jaksa lukea kahta tuntia ääneen, mutta ihailen niitä, jotka niin tekevät.

Ääneen lukemistahan suositellaan ihan kaikenikäisille. Siis sekä lukijana että kuulijana.

Aikaa on siis todella ihan jokaisella niihin asioihin mitä pitää tärkeänä.

Vierailija
15/21 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluikäiset haluavat lukea itsekin

Vierailija
16/21 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä muistan jo nyt teinien kanssa olleen oivat illan iltasadun lukemiset...

Vierailija
17/21 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siihen menee vaan jotain puol tuntia tai allekin. oon siis hirviö.

Vierailija
18/21 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille on siitä enemmän hyötyä.

Vierailija
19/21 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti se kaksi tuntia menee kun vie lapsen treeneihin ja tuo niiden jälkeen kotiin. Pyykkikoneen pyöriessä tai ruuan hautuessa voi ihan hyvin lukea. Mutta jos lukeminen ei kiinnosta, niin sitten ei. Jokainen tyylillään.

Sanoi joku tuossa alempana. Meillä ei vielä tässä elämässä ole kertaakaan ollut kahta tuntia aikaa, jonka olisi voinut kuluttaa lapselle lukemiseen... (esikoinen 10v.) Meillä kun käydään työssä, siivotaan, pyykätään, tehdään ruokaa, kuljetetaan harrastuksiin ja keitellään vieraille kahvia. Tämän lisäksi rakennetaan vähän taloa.

Vierailija
20/21 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkena oon viideltä kotona (töistäni), sitten ruokaa perheelle. Nopeasti. Ja kahdeksalta alkaa iltahommat, eli iltapala, pesut ja pisut (ja joskus iltasatu joka ei kestä kovin kauan). Eli jos lukis sen kaksi tuntia, niin tunti jäis aikaa hoitaa ruoka pöytään, syödä ja tehdä ne muut jutut, joita lasten kanssa myös pitäisi tehdä.

No juu...eipä ole tullut luettua kahta tuntia, eikä mun äänikään kestäis kun puhun työssäni melkein sen 7,5 tuntia putkeen. Tokihan ääneen lukeminen on hyväksi. Mutta niin on lasten kanssa haravointi, kukkien kastelu, koiran lenkittäminen, uiminen...onhan noita kivoja juttuja:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän