Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä voin muka tehdä töitä jos jo nyt supistaa?

Vierailija
03.08.2010 |

Olen viikolla 18 ja musta tuntuu, että mua taitaa supistaa. Olin tänään kesäloman jälkeen töissä. Ei ollut mitenkään edes kovin kiireinen päivä (hoitoala) ja tuntui että vatsanahka kireänä. MYös nyt illalla kotona vaikka istuin vain koneen ääressä. Äsken tein iltalenkin ja maha kireänä senkin.. Kävelin hitaasti 3 km ja normaalisti se olisi mennyt puolessa tunnissa, nyt kesti tunnin kun istuin varmuuden vuoksi välillä penkilläkin. Tuntui jotenkin ahtaalta ja kireältä....

Supistaako mua? Ja miten ihmeessä mä tosiaan muka voin tehdä enää töitä jos en normaalia päivää löysemmästäkään päivästä selviä ilman supistuksia? Joudunko mä olemaan saikulla loppuajan?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paremmin kuin yksikään palstalainen. Menet työterveyteen tai neuvolan lääkärille ja jos hän määrää saikulle, niin jäät saikulle. Ei se sun murhe ole. Saat joka tapauksessa palkkasi mukaan suhteutetun äitiyspäivärahan, ei sairasloma siihen vaikuta.

Toinen vaihtoehto on, että työantaja antaa sulle kevyempiä töitä. Siihenkin voidaan velvoittaa. Ja muista muuten sitten, että palkkaasi ei voida pienentää, vaikka uusi työ sitä vaatisi.

Vierailija
2/12 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät ole siis kipeitä, lähinnä epämiellyttäviä, kiristyksen tunnetta ja maha kovettuu. Itselläni magnesiumin syöminen helpotti tuota vaivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes koko päivän on ollut kireä tunne. Päikkäreiden jälkee vähemmän, muuten koko ajan melkein.

ap

Vierailija
4/12 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekin voi aiheuttaa supistelua. Toinen kasvuspurtti tulee rv 32-34 tietämillä. Käy lääkärissä tarkistamassa tilanne. Jos kohdunsuulla/-kaulalla ei ole muutoksia pelkkä lepääminen aina kun mahdollista ja runsas vedenjuonti voi auttaa.

Vierailija
5/12 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä vuodeosastoilta aika usein tippuu porukka jo ennen äitiyslomaa, työ on oikeesti rankkaa

t sh

Vierailija
6/12 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tympeätä, muta vaaratonta. Jos kohdunsuulla ei tapahdu mitään (avautumista, lyhenemistä) niin ei voi mitään. Kärsi kärsi, kirkkaamman kruunun saat.

Vierailija
7/12 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja varsinkin illalla töiden jälkeen. Se magnesium oikeasti auttoi mua. Niin ja tarpeeksi juomista, sitähän kanssa suositellaan.

Olin lopulta töissä ihan äitiyslomaan asti, vaikka mietin silloin, että miten siitä voi mitään tulla. Mulla tosin ihan kevyt toimistotyö.

3(kohan?)

Vierailija
8/12 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla nuo kivuttomat kiristelyt olivatkin jo ihan oikeita supistuksia. Saikkua tuli äitiysvapaan alkuun saakka.

Vierailija
9/12 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varsinkin jos olet hoitoalalla? Oletko oikeasti saanut hoitoalan koulutuksen?

Huoh!

Terveisin oikeasti hoitoalalla oleva kolmen lapsen äiti.

Vierailija
10/12 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varsinkin jos olet hoitoalalla? Oletko oikeasti saanut hoitoalan koulutuksen?

Huoh!

Terveisin oikeasti hoitoalalla oleva kolmen lapsen äiti.

tuo nyt tarkoitti?

T. Ei ap

Vierailija
11/12 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, työni sisältää aika paljon nostelua sairaalan vuodeosastolla nimenomaan. Potilaiden auttamista ylös ja takaisin sänkyyn ja mm. vessareissuilla, huonokuntoisia vanhuksia suuri osa. Sitä perustehtävää.. eli aamutoimia, iltatoimia kaiken muun työn ohessa, joka hektistä sekin. Väillä saa toki istua kun tekee paperihommia mutta pääasiassa ollaan liikkeellä.

No, onneksi kohta on neuvola. Kysyn siellä pitääkö lääkäriin mennä. Kai se terkkari siihen osaa sanoa mitä mieltä on.

ap

Vierailija
12/12 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti itellä ainakin oli pitkän aikaa ihan harmittomia supistuksia jatkuvasti, pienestäkin liikkeestä supisti. Sitten rv30 tienoilla olisin saanut sairaslomaa, mutta en tarttenut kun opiskelin eikä se sinänsä rasita kohtua kotonaoloa enempää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi