Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä hautajaisvaatteita lapsille?

Vierailija
05.08.2010 |

Tuskailin toisessa viestissä, mistä löytäisin laadukkaita verryttelyasuja (verkkapukuja) eka- ja tokaluokkalaisilleni. Toinen ajankohtainen pähkimisaiheeni on:

Mistä hautajaisvaatteita lapsille? En halua ostaa pojalle mustaa/ tummaa pukua tai pelkkiä mustia housuja (tavarataloista löytyi vain suht leveitä keinokuituisia suoria housuja; erään vähemmistömme miehet käyttävät sellaisia; eivätkä valitettavasti minun makuuni).

Kesävaatteet on jo myyty, syys/talvivaatteet eivät ole vielä kaikki tulleet tai ne ovat liian paksuja (villaliivejä). Ennen kaikkea: arkivaatteita löytyy, farkkuja miljoonia, mutta ei siistejä, tummia vaatteita hautajaisiin. Ongelma koskee siis enemmän poikien vaatteita, tytölle voi soveltaa helpommin.

Suositelkaa pikaisesti, jos tiedätte: mistä vaatemerkeistä/ kaupoista pääkaupunkiseudulla tai nettikaupoista olette löytäneet kelvollisia hautajaisvaatteita? Jos edes sisävaatteet löytäisi kelvolliset, ulkovaatteita en uskalla ajatellakaan, koska vielä ei voi mitään villakangastakkeja pitää.

Ja pliis, toivon konkreetteja ostospaikkavinkkejä, en keskustelua siitä, pitääkö lapsilla olla tummat/ siistit vaatteet hautajaisiin vai kelpaako mitkä vain tai kumpi on tärkeämpää, vaatteet vai kuolleen muistaminen jne.

Kiitos vinkeistä etukäteen!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta ei tarvitse tähän viestiin vastata lukemalla ensin verkkapukuviestiä:

lapset ovat siis poika, 122 cm ja tyttö 128/134 ccm.

Vierailija
2/13 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin Jesper Juniorissa on

Löytyi hajakokoja (ei oikeaa) Kinderitin valkoisia, lyhythihaisia paitoja ja beessejä housuja...

Juuri nyt sattuu olemaan nk. välikausi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonot sivuthan noi on, muta tossa linkissä on poikien housut ja liivi jotke ei ole ihan tavallisia mustia hautajaisvaatteita että vois kelvata jälkeenkin päin ja käviskö tytölle tuo samettihame jossa musta yläosa ja liila alaosa?

http://www.tiluuna.fi/epages/GPL.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/14112008-1…

Vierailija
4/13 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppikseltä

Eikä ole tullut vastaan "käytettyjen lasten hautajaisvaatteiden liike"... Eikä taida olla edes juhlavaatteisiin erikoistunutta kirpparia?

Vierailija
5/13 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyrmäessä oli ainakin viikko takaperin tummansinisia housuja ihan hirveesti, ei ne voi loppu olla. Ja Zalekuan valkoisia paitoja.

Soita niihin. Toinen missä olen nähnyt on Prisma. Siellä kans Zalekuan.

Vierailija
6/13 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsella voi olla hautajaisissa siistit juhlavat vaatteet värillä ei minusta niin väliä mutta kuitenkin jotain rauhallista.

Sit vähän isompana on sitten eriasia.

Vierailija
7/13 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi poikien housut pitäisi nähdä livenä. Näyttävät tosi leveille hoikalle pojalleni. Polyester + tyyli on sellainen, että taitaa yhteen kertaan käyttö.

Tytön mekko on talvinen, eikä paras hautajaisiin, mutta tytölle voi yhdistää tummaa/mustaa ja valkoista, joten se ei ole niin iso ongelma kuin pojan pukeminen.

Kiitos kuitenkin vaivannäöstäsi!

[iMEidän kaupungin utiikki on myös netissä ]huonot sivuthan noi on, muta tossa linkissä on poikien housut ja liivi jotke ei ole ihan tavallisia mustia hautajaisvaatteita että vois kelvata jälkeenkin päin ja käviskö tytölle tuo samettihame jossa musta yläosa ja liila alaosa? <a href="http://www.tiluuna.fi/epages/GPL.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/14112008-1…" alt="http://www.tiluuna.fi/epages/GPL.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/14112008-1…">http://www.tiluuna.fi/epages/GPL.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/14112008-1…;

[/quote]

Vierailija
8/13 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:ta tosi paljon. Mistä sitten suosittelet ostamaan "siistit juhlavat, jotain rauhallista vaatteet" tällä hetkellä, kun ap ei ole niitä etsittyäänkään löytänyt?

Mä olen sitä mieltä että lapsella voi olla hautajaisissa siistit juhlavat vaatteet värillä ei minusta niin väliä mutta kuitenkin jotain rauhallista. Sit vähän isompana on sitten eriasia.

Vierailija
9/13 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan perus mustat farkut? Niillä vois olla käyttöä myöhemminkin.

Vierailija
10/13 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käviskö pojalle ihan perus mustat farkut? Niillä vois olla käyttöä myöhemminkin.

Mietin tätä itsekin ja katselin niitä myös kaupoissa, mutta olen tässä niin konservatiivinen, etten halua farkkuja hautajaisiin. Sinänsä ihan hoopoa, kun farkut (merkkisellaiset) voivat maksaa huomattavasti enemmän kuin ns. siistit housut, mutta silti ne ovat meillä pannassa juhlapukeutumisessa. (Ans kattoo muutaman vuoden päästä, kun äiti ei saa puettua "siistejä" vaatteita teineilleen päälle, kun joka paikkaan pitää mennä farkuissa ja tennareissa... Mistäkö tiedän: olen itse elänyt tämän vaiheen läpi...)

Kiitos käytännöllisestä vinkistä (yhdellä vaatteella monta eri käyttöä; ei kertakäyttökulttuuria)!

Vierailija
11/13 |
05.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tummat (vako)samettihousut?

Sellaiset ovat minun mielestä vähän farkun ja siistin housun väliltä ja niitä vois siis käyttää muuallakin sitten.

Vierailija
12/13 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käviskö tummat (vako)samettihousut? Sellaiset ovat minun mielestä vähän farkun ja siistin housun väliltä ja niitä vois siis käyttää muuallakin sitten.

Päädyin ostamaan harmaat sammarit, kun muuta parempaa ei todellakaan tällä hetkellä näytä olevan myynnissä. Ostin myös klassisen, hillityn paidan, valkoisella pohjalla vaaleansinistä ja sammarinharmaata ruudukkoa (löytämäni valkoiset olivat väärää kokoa tai niissä oli jokin muu, jotta eivät olleet parhaat mahdolliset. Mustat sukat ja mustat nauhakengät. Ihan asiallinen asu.

Vierailija
13/13 |
06.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla hautajaisissa ihan perussiistit "tavalliset" vaatteet. Itse en ainakaan pojalleni ostaisi uusia, varsinkaan, jos ei juuri muuta käyttöä tulisi. Siistimmät farkut/sammarit ja kauluspaita (ja esim. neule/slipoveri, jos viileämpi).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi