Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko perhepäivähoitajan päivän pituus olla 6-18?

Vierailija
06.08.2010 |

Todella pitkiä päiviä, tutulta kuulin. Eihän heille jää omaa elämää ollenkaan.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuohon lisäksi vielä seuraavan päivän valmistelut, kuten kaupassa käynnit ja siivoukset.

Ja palkka ihan olematon.

Vierailija
2/17 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vieläkin pidempiä päiviä joskus =/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla lapsia vaikka yötä. Saavat tietenkin ylityökorvauksen jos viikkotuntimäärä ylittää 40h/viikko. Se on kuitenkin todella pieni kuten palkka muutenkin. Perhepäivähoitajia parjataan mutta kuka meistä oikeasti haluaisi tehdä heidän työtään?

Vierailija
4/17 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen seitsemää ja vika lähti viiden maissa. Että revi siitä oma elämä.

Vierailija
5/17 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saada työaikalainpiiriin. Toivottavasti onnistuvat!

Vierailija
6/17 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä perhepäivähoitaja oikeasti tienaa bruttona? Tuntuu rankalta työltä, ei mulla tullut mieleenkään et työpäivän päätteeksi vielä valmistelua, kaupassakäyntiä jne..eli tavallaan työpäivä jatkuu vieläkin pidemmäksi.

Vierailija
7/17 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä työnohella. Lapset hoituu siinä sivussa, niin kuin omatkin kläpit.

Vierailija
8/17 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivät venyvät siitä 6 jopa klo 20... Ja sitten vanhemmat ihmettelee, kun sanoin suoraan, että jos pääsee viideltä haetaan lapsi ennen, kuin mennään kauppaan, eikä vasta klo 20... Juu tiedän on kivaa päästä kaupoille ym ilman lapsia mutta, minustakin on kivaa olla ilman teidän laspia.. no joo sitten minä olin paska joka ei ymmärtänyt...niin no.. Pph:nammatti on oikeasti todella raskasta, itse en enää ikinä ryhtyisi moiseen orjan hommaan. vanhemmat pitävät pphta monasti itsestäänselvyytenä "kun se tekee työn kotonaan" päiväkodistakin pitää hakea sovittuna aikana, mutta jostain syystä pph:T saa tehdä töitä vaikka kellon ympäri jos vanhemmat niin tahtoo, ja korvauksia ei tule. Nostan hattua kaikille jotka sitä jaksaa.

Vierailija
9/17 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joitakin vuosia sitten käteen jäi n. tonni kuussa.

Nuo valmistelut ja ruokaostokset voivat todellakin viedä aikaa kun hoidossa saattaa olla monia moniallergikkoja joille kaikille pitää olla eri ruokaa. Ja se tietysti maksaa enemmän kuin tavallinen ruoka. Jokaisesta lapsesta hoitaja saa ruokarahan, jonka täytyy riittää myös noihin allergisten ruokiin.

Vierailija
10/17 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työaika täyttyy kun teen kuussa 173 tuntia töitä. Sen jälkeen saan ylityökorvausta.

Ylitöitä ei kuitenkaan kerry jos käyn töiden jälkeen (ettei lasten tarvitse olla mukana) ruokakaupassa tai siivoan.

Vierailija
11/17 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun työt alkaa 6.30 (ensimmäinen lapsi tuee)

työt loppuu 19.30 (viimeinen lapsi lähtee)

Vierailija
12/17 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä työnohella. Lapset hoituu siinä sivussa, niin kuin omatkin kläpit.

Esim. kauppaan omalla autollaelleijokaisen vanhemman kanssa ole erikseen sovittu ja kaikkihan ei lupaa anna, periaatteessa kaikkeen pitää saada vanhemmilta lupa joa sadepäivän videon katseluun.. päikkäreihin ym.. eli ei se ole sama kuin olis vain oman perheen kanssa. Lääkäriin ei niin vaan mennä oman sairastumisen takia, eikä kampaajia tilata, koska koskaan et voi tietää hakeeko äiti/isä lapsen juuri sovittuun aikaan vai meneekö tunnilla ohi, kun äidin piti mennä kampaajalle...

Vierailija
13/17 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lasta oli hoidossa molemmat erityislapsia.

Vierailija
14/17 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun työt alkaa 6.30 (ensimmäinen lapsi tuee)

työt loppuu 19.30 (viimeinen lapsi lähtee)

Vierailija
15/17 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miten niin parjataan ja kuka tekis heidän työtä?

Minusta saa parjata jos joku asia ottaa kupoliin.

Olen tosin itse tehnyt valitusta eteenpäin. Saman tekisin tarhasta tai sairaalasta, mistä vaan paikasta jonka tehtävä on hoitaa ihmistä -sovittujen sääntöjen mukaan.

Itse olen suunnitellut hoitajaksi alkamista. Yksityinen hoitaja ainakin saa päättää että kiinni mennään klo 16. Se lukee sopimuksessa.

Miksi kunnallisen hoitajan pitäisi olla auki kuuteen? Tarhatkin VENYY siihen, jos erikseen joku tarttee. Kai tässäkin puhutaan hoitoajan venymisestä? Normaalisti lapsi kuitenkin on hoidossa työaikojen mukaan; esim. 8-16, plus matka-ajat jotka vanhemmalta menee.

Itselläni on vuorotyö, joten ymmärrän että naapurissa asuva ihminen saattaa iltakympiltä lähteä töihin ja toinen naapuri juo saunaolutta koska on ollut lapset haettuna iltapäivästä saakka.

Meilläpäin on eläkkeelle siirtyvä hoitaja kertonut että vie isoimpia lapsia seurakunnan kerhoon leikkimään.

Jos vanhemmat ei pysty pitämään pekkasta että hoitaja pääsee käymään asioillaan niin lapset menee varahoitoon. Tätä samaa käytetään myös kun hoitaja sairastuu.

Ja joitain asioita voi hoitaa myös lasten kanssa.

Miksi hoitajan elämästä tehdään vaikeaa?

Ihan tavallista arkielämää!

Itselläni on 4 lasta. Tuollasilla ikäeroilla en saisi ottaa lapsi hoitoon.. ;)

Vierailija
16/17 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa meidän poika on hoidossa niin hoitajalle tulee pahimmillaan eka lapsi klo 7 ja viimeinen lähtee klo 17. Meidän hoitaja ei kuitenkaan edes suostuisi tekemään yli klo 17 töitä. Jonkun uuden lapsen vanhemmat oli yrittäneet venyttää hoitoaikaa yli klo 17, mutta hoitaja ei ollut suostunut. Mielestäni todella ymmärrettävää! Jos tarvii pidempiä päiviä niin sitten parempi hakea vuoropäiväkoteihin ym.

Mielestäni on kohtuutonta, jos hoitajien päivät venyvät ylipitkiksi. Rankka työ ja sitten vielä kaupassakäynnit ym. Itse arvostan ihan suunnattomasti meidän lapsen hoitajaa ja yritän itse, että en omalla toiminnallani koskaan hankaloittaisi hänen työtään.

Vierailija
17/17 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

työskentelee 6-18 välillä. Yksikään lapsi ei ole tuota koko aikaa hoidossa.

Ongelmaksi tulee kun yksi lapsi tarvitsee hoitoa

6-14 ja toinen lapsi 10-18.

Minä en ainakaan voinut tuosta kieltäytyä koska perheet eivät olleet oikeutettuja vuoropäivähoitoon.