G:Minkä ikäisiä vanhempasi ovat ja millainen terveys?
Kommentit (36)
äidillä korkea kolesteroli, ja tietty väsyvät helpommin kuin nuorempana mutta muuten hyväsäs kunnossa.
Itse olen 32.
Ollut työkyvyttömyyseläkkeellä kroonisen juomisensa takia 28-vuotiaasta eli ollut tauotta humalassa väkevistä jo 40 v. Isällä vain verenpainetauti ja hajataitto, ei muita sairauksia.
Itse olen 35-vuotias ja mies.
Ollut työkyvyttömyyseläkkeellä kroonisen juomisensa takia 28-vuotiaasta eli ollut tauotta humalassa väkevistä jo 40 v. Isällä vain verenpainetauti ja hajataitto, ei muita sairauksia.
Itse olen 35-vuotias ja mies.
Äiti 50: Pientä masennusta, muuten täysin terve
Isä 53: Sepelvaltimotauti, diabetes, astma.. kolme vuotta sitten aivoinfarkti jota ei voitu enää liuottaa kun huomattiin myöhään. Palautunut silti todella hyvin (käsi toimii ja kasvot jotka roikkuivat palautivat ennälleen) ja viinakin maistui heti sairaalasta päästyä. Äidille myös.
Mutta lapseni ovat 28 v - 43v . Ja vanhempani kuolleet ajat sitten.
äiti 76v, pari infarktia takana, muuten ei ongelmia. Itse olen 51v eikä lääkityksiä - siksi tuntuu kamalalta lukea hieman minua vanhemmista, joilla on tautia jos mitä. Kun saa lapset vanhana, ei ehdi sairastumaan.
Isäni on tällä hetkellä terve, mutta on ajoittain sairastellut enemmänkin. Vuosi sitten hänellä oli selän lihaksissa jokin tulehdus, joka aiheutti monen kuukauden työkyvyttömyyttä sun muuta ongelmaa. Pari vuotta sitten hänellä havaittiin sydämen läpän vajaatoiminta, ja läppä vaihdettiin leikkauksessa uuteen. Viime joulun tienoilla isällä oli aivoverenvuoto, jonka syytä ei saatu selville. Johtunee monen kymmenen vuoden alkoholismista, joskin isäni on ollut aina ns. tuurijuoppo. On saattanut olla pidempiäkin aikoja selvänä, mutta sitten taas repsahtaa ja ryyppää puoli vuotta putkeen. Nyt on menossa selvä kausi.
Äiti on on ihan toivoton tapaus. Hän on ollut neljä vuotta työkyvyttömyyseläkkeellä, koska sai vuonna 2005 yhteensä 7 aivoinfarktia, joista viimeisimmän jälkeen hän halvaantui toispuoleisesti, ja joutui kuntoutukseen. Työkykyistä hänestä ei saatu, mutta suurin piirtein pystyy kävelemään (kävelykeppiä käyttäen lyhyitä matkoja kerrallaan hyvin hitaasti), sekä kirjoittamaan (lyhyitä pätkiä kerrallaan todella epäselvästi). Äiti pääsi eläkkeelle ja muutti isäpuoleni kanssa ulkomaille, on siitä lähtien ryypännyt sikana ja elänyt jossain omassa maailmassaan. Ei tajua yhtään mitään mistään ympäröivästä maailmasta, viimeisetkin rippeet katosivat viime keväänä kun äiti joutui sairaalaan sisäisen verenvuodon takia, ensin vajosi koomaan ja sitten vaivutettiin koomaan hoitojen vuoksi. Äitikin on ollut alkoholisti suurimman osan elämästään.
Totisesti toivoisin, että ne pahimmat geenit olisivat jääneet periytymättä.
46 vuotiaita. Äidillä diabetes. Isä on terve kaikinpuolin.
