Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten naimisiin?

Vierailija
05.08.2010 |

Olemme mieheni kanssa puhuneen naimisiinmenosta itsestäänselvyytenä alusta asti. Yhdessä olemme olleet 4 v ja meillä on pieni poika. Jostain syystä olen kaihtanut ajatusta kirkkohäistä ja kaikesta siitä huomiosta morsiammena. En haluaisi mitään häähömppää. Jossain vaiheessa ymmärsin, että kaikki se tuntuisi liian romanttiselta, sillä meillä romantiikka on sitä arjessa huomiointia, ja niin varsinkin mieheni osalta. Häähumu tuntuisi teeskentelyltä. Tiedän, että minä joutuisin järjestämään kaiken itse ja varmasti myös hommaamaan sormukset.Mieheni vanhemmat odottavat kovatsi häitä, sillä he eivät ole päässeet poikiensa häihin aikaisemmin, vaikka sekä mieheni että hänen veljensä on vihitty kirkossa aikaisemmin.

Alko vituttaa, että mikä minä olen järjestämään ne odotetut häät appivanhemmille? Olen itse lakannut uskomasta jumalaan jo useita vuosia sitten kauan hoitoalalla olleena ja paljon kuolemaa nähneenä, eikä siten kirkollisella vihkimisellä ole minulle merkitystä. Haluaisin siviilivihkimisen ihan juridisista syistä ja siksi että haluan lapseni ja mieheni kanssa saman sukunimen. Mieheni ei halua mennä naimisiin toimistossa. Mitä ihmettä teen?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla