Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mittelspitz vai kleinspitz?

Vierailija
07.08.2010 |

Eli ihan kokokysymys. olen koittanut kuvia katsella...

Meillä on siis pieni paritalo 65 neliötä. Isohko oma piha kuitenkin. Pian 3-vuotias lapsi, ja minä ja mieheni. Minä pystyn ottaa koiran työpaikalleni joten yksin se ei joudu paljon olemaan.

Kumpaa suosittelet?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuunnella jatkuvaa räksytystä seuraavat 15 vuotta?

Itse kysymykseen vastaan, että bitch mikä bitch, ehkä pienempi bitch on pienempi paha.

Vierailija
2/25 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me päädyttiin kleiniin ja ollaan oltu tyytyväisiä. Räksyttämisestäkään ei ole ollut ongelmaa, koira ilmoittaa kun joku on tulossa sisälle tai yöaikaan jos joku epäilyttävä kulkija menee liian lähellä, mutta eipä tuo muuten hauku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en henk.koht. tykkää tollasista pikku rakeista.

Vierailija
4/25 |
07.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsette pentuajan turvallisemmin läpi kuin pienemmän kanssa

Vierailija
5/25 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittelspitziin itsekin alan kallistua. Ja olen kyllä miettinyt tätä koirajuttua pitemmän aikaa, nyt kun lapsi ei ole enää vauva niin ajattelin vihdoin ottaa. Minulla on koiria ollut aiemminkin, joten ei ole ihan eka. Tosin ei ole ollut tätä rotua vaan suomenpystykorva, itäsiperianlaika ja porokoiria.

Mutta haluan nyt pienemmän koiran, mutta en kuitenkaan ihan mitään taskukokoista niinkuin tuo pomeranian, vaikka söpö onkin.

Vierailija
6/25 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä, muuta meidän naapuriksi, kiitos.Ihan sama kumman räksyttäjän otat. Siis toivottavasti ette asu Espoossa, Mäenrinne lähemmin...

Vierailija
7/25 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä, muuta meidän naapuriksi, kiitos.Ihan sama kumman räksyttäjän otat. Siis toivottavasti ette asu Espoossa, Mäenrinne lähemmin...

On tuossa muutama naapuri ja tosiaan seinän takana yksi pariskunta kun on paritalo, mutta pikkukylässä asutaan siis metsän reunassa.

Koiraa pystyy myös kouluttaa, tiesitkös.

ap

Vierailija
8/25 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se ei hauku juuri lainkaan! Oikein kiva ja ihmisystävällinen koira. Olen kyllä kuullut että jotkut näistä haukkuvat koko ajan ja jotkut jopa pissaavat omistajansa jaloille! Tämä minun tuntemani koira on kyllä hyvin koulutettu.

Vierailija
9/25 |
08.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse katsoisin sen mukaan, kummassa muunnoksessa olisi parempia pentueita tulossa. Kumman vanhemmilla olisi paremmat terveys-, luonnetesti-, näyttely- ja agilitytulokset. Tapaisin molemmat vanhemmat ja arvioisin luonnetta.

Vierailija
10/25 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaksi mitteliä, ne on kivoja ja helposti koulutettavia. Ainoa kleini, jonka tunnen, on hemmoteltu räkyttäjä. Koulutuskysymys mielestäni. Tykkään itse enemmän kun koira on isompi kuin kissan kokoinen :)

Vierailija
11/25 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kleinspitz, Annika O:llakin on :)

Vierailija
12/25 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 18:50"]

Tarkoitin vaatteilla esim. sadehaalaria, fleeceasua talvella tai lämmikkeitä talvella

[/quote]

Kleinilla ja mittelillä on niin paksu turkki, ettei todellakaan mitään fleeceasua tai lämmikettä talvella tarvita. Sadehaalaria ei meillä (kleini) ainakaan käytetä, sillä turkki on sellainen liukas eli mahan pohja pysyy aika kuivana kurakeleistä huolimatta ja kaatosateella emme käy lenkillä. Joshaluat koiran, mitä pukea, hanki lyhyt karvainen, esim. chiuhua.

Vierailija
13/25 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla hakusessa kääpiökokoinen seropi ja katselin korien myynti-ilmoituksia, niin taitaa olla virolaisten hallussa? Uskaltaako sieltä koiraa ottaa?

Vierailija
14/25 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 22:58"]Minulla hakusessa kääpiökokoinen seropi ja katselin korien myynti-ilmoituksia, niin taitaa olla virolaisten hallussa? Uskaltaako sieltä koiraa ottaa?
[/quote]
En kyllä uskaltas ottaa. Niin paljon huijauksia tms tapahtunu nii en suosittelis. Millä sivustolla oot katellu?

Vierailija
15/25 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 22:53"]

Tarkoitin vaatteilla esim. sadehaalaria, fleeceasua talvella tai lämmikkeitä talvella

[/quote]

Kleinilla ja mittelillä on niin paksu turkki, ettei todellakaan mitään fleeceasua tai lämmikettä talvella tarvita. Sadehaalaria ei meillä (kleini) ainakaan käytetä, sillä turkki on sellainen liukas eli mahan pohja pysyy aika kuivana kurakeleistä huolimatta ja kaatosateella emme käy lenkillä. Joshaluat koiran, mitä pukea, hanki lyhyt karvainen, esim. chiuhua.

[/quote] Meidän mitteli kyllä palelee.

Vierailija
16/25 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota pitsien pits.

Vierailija
17/25 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/25 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 01:11"]

[/quote]

[/quote]

On kyllä sitten tosi kylmäarka. Tuttavapiirissä on paljon pommeja, kleinejä ja mitteleitä, ikinä en ole nähnyt yhdenkään pukevan koiralleen talvella mitään lämpövaatteita.

Vierailija
19/25 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 10:18"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 01:11"]

[/quote]

[/quote]

On kyllä sitten tosi kylmäarka. Tuttavapiirissä on paljon pommeja, kleinejä ja mitteleitä, ikinä en ole nähnyt yhdenkään pukevan koiralleen talvella mitään lämpövaatteita.

[/quote] Et taida kuulua mihinkään fb-foorumille?

Vierailija
20/25 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Mä oon kiinnostunut kleinspitz:istä ja haluan tietää siittä paaljon! Eli olen kuullut että kiintyy helposti omistajaansa, mutta kysymys kuuluu "hyväksyykö" se seiskalla olevaa tyttöä omistajakseen, kun se olis lähinnä mun koira. Ja nukkuuko yöt vieressä sängyllä? Voiko pukea vaatteita, vai tuleeko liian kuuma kun niin paksu turkki. Tykkääkö yleensä leikkiä? KERTOKAA MUUTAKIN!! Kiitti jos vastaatte!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän