Voisiko joku kääntää tämän mies-suomi sanakirjalla?
Tilanne: mies on lomautettu pariksi viikoksi, minä töissä. Lapset kotona mutta ovat varsin omatoimisia ja mies on remontoinut pihavajaa 2 viikkoa.
Joka aamu minä annan lapsille aamupalan ennen töihin lähtöä, tyhjennän astianpesukoneen illan jäljiltä ja tarkistan jääkaapin sisällön. Töistä tullessa käyn kaupassa tarvittaessa, laitan ruoan ja laitan muun perheen astiat päivällä käyttämät astiat koneeseen, laitan ruoan ja siivoan keittiön.
Ja mikä on ongelma? No se että mies ei saa laitettua MITÄÄN astianpesukoneeseen eikä tyhjennä sitä, jos jätän tyhjentämättä aamulla. MINUA OTTAA PATTIIN ja mies ihmettelee mistä kiukuttelen kun hän tekee koko päivän hommia.
Jos tilanne olisi toisinpäin, niin edelleen minä siivoaisin sen keittiön. Millä sanoilla tämä pitäisi miehelle etsittää että menisi jakeluun?
Kommentit (9)
pihlajaa.
Varsinaiseen ongelmaan ei ole muuta ratkaisua kuin muuttua lesboksi, jos siis haluat parisuhteen ihmisen kanssa joka osaa laittaa astiat tiskikoneeseen tms ilman erillistä kehoitusta ja viikkoja kestävää ylistystä moisesta urotyöstä.
Varsinaiseen ongelmaan ei ole muuta ratkaisua kuin muuttua lesboksi, jos siis haluat parisuhteen ihmisen kanssa joka osaa laittaa astiat tiskikoneeseen tms ilman erillistä kehoitusta ja viikkoja kestävää ylistystä moisesta urotyöstä.
Onko siis tosiaankin niin ettet olet hänelle sanonut mikä ottaa pattiin? Mun mies aina pyytää sanomaan suoraan asiat kun "ei me miehet muuten ymmärretä".
Miehesi mielestä hän tekee paljonkin, kun remontoi sitä vajaa.
Miehesi mielestä hän tekee paljonkin, kun remontoi sitä vajaa.
Jos olet aina tehnyt kaiken, niin ei se mies nyt osaa aloittaa.
Jos olet aina tehnyt kaiken, niin ei se mies nyt osaa aloittaa.
Olen aina tehnyt kaiken kun mies ei saa mitään kotihommia tehtyä. Tai hänen mielestään ei tarvitse ja minä en siedä sotkua niin kauaa että jaksaisin motkottaa, käskeä, rukoilla, itkuraivaroida jne kunnes mies ehkä kyllästymistään korjaisi jälkensä :( Ja kotitöiden jaosta on tapeltu koko yhdessä asumisaika, 17 vuotta.
Kerro rauhallisesti, että sinusta on epäoikeudenmukaista, että sinä teet monia asioita ja hän saa keskittyä monesti yhteen asiaan (esim. nyt se vaja). Sano, että haaveilet siitä, että sinäkin saisit joskus esim. vain käydä töissä eikä tarvitsisi tehdä ruokaa, siivota tai käydä kaupassa sen lisäksi mutta tiedät, ettei se ole mahdollista. Mutta se, että tekisitte puolet kotihommista voisi olla jo lähellä unelman täyttymistä :)
Ja kun teillä on lapsia, voi olla joskus tehokasta pyytää toista miettimään, millaisia roolimalleja ja esimerkkejä antaa lapsilleen. Jos teillä on poika, pyydä miestäsi miettimään, millaisen miesmallin poika saa. Ja että kukaan nainen ei tulevaisuudessa jaksa katsella miestä, joka on aivan vätys kotihommissa. Jos taas teillä on tyttö, kysy, haluaisko mies, että tytär tekisi kaikki kotihommat työnsä lisäksi vuodesta toiseen ja vävy luistaisi näistä suvereenisti?
Ymmärrän, että sua ottaa hieman päähän...
pihlajaa.