Isä on terminaalivaiheessa oleva syöpäpotilas ja aivoinfarktipotilas, istuu pyörätuolissa ja huutaa äitiä yöt. Kakkaa alleen ja sopertelee. Äiti on omaishoitaja 2vko/ 2vko vanhainkotihoidossa.
Äiti on älykäs ja terve, pirteä ja lahjakas. Harrasta paljon, pitää taidenäyttelyitä ja kirjoittaa, osallistuu lasten ja lastenlasten elämään joka päivä. Hoitaa isää ja uupuu siihen välillä itkun partaalle.
isä 60v, äiti 61v, minä 33v
Isä: polven vuoksi eläkkeellä, ollut jo pari vuotta. Raskas fyysinen työ (kirvesmies) joka sai aikaan sen että polveen alkoi keräytymään nestettä ja muutakin vaivaa polvessa oli, leikkauskaan ei auttanut. Ei muita vaivoja.
Äiti: keliakia, laktoosi-intoleranssi, osteoporoosi, toisinaan tuntuu että muistinsa alkaa myös huononemaan.
Asuvat isossa omakotitalossa jossa valtava piha, siellä paljon perennoita ja muita kukkahässäköitä. Äiti niitä hoitelee työnteon ohella. Isällä eläkkeellä "liikaa" aikaa, rakensi viime vuonna uuden rantasaunan tontille, tänä kesänä maalannut tyhjillään olevan navetan sekä tehnyt rantaan pation (myös pihakeittiö siinä) jossa grillailevat aina välillä. Suunnitelmissa kuulemma savusauna pihalle. Niin ja tällä hetkellä rakentamassa meille omakotitaloa mieheni kanssa.
Ovat sen sortin ihmisiä että pitää olla ahkera, vaikka pää olisi kainalossa. Todennäköisesti kuolevat saappaat jalassa suorilta jaloilta.
Isä hyvässä kunnossa, on 69, äiti 67 ollut jo pitkään huonossa kunnossa, useita sairauksia, jotka osin vielä liittyvt toisiinsa, suurin murhe lienee siirrännäinen, josta sitten seuraa yhtä ja toista. Danielille olen siis melkein sukua ;-)
Oma ikä 37 ja olen huonommassa terveydellisessä jamassa kuin isäni, jolla ei ole lääkkeitä ollenkaan.
Molemmat vanhemmat mielestäni suht "terveitä" Isällä taitaa olla verenpainetta ja joitain jalkavaivaa nyt, kun ei voi antaa muiden tehdä mm. raskaita kattoremontteja ym. Mutta toisaalta se puuhastelu pitää sit ihmisen mielen kunnossa.
Äiti 58. Ihan perusterve. Liikkuu paljon. Kärsii silloin tällöin selkä- tai jalkakivuista, jotka luultavasti johtuvat liian kovasta ja yksipuolisesta liikunnasta ja venyttelyn puutteesta eikä suostu ottamaan neuvontaa vastaan edes asiantuntijoilta.
Isä 59. Verenpainetauti, kova stressi kaiken aikaa. Kolesterolikin on kai myös koholla. Ylipainoa jonkin verran. Pitää huolta kunnostaan vaihtelevasti.
Mä oon 28.
Isä 57: Työkyvyttömyyseläkkeelle vienyt masennus, silmänpainetauti (glaukooma), punajäkälä (ihosairaus)
Äiti 54: Perusterve. Käsi reistaa (lihastulehduksia) ja haimassa on kysta, jonka laadusta ei käsittääkseni oikein tiedetä koska tutkiminen on hankalaa. Punahukka (ihosairaus)
Itse olen 26
Hyvä suhde niillä kyllä on ja ovat mun mielestä normaalisti liikunnallisia, ei mitään maratonhinkujia. Isä joskus lenkkeillyt, äiti käynyt naisvoimistelussa, mut ei sen kummempaa. Toimeliaita ovat olleet aina, eläkkeelle jäätyään n. 60-vuotiaina keksivät matkailun uudeksi harrastuksekseen ja toteuttavat sitä hartaasti.
t. reippaiden tytär