Mittelspitz vai kleinspitz?
Eli ihan kokokysymys. olen koittanut kuvia katsella...
Meillä on siis pieni paritalo 65 neliötä. Isohko oma piha kuitenkin. Pian 3-vuotias lapsi, ja minä ja mieheni. Minä pystyn ottaa koiran työpaikalleni joten yksin se ei joudu paljon olemaan.
Kumpaa suosittelet?
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 20:35"]Hei. Mä oon kiinnostunut kleinspitz:istä ja haluan tietää siittä paaljon! Eli olen kuullut että kiintyy helposti omistajaansa, mutta kysymys kuuluu "hyväksyykö" se seiskalla olevaa tyttöä omistajakseen, kun se olis lähinnä mun koira. Ja nukkuuko yöt vieressä sängyllä? Voiko pukea vaatteita, vai tuleeko liian kuuma kun niin paksu turkki. Tykkääkö yleensä leikkiä? KERTOKAA MUUTAKIN!! Kiitti jos vastaatte!!
[/quote]
Tulee liian kuuma. Sademanttelin voi ostaa, se on hyödyllinen. Mutta älä tyttö hyvä koiraa ala pukemaan! Ja kyllä kiintyy omistajaansa, nukkuu vieressä jos vain itse sen sallii. Voivat olla haukkuherkkiä, mutta koulutuksella saa kitkettyä pois niinkuin muidenkin rotujen kohdalla. Leikkisiä ja virkeitä tapauksia ovat.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 20:42"]Tutuilla kleinspitzin pentu kuoli äkillisesti kahden viikon sisään kotiin tulosta :( tilalle hankittiin mittelspitz, joka on aivan ihana turri! <3
[/quote]
Tällä tuskin on mitään tekemistä rotujen erojen kanssa.
Mulla on mittelin, kleinin ja chicuahuan sekoitus, josta puolet mittelöä :) suosittelen rotua todella lämpimästi! Sinänsä ei taida olla väliä ottaako mittelin vai kleinin, pelkästään se kokoero. Mun koira ei räksytä muuten kuin ovikellolle ja välillä ulkona "epäilyttäville" asioille, joten ei ole mikään ongelma jos osaa koiransa kouluttaa (ja tietenkin myös luonteissa eroja). Tulee hyvin muiden koirien kanssa toimeen eikä pelkää isojakaan. Kiintynyt muhun, mieheeni ja meidän lähipiiriin todella paljon mutta tutustuu mielellään uusiin ihmisiin ja on tosi ihmisrakas. Tykkää olla sylissä ja tulee myös lasten kanssa hyvin toimeen :) välillä kyllä villiintyy leikkimään oikein kunnolla jolloin herkemmät lapset saattaa säikähtää, mutta rauhoittuu kyllä komentamalla tai ottamalla syliin. Nukkuu aina vieressä. Ja on tosi luonteikas koira ja ns. kunnolla koiramainen vaikka onkin pienikokoinen (verrattuna esim. chicuahuaan). Suosittelen!! :)
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 18:50"]
Tarkoitin vaatteilla esim. sadehaalaria, fleeceasua talvella tai lämmikkeitä talvella
[/quote] kyllä noita ainakin mitteleillä paljon käytetään.
Tutuilla kleinspitzin pentu kuoli äkillisesti kahden viikon sisään kotiin tulosta :( tilalle hankittiin mittelspitz, joka on aivan ihana turri! <3