Onko adhd-ihminen herkästi loukkaantuva? OV
Eli ottaako adhd helpommin itseensä kuin muut, suuttuu ja ehkä katkaisee välitkin?
Serkku suuttui vuosia sitten mulle suht pienestä asiasta ja oon nyt ymmärtänyt, että se ei koskaan anna mulle anteeksi. Ilmeisesti jonkin sortin adhd hänellä on (vanha mbd-diagnoosi).
Kommentit (4)
Tai että voisi sanoa johtuvan adhd:sta eikös tuollainen ole persoonakysymys enemmänkin.
On asioita, joista en loukkaannu vaikka syytä ehkä olisi ja toisaalta joistain asioista palaa käpy ja koko mänty tosi herkästi. Ne ajatuskuviot päässä on vaan sellaisia joita ei kovin helposti selitetä kenellekään. Silloin menee oikeasti kuppi nurin jos yritän jotain omaa vaikeaa asiaa avautua ja toinen sanoo jotain typerää tai ei ymmärrä mitä yritän selittää.
Tämä viesti nyt on minunkin mielestäni kaikkea muuta kuin selkeä, mutta antakaa anteeksi :)
Lääkitys auttaa tähän, jos se johtuu tarkkaavaisuuden ongelmasta.
Samassa aivolohkossa tarkkaavaisuus ja tunteiden säätely, joten jos vikaa, niin kummassakin asiassa. Näin lukenut jostain.
0lla herkempi kuin joku toinen mutta oma poikani ainakin leppyy ja unohtaa myös nopeasti... että siinä suhteessa tuo ei päde.